رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۵ آذر ۱۳۸۸

«وب‌سایت بالاترین هک شد»

وب‌نویسان ایران می‌گویند که وب سایت «بالاترین» شب گذشته هک شده است.

«بالاترین» نام وب‌سایت «وب‌۰۲» فارسی‌زبانی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده است.

صفحات این سایت که با نام «خبرگزاری مردم» نیز شناخته می‌شود، به گفته مدیرانش ماهانه هفت میلیون بار دیده می‌شود.

بالاترین یک وب‌سایت مشارکت عمومی و بر اساس رأی کاربران است که با ایده اولیه مهدی یحیی‌نژاد شکل گرفته است.

این وب‌سایت که با هدف عرضه، پیدا کردن و جدا کردن لینک‌های جدید توسط کاربران بر اساس ساختار وب‌سایت معروف دیگ (Digg) ایجاد شده، از ساختار رأی‌گیری برای هر لینک استفاده می‌کند.

کنترل این وب‌گاه در دست استفاده‌ کنندگانش است.

در وب‌سایت بالاترین، لینک‌های تازه اضافه‌شده‌ای که بیشترین آرای کاربران را کسب کنند در صفحهٔ اول قرار می‌گیرند.

عزیز آشفته از مدیران این وب‌سایت اعلام کرده است که هکر‌ها با انگیزه نامعلومی به سرور بالاترین، DNS و حساب Paypal آن حمله کرده‌اند.


خبرگزاری فارس، هک شدن این وب‌سایت را بی‌ارتباط با خشونت‌های غزه ندانسته است.

این خبرگزاری نوشته است که کاربران این وب‌سایت اجازه نمی‌دادند تا موضوعاتی با عنوان حمله اسرائیل به غزه به صفحه اول آن انتقال یابد.

فارس ادعا کرده است که «در جریان جنگ ۲۲ روزه، این لینک‌دانی (بالاترین) طوری عمل کرده بود که به سختی خبری از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه در صفحه اول این سایت نقش نقش می‌بست.»

وبلاگ «روی خط وحید» نیز نوشته است که هکر‌ها «دامین» بالاترین را در اختیار گرفته‌اند و اگر «من بنویسم، تو بنویسی، او بنویسد، شاید این بنویسد، آن بنویسد، آنها بگویند… آن وقت راحت‌تر می‌شود دامین را پس گرفت.»

این در حالی است که یک کاربر وب‌سایت «دنباله» با رد گزارش‌ها در خصوص هک شدن وب‌سایت بالاترین نوشته که «بالاترین در حال تغییر اساسی است و به دلیل ضعف بانک اطلاعاتی که به احتمال زیاد mysql است، به خاطر تراکنش‌های بالا» از دسترس کاربران خارج شده است.

این کاربر افزوده است که هکر‌ها نتوانسته‌اند آسیب جدی به این سایت وارد کنند و «فقط با حملات قدیمی و منسوخ شده دی‌دی‌داس، تعداد تراکنش‌های سرور را به حداکثر رسانده به طوری که سرور توانایی خودش را از دست داده» است.

به گفته این کاربر «اطلاعات سایت و دامین آن دست نخورده» است.

برای اطلاعات بیشتر

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این وب سایت از معدود جاهایی بود که می شد اخبار آذربایجان و فعالان سیاسی ،مدنی آن را در آن مشاهده کرد بدون اینکه با سانسور دست اندرکاران سایت مواجه گردد
واقعا متاسفیم

-- یاشار زنجانی ، Feb 4, 2009 در ساعت 02:45 PM

http://hackbalatarin.blogfa.com/post-1.aspx
مسئوليت هک بالاترين را مپذيرم
بدينوسيله اينجانب مسئوليت هک سايت بالاترين را ميپذيرم،اين هک نه به دلايل سياسي بلکه به دليل عدم توجه مديران ان به نامه ارسالي ام ميباشد که در ان بنده اسامي 15 user را داده بودم که همگي متعلق به يک نفر بودند و لينکهاي ارسالي مرا در همان بدو ارسال با دادن منفي از بالاترين به صورت ناجوانمردانه اي حذف ميکردند، اطلاعات موجود در سايت بالا ترين کا ملا محفوظ مانده و به کسي انتقال داده نشده است و چنانکه مدير اين سايت در يکي از رسانه هاي گروهي به عدم مديريت و عدم توجه اش به نامه هاي کاربران اقرار و پوزش خواهي کند بلافاصله بالاترين را ترميم و به حالت اوليه خود باز خواهم گرداند

-- jokar ، Feb 4, 2009 در ساعت 02:45 PM

خبرگزاري فارس يا اشتباه كرده و يا از سيستم كار اين وبگاه هيچ اطلاعي ندارد!
اين وبسايت يا گردانندگان آن نيستند كه يك لينك را به صفحه اول ميبرند يا از آن خارج ميكنند بلكه تمام كاربران آن اين كار را ميكنند و مثل يك انتخابات ميماند! پس اگر لينكي به صفحه اول ميرود نشان از اقبال عموم مردم به آن و اگر لينكي از دور خارج ميشود نشان از عدم اهميت يا واكنش منفي بيشتر كاربران به آن ميباشد!
درواقع خبرگزاري فارس و جنابان هكر به واكنش مردم (يا كاربران) اعتراض دارند و مايلند به زور همه آنچه را ايشان ميخواهند بگويند!

-- ميم ، Feb 4, 2009 در ساعت 02:45 PM

خبری که خود ِ مدیران تایید کرده اند از این قرار است: دامین سایت بالاترین توسط فرد یا افرادی دزدیده شده است و مدیران برای بازپس گیری آن در تلاش اند. اطلاعات از دست رفته ولی خوشبختانه، از اطلاعات بک آپ گرفته شده است(http://friendfeed.com/aziza)
از تمام خوانندگان خواهش می کنم که از هر طریقی برایشان میسر است درباره این خبر بنویسند و اجازه ندهند که خبر دروغ فارس، وضعیت را طور دیگری جلوه دهد. و هم حمایت خود را از مدیران بالاترین که واقعا بدون هیچ درآمدی در حال فعالیت هستند، اعلان کنند.
سپاسگذارم.

-- آشنا ، Feb 4, 2009 در ساعت 02:45 PM

کاش مدیران بالاترین اطلاعات بیشتری از مشکلات بوجود آمده منتشر می کردند.

-- saidpar ، Feb 4, 2009 در ساعت 02:45 PM

من اين وبسايت را روزانه نگاه ميكنم.لينكها كاملا دست چين شده است بطوريكه هماهنگي عجيبي بين مطالب لينكها و مطالب(تحليل) سايت فارسي بي بي سي حس ميشود.و در مواردي نيز لينكها داري ويروس هستند.

-- گيوي ، Feb 4, 2009 در ساعت 02:45 PM

بالاترين يه وبايت نبوده و نيست. يه تفكر هست و به اين راحتي ها هم از بين نمي ره :)

-- خشايار ، Feb 5, 2009 در ساعت 02:45 PM

اين اواخر برقراري يك انحصار فاشيسم گونه و حذف لينك هاي مخالف(اعم از ملي يا مذهبي ) توسط مديران و اخراج اعضايي كه عقايدشان خلاف خواست مديران بود باعث نارضايتي بسيار شديد كاربران شده بود.
http://vahidabiri.blogsky.com/1387/10/08/post-183/
در واقع بالاترين تريبون صهيونيستها شده بود و پيشرفتهاي جوانان ملت را خفيف جلوه مي داد و به شدت به مقدسات حمله مي كرد. ارتباط تنگاتنگي بين بالاترين و سايت فارسي وزارت امور خارجه اسرائيل در جنگ غزه وجود داشت و اين انحصار طلبي با شعار مشاركت مجازي سايت تضاد بسيار داشت
http://vahidabiri.blogsky.com/1387/10/28/post-187/

-- farshad ، Feb 5, 2009 در ساعت 02:45 PM

هک سایت تعاملی بالاترین که با خشنودی ضمنی، بی ربط و رذیلانه خبرگزاری فارس نیز مواجه شده، اگر که از روی غرض سیاسی بوده باشد، نه هک یک وبسایت، که تهاجم به کار گروهی خودجوش در دنیای مجازی است. این وبسایت مدتی نه چندان طولانی بعد از آغاز به کارش، در کمتر از سه سال قبل، فیلتر شد؛ این سانسور وقیحانه هر چند دسترسی به آن را دشوار ساخت ولی نتوانست رشد حیرت انگیز طرفداران آن را متوقف کند. در این وبسایت، لینک های معرفی شده توسط کاربران به شرط آن که سایر کاربران به آن امتیاز های مثبت بیشتری بدهند به صفحات داغ راه پیدا می کند؛ این در اصل یک نوع تمرین دمکراسی در اینترنت محسوب می شود که لاجرم تنها کسانی از رشد آن می توانند رنج ببرند که نمی توانند ایده و عقیده خود را با نظر مثبت اکثریت همسو ببینند! چنین شیوه کار جمعی، با همه معایب ناگزیرش، جدای از آن که در دنیایی مالامال از اخبار و اطلاعات امکان شناخت و شناسایی برترین اخبار و تحلیل ها را فراهم می کند، استعداد وبلاگ نویسان را نیز در معرض رقابت با یکدیگر قرار می دهد. همه بالاترینی ها، از جمله خود من، لحظه های غم انگیزی را سپری می کنیم تنها به این دلیل که برای چندمین بار دور هم بودن های ما، کسانی را چنین به بی انصافی و حقارت ناگزیر کرده تا محفل کوچک ولی پررونق ما را آشفته سازند!
http://mmoeeni.blogspot.com/2009/02/blog-post_05.html

-- محمد ، Feb 5, 2009 در ساعت 02:45 PM

با تشکر از سایت خوبتان. در پی توهین اخیر اقای احمدی نژاد به اروپاییان که گفته اند اروپاییها مثل ...هستند و اگر از آنها بترسی دنبالت میکنند و اگه جلوشون وایسی فرار میکنند در سایتهای خبری دنیا ولوله ای افتاده سایت اشپیگل آلمان در پی این توهین متقابلا به ما فارسها توهین کرده این سایت مینویسد :در زبان فارسی ...پارس میکند و اشاره به نوشته های هرودتس تاریخ نگار باستان یونان میکند که کوروش کبیر در بچگی با شیر سگ بزرگ شده و بدین سان پارسها را که از نوادگان کوروش هستند ...معرفی میکند
مطلب به اینجا ختم نمیشود این سایت در ادامه اشاره ای به حدیث پیامبر میکند که فرموده دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از پارس به آن دست یابند درمورد این حدیث مینویسد به نظر ما این حدیث جعلی نبوده چرا که اولین موجودی که به فضا رفت ...بوده که پارس میکند و از این جور توهینها
حرف من اینست که چرا یک مقام بلند پایه مملکت باید اینجوری حرف بزنه و آن وقت ما فارسها مسخره و مورد تحقیر جهانیان شویم؟
با تشکر منتظر نظرتون هستم

-- توهین ، Jun 5, 2009 در ساعت 02:45 PM

سلام من هر روز فقظ اخبار را از این سایت می دیدم خواهش می کنم هر چه سریعتر مشکل را حل کنید.

-- مهتاب ، Aug 21, 2009 در ساعت 02:45 PM

شب 16 آذر است و دوباره بالاترین هک شده است!!!

-- بدون نام ، Dec 6, 2009 در ساعت 02:45 PM