رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳ اسفند ۱۳۸۷

«صدور قرار ۳۰۰ میلیونی برای پالیزدار»

دادگاه عباس پالیزدار برای آزادی موقت وی ۳۰۰ میلیون تومان وثیقه درخواست کرده است.

یک مقام آگاه قضایی امروز شنبه به خبرگزاری ایسنا گفت که پالیزدار در صورتی که این وثیقه را تهیه کند، می‌تواند از زندان آزاد شود.

زمان رسیدگی به پرونده آقای پالیزدار از سوی رئیس شعبه‌ ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران، ۱۷ اسفند ماه اعلام شده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که روزنامه اعتماد اعلام کرده که آقای پالیزدار آزاد شده است.
این روزنامه به زمان دقیق آزادی وی اشاره‌ای نکرده است.

عباس پالیزدار چند ماه پیش، در جریان یک سخنرانی در دانشگاه همدان، ۴۴ تن از مقامات جمهوری اسلامی را که در میان آن‌ها نام ۹ روحانی بلند‌پایه دیده می‌شود، به فساد متهم کرده بود.

مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز پیش‌تر از رئیس دادگاه پالیزدار خواسته بود که دادگاه این متهم را به صورت علنی برگزار کند.

یک مقام آگاه قضایی گفته است پالیزدار در صورتی که این وثیقه را تهیه کند، می‌تواند از زندان آزاد شود

سازمان بازرسی کل کشور مهمترین نهادی است که گفته شده آقای پالیزدار برخی اسناد و مدارک را غیرقانونی از آن‌جا خارج و مبادرت به گرفتن هفت نسخه کپی از آنها کرده است.

آقای پالیزدار۲۲ خردادماه امسال از سوی قوه قضائیه بازداشت شد.
مقام‌های مسئول اعلام کرده‌اند که ۱۳ تن دیگر نیز در ارتباط با تهیه اسنادی که پالیزدار بر اساس آن‌ها اتهاماتی را متوجه مسئولان بلند‌پایه جمهوری اسلامی کرده، بازداشت شده‌اند که هم‌اکنون برخی از آنها با قرار وثیقه آزاد هستند.

عباس پالیزدار در محافل داخلی ایران به عنوان یکی از متحدان نزدیک محمود احمدی‌نژاد شناخته می‌شود؛ اما نزدیکان رئیس‌جمهوری این گزارش‌ها را رد کرده‌اند.

دفتر پژوهش‌های مجلس و گروه رایحه خوش خدمت، مهمترین نهاد‌ و جریان سیاسی‌ هستند که پالیزدار در آن‌ها عضویت داشته است.

وی بسیاری از مخالفان رئیس‌ جمهوری در بین محافظه‌کاران را که برخی از آن‌ها متحدان سابق احمدی‌نژاد هستند، به بهره‌برداری شخصی از منابع ثروت کشور متهم کرده است.

وی از جمله گفته که منابع طبیعی ایران از قبیل الوار در منطقه خزر غارت شده‌ و کارخانه‌ها با قیمت‌های پایه به افرادی در داخل نظام فروخته شده ‌است.

Share
در همین رابطه:
«سخنان پالیزدار برنامه‌ریزی شده بود»
«دادگاه پالیزدار علنی برگزار شود»