رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۷

دعوت از اتحادیه کارگران هلند برای سفر به ایران

سندیکای کارگران شرکت واحد از مقام‌های اتحادیه کارگران هلند خواست که به ایران سفر کنند.

این سندیکا در نامه‌ای که خطاب به اعضای اتحادیه کارگران هلند نوشته، از آنها خواسته است که با سفر به ایران، از نزدیک وضعیت جنبش کارگری را ببینند و با تمام وجود لمس کنند که مبارزه آنها «در چه شرایط سختی است.»

نامه سندیکای کارگران شرکت واحد چند ساعت پس از آن‌که اتحادیه سراسری کارگران هلند جایزه سال ۲۰۰۸ خود را به منصور اُسانلو فعال کارگری ایران اهداء کرد، منتشر می‌شود.

این جایزه روز گذشته طی مراسم ویژه‌ای از سوی اتحادیه سراسری کارگران هلند (اف.ان.ف.) به منصور اسانلو که هم‌اینک در ایران در زندان به‌سر می‌برد، اعطا شد.

منصور اسانلو از مؤسسان و رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه است که به خاطر فعالیت‌های خود برای حقوق صنفی کارگران، بارها با ضرب و شتم، ربودن، حبس‌های طولانی در سلول انفرادی، بازجویی و پرداخت وثیقه سنگین مواجه شده و هم‌اکنون نیز به همراه ابراهیم مددی،‌ نایب رئیس سندیکا در زندان به‌سر می‌برد.

«به ایران بیایید و از نزدیک ببینید که کارگران، امروز در ایران در نبود ایمنی کار چگونه زیر ماشین‌های غول‌آسا کشته می‌شوند. کارگرانی که به مامورین امنیتی محیط کار اگر اعتراضی بکنند، سریعا به زندان می‌افتند»

سندیکای کارگران ایران در این نامه از اهدای این جایزه به آقای اسانلو سپاسگزاری کرده و اظهار امیدواری کرده است که این جایزه «شاید بتواند به مسئولین ایران پیام بدهد که دفاع از حقوق پایه‌ای جرم نیست و ما هم بدانیم که تنها نیستم.»

در این نامه از اعضای اتحادیه کارگران هلند خواسته شده که به ایران بیایند و از «نزدیک ببینید که کارگرانی که امروز در ایران در نبود ایمنی کار چگونه زیر ماشین‌های غول‌آسا کشته می‌شوند. کارگرانی که به مامورین امنیتی محیط کار اگر اعتراضی بکنند چگونه سریعا به زندان می‌افتند.»

آنها همچنین در نامه خود تاکید کرده‌اند که «ما این جایزه را با دیگرانی که کاندید این جایزه بودند خود را شریک می‌دانیم و این جایزه در اصل متعلق به تمام کارگران ایران است.»

جایزه اعطاءشده به منصور اسانلو، «جایزه حقوق صنفی فِبه الیزابت ولاسکِز» نام دارد که هر دو سال یک بار از سوی «اف.ان.ف.» به رهبران صنفی که با وجود خطرات جانی به کار صنفی خود ادامه می‌دهند اعطا می‌شود.
این جایزه شامل یک اثر هنری و جایزه‌ای نقدی برای تامین هزینه‌های برنامه‌های صنفی است.

Share
در همین رابطه:
اعطا جایزه کارگری هلند به اسانلو

نظرهای خوانندگان

زنده باد کارگران ایران

زنده باد سندیکای کارگران اتوبوسرانی

زنده باد منصور اسانلو

-- ک. ، Jan 31, 2009 در ساعت 01:50 PM