رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۸۷

«ایران در آمریکای لاتین خرابکاری می‌کند»

رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا ایران را به شرکت در «عملیات خرابکارانه» در آمریکای لاتین متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای گیتس در جلسه روز گذشته سنا اظهار داشت که نگران فعالیت‌های خرابکارانه ایران در آمریکای مرکزی و جنوبی است.

وی گفته است که ایرانی‌ها با باز کردن دفاتری در این مناطق، بر امور و حوادث این کشورها تاثیر می‌گذارند.


رابرت گیتس (عکس از رویترز)

گیتس به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره‌ای نکرده است.

وزیر دفاع ایالات متحده در عین حال گفت که واشینگتن بابت گسترش فعالیت‌های نظامی روسیه در آمریکای لاتین، نگران نیست.

رویترز هم نوشته است که نگرانی ایالات متحده بیشتر در خصوص کشورهایی چون بولیوی، ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا است که دارای حکومت‌های چپ گرا هستند و پس از به قدرت رسیدن محمود احمدی‌نژاد در ایران، با تهران روابط نزدیکی برقرار کرده‌اند.

«احتمال ارسال سلاح برای حماس از سوی ایران»

گزارش دیگری نیز به نقل از دریادار مایکل مولن رئیس ستادکل ارتش آمریکا حاکی است که کشتی ایرانی که هفته گذشته در دریای سرخ حرکت می‌کرده، حامل محموله اسلحه بوده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، نیروی دریایی آمریکا این کشتی را که با پرچم قبرس حرکت می‌کرده، با اجازه کاپیتانش بازرسی کرده است، اما نتوانسته آن را توقیف کند.


رابرت گیتس و مایکل مولن در کنار یکدیگر (عکس از رویترز)

آقای مولن با اشاره به اینکه واشینگتن نگران است که این محموله تسلیحاتی به دست حماس برسد، گفته است که آمریکا هر کاری می‌توانست در این خصوص انجام داد، اما به صورت قانونی اجازه توقیف این کشتی یا محموله آن را نداشت.

مقصد احتمالی این کشتی، سوریه اعلام شده است.

Share

نظرهای خوانندگان

باور کنیم که ارتش امریکا با بازرسی کشتی ایرانی اسلحه کشف کرده ولی نتوانسته کاری بکند. ایرباس مسافربری ایرانی را با سیصد مسافر انداختند و گفتند اشتباه شده. دم خروس یا دروغ ١٣ که حناق نمی یاره.

-- خروس بی محل ، Jan 28, 2009 در ساعت 04:15 PM