رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۸۷

تجمع اعتراضی مقابل سفارت بریتانیا

مخالفان حذف نام سازمان مجاهدین از لیست سیاه اروپا، مقابل سفارت بریتانیا در تهران تجمع کردند.

این دومین تجمع مخالفان این اقدام اروپا مقابل سفارتخانه‌های اروپایی طی هفته جاری در تهران است.
ششم بهمن ماه نیز تجمعی در همین رابطه مقابل سفارت فرانسه برپا شده بود.

در تجمع امروز چهارشنبه، مخالفان که به گزارش رسانه‌های ایران، «گروهی از خانواده قربانیان عملیات‌ تروریستی» سازمان مجاهدین بوداند، علیه رهبران اروپایی شعار دادند.

تجمع‌کنندگان در پایان این مراسم با صدور بیانیه‌ای، اقدام بریتانیا و اتحادیه اروپا در حذف نام سازمان مجاهدین از لیست سیاه اروپا را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا مسئولیت اقدامات تروریستی منافقین را از این پس بر عهده خواهد داشت.»

در بخش دیگری از این بیانیه افزوده شده که «با خروج نام گروهک منافقین از لیست گروه‌های تروریستی توسط اتحادیه اروپا مشخص شد که این اتحادیه به وجود تروریست خوب و بد معتقد است.»


روز دوشنبه اتحادیه اروپا بر اساس حکم دادگاه نام این سازمان از لیست سیاه خود حذف کرد.

در آذرماه سال جاری، دادگاه عدالت اروپا در لوکزامبورگ، برای سومین‌بار، گنجاندن سازمان مجاهدین خلق در لیست تروریستی اتحادیه اروپا را رد کرد و مطابق این حکم است که نام این سازمان از لیست سیاه حذف شده است.

این دادگاه حکم کرده بود که اتحادیه اروپا در مسدود کردن دارایی‌های مجاهدین خلق، مرتکب خطا شده و باید تصمیم خود را لغو کند.

در فهرست تروریستی این اتحادیه، افراد یا سازمان‌هایی قرار دارند که از سوی اتحادیه اروپا با تروریسم مرتبط دانسته شده‌اند. قرار داشتن در این فهرست، مسدود شدن دارایی‌های آن افراد یا سازمان‌ها را نیز در بر دارد.

پیش‌تر یک دادگاه بریتانیایی درخواست کرده بود که این سازمان از فهرست گروه‌های تروریستی بریتانیا خارج شود.

سپس، نمایندگان پارلمان بریتانیا به‌طور رسمی سازمان مجاهدین خلق را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کردند.

Share
در همین رابطه:
«اروپا مشروعیت مبارزه با تروریسم را ندارد»
تجمع مقابل سفارت فرانسه در تهران