رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۸۷
حزب «رادیکال‌های» ایتالیا اعلام کرد:

جمع‌آوری امضاء برای آزادی برادران علایی

حزب «رادیکال‌ها» در ایتالیا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش‌ها برای آزادی برادران علایی را آغاز کرده است.

آرش و کامیار علایی دو برادر پزشک ایرانی هستند که از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی به «براندازی نرم» متهم و در مجموع به ۹ سال زندان محکوم شده‌اند.

به همراه این دو پزشک، یک زن ارمنی به نام سیلویا هارتونیان و فرد دیگری که هویتش به‌طور رسمی اعلام نشده است، دستگیر و محاکمه شده‌اند.

خبرگزاری دولتی ایرنا، در گزارشی اعلام کرد که این حزب ایتالیایی از سال ۲۰۰۱ میلادی به رهبری مارکو پانلا فعالیتش را آغاز کرده است.

در بیانیه‌ای که این حزب منتشر کرده، از فعالیت‌های برادران علایی در ایران حمایت شده است.

حزب رادیکال‌های ایتالیا «درصدد جمع‌آوری امضا از پزشکان سراسر اروپا برای آزادی آرش و کامیار علایی از زندان ایران است»

حزب رادیکال‌ها همچنین اعلام کرد که «درصدد جمع‌آوری امضا از پزشکان سراسر اروپا برای آزادی آرش و کامیار علایی از زندان ایران است.»

دو نماینده پارلمانی این حزب نیز در همین راستا خبر داده‌اند که تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای آزادی برادران علایی آغاز کرده‌اند.

این دو نماینده پارلمان اعلام کرد‌ه‌اند که آزادی این دو برادر را از طریق دولت ایتالیا پیگری می‌کنند.

حزب «رادیکال‌ها» درانتخابات سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ میلادی ایتالیا یکی از متحدان حزب دمکرات میانه به رهبری والتر ولترونی بوده است.

ایران اعلام کرده که «شبکه براندازی نرم» که این چهار نفر عضو آن بوده‌اند از آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی پول دریافت می‌کرده است.
آمریکا این اظهارات مقام‌های ایرانی را رد کرده است.

نهاد‌های حقوق بشری با محکوم کردن دستگیری این افراد خواستار آزادی فوری آنها شده‌اند.
ایران اعلام کرده که به زودی فیلم اعترافات این افراد را از تلویزیون پخش می‌کند.

Share
در همین رابطه:
درخواست جهانی برای آزادی برادران علائی
«دادرسی برادران علایی ناعادلانه است»

نظرهای خوانندگان

آقایان متفکر در وزارت اطلاعات خلاصه تکلیف مردم را روشن کنند از اول انقلاب تا دو سه سال پیش به مردم توصیه می کردند که جنگ مسلحانه نکنند بیایند و فعالیت سیاسی کنند آنها را به جرم محاربه حتی پس از تفیض حکم زندان اعدام کردید سپس شروع کردید که عده ای را هم متهم به انقلاب مخملی کردید باز هم عده ای اعدام و شکنجه و زندانی حالا نوبت نرم است . به نظر می آید کم کم توهم دستگاه قضائی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی فراگیر شده است همانطور که احمدی نژاد هاله ی نور دور سرش می بیند این دستگاهها هم هر جنبنده ای را برانداز می بینند . بدین طریق ما اینگونه می فهمیم که اوضاع بسیار وخیم است که پزشکان مبارزه با ایدز هم برانداز می شوند . یعنی تنها ابزاری که در اختیار آنان است تعدادی بیمار است که نه توانائی تظاهرات دارند و نه تعداد آنها این همه زیاد است اما شاید هم اینها از سر مگوی آقایان مطلع شده اند که اینچنین پرونده ای برای خفه کردن آنها ساخته شده است .

-- farhad ، Jan 25, 2009 در ساعت 06:00 PM

نمی دانم چرا این احزاب اصلاح طلب ایران که گاها نگران زندانیان فلسطین و ... هستند در این خصوص هیچ نگرانی ندارند. واین روزها نگرانی اصلی آنها شده اینکه دوباره خاتمی می آید یا نمی آید!

-- Mehran Darabi ، Jan 25, 2009 در ساعت 06:00 PM