رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۸۷

ناطق نوری: قطعه قطعه شوم از اصولگرایی دست برنمی‌دارم

علی اکبر ناطق نوری در ارتباط با مبارزات انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران، ادعای مطرح شده مبنی بر «عبور ناطق نوری از احمدی نژاد» را رد و تأکید کرد که اصولاً در این مقولات بحثی نداشته‌است.

وی این مطلب را امروز جمعه در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اظهار داشته ‌است.

علی اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس دفتر ویژه بازرسی آیت‌الله خامنه‌ای و از چهره‌های سرشناس اصول‌گرایان ایران است.

وی در این مصاحبه همچنین این ادعا را که «در حال حاضر اندیشه‌های ناطق نوری به محمد خاتمی نزدیک شده‌است» شدیداً نفی کرد.

محمد خاتمی قائل به ایجاد اصلاحات در چارچوب نظام جمهوری اسلامی است و ناطق نوری در این مصاحبه در این رابطه افزود: «اگر قطعه قطعه شوم از اصولگرایی دست برنمی‌دارم».

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران در خرداد ماه آینده برگزار می شود و این در حالی است که هنوز هیچ یک از دو جناح اصلی جمهوری اسلامی یعنی اصلاح طلبان و اصول گرایان، بر سر کاندیدای واحدی به توافق نرسیده اند.

ناطق نوری در مصاحبه خود با ایرنا، در مورد برخی خبرها مبنی بر رایزنی وی با «میرحسین موسوی»، تأکید کرد که بعد از مسئولیتش در وزارت کشور (در اوائل دهه ۶۰) تا کنون دیدار و مذاکره‌ای با میرحسین موسوی نداشته‌است.

میرحسین موسوی خامنه‌ای که از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ خورشیدی نخست‌وزیر ایران بود از گزینه‌های مطرح اصلاح‌طلبان برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دهم می‌باشد.

علی اکبر ناطق نوری همچنین در مورد طرح موسوم به «طرح وحدت ملی» گفت: بر اساس این طرح کسانی که اسلام، انقلاب، امام و رهبری را قبول داشته باشند می‌تواند زیر یک چتر قرار بگیرند.»

وی افزود: «الان هم من معتقدم که اصولگرایان باید جمع بشوند و همان شعار شورای هماهنگی شعار خیلی خوبی است.»

نخستین بار در تابستان سال ۲۰۰۸ گزارشی در باره پیگیری ایده تشکیل یک "دولت وحدت ملی" توسط آقای ناطق نوری در مطبوعات ایران منتشر شد، اما او مدتی بعد گفت که این پیشنهاد را به طور کلی مطرح کرده و دنبال اجرای آن نیست.

وی در مصاحبه روز جمعه خود با ایرنا در این باره گفت: «من وقتی طرح وحدت ملی را مطرح کردم دیدم که دوزاری‌ها نیفتاده‌است و هرکسی هم آتش آن را برای نان خودش می‌خواهد و می‌خواهد بهره برداری سیاسی کند؛ من هم فتیله را کشیدم پایین و این بحث در نطفه خفه شد.»

محمود احمدی‌نژاد نیز چندی پیش مطرح‌کنندگان دولت وحدت ملی را در ردیف مخالفان دولت قرار داد و گفت که این گروه عجله نکنند چون انتخابات نزدیک است.

Share

نظرهای خوانندگان

نادانان نادان میمانند و نادان میروند. خوش به حال داناان

-- بدون نام ، Jan 23, 2009 در ساعت 02:06 PM