رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۸۷

درخواست منع سخنرانی سیاسی در مراسم اسکار

بر اساس یک نظرخواهی، تهیه کنندگان پخش تلویزیونی مراسم اسکار اگر می‌خواهند برنامه آنها مخاطب بیشتری داشته باشد، نباید به بازیگران و هنرمندان سینما اجازه دهند در نطق‌های خود درباره سیاست حرف بزنند.

این نظرخواهی، به تازگی از ۷۰۰۰ بیننده تلویزیونی آمریکایی صورت گرفته است.

۵۱ درصد از این افراد گفته‌اند که هنرمندان باید از نطق‌های سیاسی منع شوند: «برای ما مهم نیست که تو درباره سیاست چی فکر می‌کنی. کمی بزرگواری نشان بده.»

این جمله یکی از ۷۰۰۰ نظردهنده آمریکایی است که درباره چگونگی اجرای مراسم اسکار و خوب و بد آن از آنها سوال شده است.

۳۴ درصد نظردهندگان از جنبه‌های فنی، ۳۳ درصد از زمان طولانی، ۲۷ درصد از تعداد اجراهای زنده موسیقی و ۲۶ درصد از متلک‌پرانی و شوخی‌های سلبریتی‌ها در این مراسم ابراز نارضایتی کرده‌اند.

اما از سوی دیگر ۶۵ درصد آنها از انتخاب یک مجری واحد برای کل مراسم، ۵۷ درصد از مراسم بزرگداشت یک هنرمند، ۵۲ درصد از مراسم فرش قرمز و ۴۸ درصد از مونولوگ مجری در شروع این مراسم اعلام رضایت کرده‌اند.


جایزه آکادمی اسکار

۷۱ درصد از نظردهندگان فیلم «شوالیه تاریکی» ساخته کریستوفر نولن را به عنوان بهترین فیلم انتخاب کرده و گفته‌اند که دوست دارند این فیلم برنده اسکار بهترین فیلم امسال باشد.
فیلمی که در سال گذشته پرفروش‌ترین فیلم سینماهای آمریکا بوده است.

۸۱ درصد از رای دهندگان گفته‌اند که اعضای آکادمی در سال‌های گذشته، کمترین رابطه و تماس را با تماشاگران فیلم‌ها داشته‌اند.

۲۹ درصد از آنان نیز گفته‌اند که به تماشای مراسم اسکار نخواهند نشست، چرا که فیلم های نامزد شده را ندیده‌اند.
یکی از آنها نیزخواهان توقف اهدای جایزه به فیلم‌های مستقل شده است.

اما عجیب‌ترین خواسته نظردهندگان این بود که تهیه کنندگان این مراسم نباید هر وقت کسی متلکی پراند یا جوکی گفت، صورت جک نیکلسون و لبخند شیطانی او را نشان دهند تا بدین وسیله آن جوک را بامزه‌تر سازند.

مراسم اسکار امسال، روز ۲۲ فوریه برگزار می‌شود و مجری آن هیو جکمن است.

Share

نظرهای خوانندگان

منظور این ٥١ در صد این است که حتی در حد چند ثانیه یا دقیقه به زشتی های جهان نپردازید و عیشمان را منقص نکنید. بیشتر به مدل لباس ها و ... توجه کنید حالا اگر ملیون ها در فقر و جنگ و جهل اند به هنرمندان و اسکار مربوط نیست.

-- بدون نام ، Jan 21, 2009 در ساعت 02:30 PM