رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۷

تبریک احمدی‌نژاد به رهبر حماس

محمود احمدی‌نژاد رئیس ‌جمهوری ایران «مقاومت مردم غزه بر رژیم صهیونیستی» را پیروزی خواند و بابت آن به خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، آقای احمدی‌نژاد در یک گفتگوی تلفنی با خالد مشعل افزود: « امروز آغاز پیروزی است و با استقامت، حلقه‌های پیروزی تکمیل می‌شود.»

وی ادامه داد: ‌«امروز فشار برای عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی و باز شدن راه‌ها و محاکمه جنایتکاران صهیونیست و قطع ارتباط با رژیم جعلی صهیونیستی و تحریم کالاهای این رژیم و حامیانش باید از سوی دولت‌های اسلامی پی‌گیری شود.»

احمدی نژاد در ادامه اظهار داشت که «ملت و دولت ایران تا آخر در کنار ملت و دولت فلسطین خواهند بود.»


محمود احمدی‌نژاد و خالد مشعل

‌به گزارش ایسنا خالد مشعل نیز در این گفت‌وگوی تلفنی گفته است که «به لطف الهی و با مقاومت،‌ دشمن به هیچ کدام از اهداف خود دست نیافته است.»

مقام‌های حماس پیش‌تر اعلام کرده بودند که آتش‌بس اسرائیل را نخواهند پذیرفت، اما ۱۲ ساعت پس از اعلام آتش‌بس یک‌جانبه اسرائیل، آتش‌بسی یک هفته‌ای اعلام کردند.

آنها در عین حال گفته‌اند که به اسرائیل فرصت می‌دهند تا در این یک هفته، نیروهای خود را از غزه خارج کند و حتی باقی ماندن یک سرباز اسرائیلی در غزه را تحمل نمی‌کنند.

گزارش دیگری نیز حاکی است که اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت حماس، پس از اعلام آتش‌بس در غزه گفته است که مقاومت، یک پیروزی تاریخی و استراتژیک را در برابر اسرائیل رقم زد.

وب‌سایت شبکه الجزیره به نقل از وی نوشته است : «پیروزی نوار غزه، راه را در برابر پیروزی بزرگ‌تر که همان آزادی فلسطین و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس و آزادی اسیران در بند زندان‌های اشغالگر است، خواهد گشود.»

Share