رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۷

«کشتی ایران در محاصره ناوهای اسرائیل»

کشتی ایران‌شاهد که برای ارسال کمک‌های ایران به غزه اعزام شده، در ساحل غزه در محاصره ناوهای اسرائیلی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، سرپرست گروه امدادی ایران در کشتی ایران‌شاهد گفت: «این کشتی هم‌اکنون در بندر غزه و در محاصره ناوهای جنگی رژیم صهیونیستی قرار دارد، اما مصمم هستیم این محاصره ظالمانه را بشکنیم و کمک‌ها را به مردم غزه برسانیم.»

کشتی اقیانوس‌پیمای ایران‌شاهد تحت اجاره جمعیت هلال احمر از روز دوشنبه ۹ دی‌ماه با حمل بیش از دوهزار تن مواد کمکی همچون غذا و دارو با همراهی یک تیم پزشکی از بندرعباس عازم غزه شده‌است.

به گزارش ایسنا، این کشتی در حال حاضر و پس از هشدارها و تهدیدات مکرر ناوهای اسرائیلی در ۴۵ مایلی غزه و در آب‌های بین‌المللی دریای مدیترانه متوقف شده و منتظر مجوز ورود به بندر غزه است.


سید احمد نواب، سرپرست گروه امدادی ایران در این خصوص گفت: «شناورهای رژیم صهیونیستی به ما اخطار عقب‌نشینی داده‌اند و اجازه ورود به غزه را نمی‌دهند. کشتی ایرانی به دلیل اصرار در رساندن کمک‌های امدادی به مردم غزه هم اکنون در آب‌های بین‌المللی و روبروی غزه لنگر انداخته‌است.»

آقای نواب همچنین از پیگیری تخلیه کمک‌های امدادی ایران از طریق بندر «العریش» در مصر توسط ورارت امور خارجه خبر داد و گفت: «در صورتی که محاصره پیش روی ما شکسته نشود، با پهلوگیری در این بندر نسبت به تخلیه کمک‌های امدادی و ارسال آن‌ها به غزه به سرعت اقدام می‌شود.»

بر پایه توافقات و کنوانسیون‌های بین‌المللی، ارائه کمک‌های غذایی دارویی و امدادی به مردم جنگ‌زده از طریق جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ باید بدون هیچ مشکل و ممانعتی صورت بگیرد.

نامه ایران به سازمان ملل
در ادامه تلاش‌های ایران برای کمک به مردم غزه، محمد خزاعی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد نیز در نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیشنهادهایی را در پیوند با توقف خشونت در این منطقه ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، جمهوری اسلامی در پیشنهادهای پنجگانه خود، خوستار «توقف فوری کشتارها و محاکمه عاملان جنایات و فجایع غیرانسانی غزه» شده‌است.

آقای خزاعی، سفیر ایران در سازمان ملل در دیدار با میگل دسکوتو بروکمن، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره مسائل غزه به بحث و رایزنی پرداخته‌است.

ایران در نامه خود از مجمع عمومی سازمان ملل خواسته تا دهمین جلسه اضطرای خود را به صدور قطعنامه‌ای برای محکومیت اسرائیل اختصاص دهد.

پنج پیشنهاد ایران در نامه مذکور عبارتند از: «توقف فوری حملات اسرائیل و پایان بخشیدن به تجاوزات آن به مردم فلسطینی در غزه، عقب‌نشینی فوری آن رژیم از غزه، رفع محاصره غزه، بازگشایی معابر و اتخاذ تمهیدات فوری برای کمک‌های انسانی برای مردم در منطقه.»

Share
در همین رابطه:
توقف کشتی ایران در نزدیکی آب‌های غزه

نظرهای خوانندگان

در گیومه گذاشتن تیتر چه معنایی دارد؟ چرا تیتر زنی شما تابع یک روش مشخص نیست. بعضی تیتر ها توی گیومه هستند و بعضی نیستند وهیچ منطق خاصی را نمی توان در آنها رد یابی کرد.

-- مریم ، Jan 16, 2009 در ساعت 02:30 PM

واقعا چقدر مهم است که مطلب در گیومه باشد یا نباشد. اصلا گیومه است که به مطلب اهمیت می دهد!!!!

-- بدون نام ، Jan 16, 2009 در ساعت 02:30 PM

دوستان گرامی: در گیومه گذاشتن یک جمله یا عنوان به این معنی است که زمانه این جمله را دارد از زبان کسی نقل می‌کند و مسئولیت راست و دروغ آن جمله نیز با شخص نقل قول شونده است.

-- زمانه ، Jan 17, 2009 در ساعت 02:30 PM