رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۷

پیام احمدی‌نژاد به پادشاه عربستان

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران در نامه‌ای به ملک عبدالله پادشاه عربستان از وی خواست به‌طور صریح در خصوص غزه اعلام موضع کند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، آقای احمدی‌نژاد در این نامه نوشته است: «انتظار از جنابعالى که مدیریت و خادمى حرمین شریفین، قبله‌گاه مسلمین و حرم نبوى را بر عهده دارید، این است که در برابر آدم‌کشی آشکار و قتل‌عام فرزندان خودتان و پاره‌هاى تن امت اسلامى در غزه، قفل سکوت را بشکنید و صریحا اعلام موضع کنید.»

وی خطاب به ملک عبدالله نوشته است که موضع‌گیری وی «باقیمانده امید قدرت‌های فاسد در ایجاد تفرقه در جبهه اسلامی را به یاس کامل مبدل کند.»

به گزارش ایسنا، رئیس جمهوری ایران همچنین پیش‌بینی کرده است که «بدون تردید رژیم صهیونیستی دستاوردی جز شکست و خواری و نهایتا اضمحلال نخواهد داشت.»

گزارش دیگری نیز حاکی است که آقای احمدی‌نژاد در پیامی از ساکنان اسرائیل خواسته است که «برای اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها به خیابان‌ها بریزند.»


این برای نخستین بار است که یک مقام بلندپایه ایران برای ساکنان اسرائیل پیام می‌فرستد.

پیش‌تر نیز، اسفندیار رحیم‌مشائی معاون رئیس جمهوری، مردم اسرائیل را دوست مردم ایران خواند که با واکنش‌های شدیدی از سوی محافظه‌کاران داخل ایران مواجه شد.

واکنش آیت الله‌خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، سرانجام مشائی را وادار به‌عذرخواهی کرد.

احمدی‌نژاد همچنین از سربازان اسرائیلی خواست که «از دستور فرماندهان خود برای کشتن زنان و کودکان سرپیچی کنند.»

وی در این پیام که ازشبکه‌های الجزیره عربی و انگلیسی، العالم و پرس تی‌وی پخش شد، اظهار داشت: «ای سربازان رژیم صهیونیستی، اطلاع داریم که در بین شما ناراضی است و با فرماندهان خود درگیری دارید؛ از اینکه برای کشتار و زورگویی از شما استفاده می‌شود خسته شده‌اید. وقتش رسیده به فرماندهان خود اعتراض کنید.»

ایران از آغاز حملات اسرائیل به نواز غزه، تلاش‌های بسیاری را برای توقف این حملات انجام داده است.

Share

نظرهای خوانندگان

از قدیم گفته اند که انسان بهتر است لقمه را به اندازه دهان خود بردارد.

-- بدون نام ، Jan 15, 2009 در ساعت 03:30 PM

آقای احمدی نژاد ... شما از پادشاه عربستان طلبی نداری ولی من بعنوان یک ایرانی از شما طلب دارم . لذا شما لطف فرموده موضع صریح خود را در زمینه مسائل زیر مطرح فرمائید :
20 میلیون نفر بیکار در ایران - 12 میلیون نفر معتاد در ایران - 600000 نفر فاحشه طبق آمار دولتی در تهران - 60% زیر خط فقر -....

-- ایرانی ، Jan 16, 2009 در ساعت 03:30 PM

آقاي احمدي نژاد مرد بزرگي است . اما دشمنان كوچكي دارد .

-- بدون نام ، Jan 16, 2009 در ساعت 03:30 PM

آفرين بر اين مرد بزرگ خدا نگهدارت احمدي نژاد

-- زارعي ، Jan 16, 2009 در ساعت 03:30 PM

در پاسخ " بی نام" : به این سخن شما دولت در سفرهای استانی نقدا پاداش میدهد ( همچون کیسه های زر خلفای عباسی) پس شما دیگر چرا اسم واقعی تان را ننوشته اید . از آن 65 میلیون نفر بقیه نگرانید؟

-- آرش ، Jan 17, 2009 در ساعت 03:30 PM