رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۷

یورش لباس شخصی‌ها به تجمع مادران صلح

تجمع مادران صلح مقابل سفارت فلسطین در تهران با یورش نیرو‌های لباس شخصی به تشنج کشیده شد.

این تجمع صبح امروز (یکشنبه) در پی انتشار فراخوان تجمعی برای محکوم کردن حملات اسرائیل به نوار غزه، برگزار شده بود.

لیلی فرهادپور یک عضو گروه مادران صلح در گفتگو با وب‌سایت میدان زنان گفت که لباس شخصی‌ها با یورش به این تجمع، شعار‌هایی علیه زنان صلح‌‌طلب سر داده‌اند.

به گفته خانم فرهاد‌پور، این لباس شخصی‌ها شعار می‌دادند: «مرگ بر صلح‌طلب و جنگ جنگ تا پیروزی.»

این عضو مادران صلح افزود که با پایان یافتن این تجمع، لباس شخصی‌ها برخی از شرکت‌ کنندگان را تعقیب کرده و به صورت بهمن احمدی امویی روزنامه‌نگار در تهران گاز اشک‌آور پاشیده‌اند.

نیروهای لباس شخصی همچنین دوربین راحله عسگری، یکی دیگر از تجمع کنندگان را ضبط کرده و او را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

خانم فرهادپور در عین حال افزود که این نیرو‌ها، با به «کار بردن الفاظ رکیک، فرخنده احتسابیان، یکی از مادران صلح را به داخل جوی هل دادند.»

مادران صلح روز گذشته در فراخوانی از نیروهای فعال و آزادی‌خواه و همه مردم صلح‌دوست خواسته بودند که با شرکت در این تجمع، اعتراض شدید خود را نسبت به حملات اسرائیل در غزه و وادار کردن این حکومت به رعایت قطعنامه‌های سازمان ملل، ابراز دارند.

در این تجمع فریبرز رئیس دانا و سیمین بهبهانی نیز شرکت کرده بودند.

برگزاری این تجمع روز گذشته به‌طور کتبی به اطلاع فرمانداری تهران نیز رسیده بود.

Share

نظرهای خوانندگان

ضمن احترام به آقای رئیس دانا و سرکار خانم سیمین بهبهانی و دیگر شرکت کنندگان گرچه هدف تجمع را درک میکنم ولی هر چه میکنم نمی توانم قلبا با ملتی که تجاوز و جنگ را برای همه نهی میکند ولی برای خودش جهاد و مقدس میداند ابراز هم دردی کنم .

-- آرش ، Jan 12, 2009 در ساعت 03:45 PM

هوا بس ناجوانمردانه سرد است...

-- گشتاسب ، Jan 12, 2009 در ساعت 03:45 PM

در اين كه موضع رسمي ايران هم نسبت به مسيله غزه جنگ جنگ تا پيروزي باشد تقريبا شكي نيست
ولي اين نيروهاي لباس شخصي احتمالا گروه هاي ... هستند كه ربطي به حاكميت ايران ندارند

-- فراز ، Jan 12, 2009 در ساعت 03:45 PM

بعضی از انسان از خون انسانهای دیگر تغذیه می کنند و در جنگ است کجا می توان خیلی راحت خون آشامید. کشتار و جنگ را شعار می دهند.
برای اینکه برای انها تجدید خاظره شود که شاید درس عبرتی برایشان شود شعار های زمان جنگ ایران و عراق را به خاطر بیاوریم که جنگ جنگ تا پیروزی و یا راه قدس از کربلا است و چند صد کیلومتر تا کربلا و غیرو و حرف آخر که به جام زهر ختم شد.
آن کس که از صلح دفاع کرد منزلت انسانی را درک کرده و خونریزی را رد می کند و آنکه جنگ را فریاد می دهد خوی حیوانی کسب کرده و بوی آتش و خون امیالش را ارضا می کند.

-- داریوش ، Jan 12, 2009 در ساعت 03:45 PM

فاشیست ها از یک جنسند, چه نازی چه صهیونیست وچه لباس شخصی

-- مهدی ، Jan 12, 2009 در ساعت 03:45 PM