رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۷

یک کشته و چند زخمی در درگیری‌های قمه‌زنی

بیش از ۵۰ نفر در خمینی‌شهر اصفهان (همایون‌شهر سابق) به دلیل برپایی مراسم قمه‌زنی در روز عاشورا دستگیر شدند.

مقامات پلیس همچنین از کشته شدن یک نفر از مردم و زخمی شدن تعدادی از مأموران نیروی انتظامی خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به خاطر غیر قانونی بودن قمه‌زنی در ایران، پلیس خمینی‌شهر با برگزارکنندگان این مراسم برخورد کرد.

گزارش‌های تأئیدنشده‌ای از محل حاکی است که عده‌ای که مراسم قمه‌زنی آن‌ها از سوی پلیس ممنوع شده‌بود پس از شکستن شیشه‌های فرمانداری خمینی‌شهر وارد ساختمان آن شدند و با مأموران نیروی انتظامی درگیر شدند که این درگیری با دخالت یگان ویژه پایان یافت.

این گزارش‌ها همچنین از کشته شدن یک نفر در این درگیری‌ها به دلیل شدت خونریزی در بیمارستان الزهراء خمینی‌شهر خبر می‌دهند.

سرتیپ رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور در این باره گفت: « در تحقیقات پلیس مشخص شد فرد کشته شده بر اثر شلیک گلوله از تفنگ شکاری به قتل رسیده‌است و احتمال دارد فرد یا افرادی برای تحریک احساسات مردم و سوء استفاده، دست به چنین اقدامی زده باشند که البته تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.»

سرتیپ رادان افزود: هم اکنون تعداد ۵۰ نفر از افرادی که با پلیس درگیر و قصد قمه زنی داشتند دستگیر شده‌اند و تمامی آنها برای تحقیقات تکمیلی به مقامات قضائی معرفی شده‌اند.

در حال حاضر اوضاع این شهر کاملاً عادی گزارش شده‌است.

خمینی‌شهر با بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی استان اصفهان در مرکز ایران قرار دارد.

Share

نظرهای خوانندگان

گفته های آقای رادان در این روزها که هم سی امین سالگرد انقلاب 1357است و هم مانند روذهای انقلاب باعزاداری محرم هم زمان میباشد. مرا بیادسخنان همیشگی مسئولان دولتی میاندازد .فرد کشته شده با اسلحه شکاری ( حتما توسط توسط قمه زنها ! ! !) کشته شده است نه توسط پلیس و نیروهای ضد شورش که مسلح هستند و تیر اندازی کرده اند این همان طرز اندیشه و بیانی است که در 30 سال پیش به سقوط رژیم پهلوی انجامید و اینک بهمان شکل و بی پروا تر توسط مسئولان این رژیم برای کتمان خقایق ادامه دارد شاید سقوط نزدیک است

-- جهانگیر آرشید ، Jan 9, 2009 در ساعت 03:04 PM