رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۸۷
حملات اسرائیل همچنان ادامه دارد

افزایش تلاش‌های جهانی برای آتش‌بس در غزه

در حالی که ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل از ادامه حملات به هوایی و زمینی به غزه سخن می‌گوید، تلاش‌های جهانی برای پایان خشونت‌ها در این منطقه افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیکولای سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه امروز برای مذاکره با مقام‌های اسرائیل، فلسطین و مصر وارد منطقه شده است.

روز گذشته نیز خبرگزاری‌ها از سفر هیئت اتحادیه اروپا به این منطقه خبر داده بودند.

بر اساس این گزارش، تاکنون ۵۱۵ فلسطینی جان باخته‌اند که ده‌ها تن از آنها کودک بوده‌اند. بیش از ۲۵۰۰ تن نیز زخمی شده‌اند.

درگیری‌های ارتش اسرائیل با نیروهای حماس در شمال و شرق غزه ادامه دارد و جنگنده ‌اسرائیلی شب گذشته بیش از ۳۰ ماموریت هوایی بر فراز غزه انجام داده‌اند.

به نوشته بی‌بی‌سی نیوز، ایهود باراک با اعلام این که نیروهای حماس به شدت در این ۹ روز آسیب دیده‌اند از ادامه حملات به غزه تا دستیابی به اهداف مورد نظر تل‌آویو خبر داد.


با این حال رهبران ارشد حماس از مبارزه و مقاومت این جنبش تا «پیروزی نهایی» سخن می‌گویند.

گزارش‌ها حاکی است که کمبود آب و غذا و تجهیزات پزشکی و قطع برق، این منطقه را در آستانه یک فاجعه انسانی قرار داده است.

مقام‌های اسرائیلی شمار کشته شدگان خود را پنج تن، آن هم بر اثر پرتاب راکت از سوی حماس اعلام می‌کنند، اما حماس تعداد آنها را بسیار بیشتر می‌داند.

در همین حال کشورهای عربی و اسلامی نیز با محکومیت خشونت‌ها در غزه، خواستار اتش‌بس فوری در این منطقه هستند.

وزرای خارجه اتحادیه عرب صبح امروز (دوشنبه) در دیدار با بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل از وی خواستند هر چه سریع‌تر از اختیارات خود برای برگزاری نشست شورای امنیت و صدور قطعنامه‌ای برای آتش‌بس در غزه استفاده کند.

Share
در همین رابطه:
تلاش اتحادیه اروپا برای آتش‌بس در غزه

نظرهای خوانندگان

اسرائيل و رسانه هاي طرفدار آن در صدد آن هستند كه جنايات خود را پنهان كنند و حماس را متهم به سپر قرار دادن مردم بي گناه غزه در برابر حملات آنها نشان دهند ، ولي من باور ندارم زيرا مردم غزه افراد خانواده خود حماس هستند و آنها عزيزان خود را سپر بلاي خود نمي كنند و اگر هم اين كار را ميكردند آيا مردم غزه از آنها متنفر نميشدند در صورتيكه با تمام وجود در كنار حماس هستند
واقعا كه حماس هر لحظه بااين مقاومت در حال خلق حماسه در غزه ميباشد
خداوند يار و ياورتان باد

-- امين ، Jan 5, 2009 در ساعت 01:00 PM