رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۸۷

تازه‌های نشر: «حال سگ»

رمان «حال سگ» نوشته زهره حکیمی به تازگی از سوی نشر افق در ۱۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

این رمان، دارای تم اجتماعی است و به برخوردهای اجتماعی یک خانواده‌ ایرانی پرداخته است.

«جلاله» شخصیت اصلی این داستان در جست‌وجوی زندگی تازه‌ای است؛ اما برادر پرخاشگرش ایوب، در مشاجره‌ای، دوستش بیژن را با ضربه‌ چاقو به قتل می‌رساند. خانواده‌‌ بیژن تقاضای قصاص می‌کند. بهمن، برادر بیژن و خواستگار قدیمی جلاله می‌تواند رضایت مادرش را جلب کند اما به یک شرط، و جلاله با وجود نفرتش از بهمن می‌پذیرد که به خاطر خانواده، خود را قربانی کند.

در بخشی از کتاب آمده است: «آقا جون راس می‌گه. زندگی من تباه شد. یه عمر ایوبو لوس کردی، لی لی به لالاش گذاشتی حالا که کار به این جا رسید من باید زندگی‌مو تباه کنم. من از بهمن متنفرم. اصلا به من چه؟ به درک. بکشنش. می‌خواست آدم نکشه. من بدبخت شم که عزیز دردونه جنابعالی زنده بمونه که پس فردا باز بزنه یکی دیگه رو بکشه؟»


در جای دیگری نیز می‌خوانیم: «دو طرف میز آشپزخانه نشسته بودند، رو به روی هم. مثل دو قمارباز رقیب. دیگرانی هم قبلا رو به روی هم نشسته بودند و هر کدام چیزی باخته و رفته بودند. بیژن زندگی‌اش را باخته بود، ایوب روحش را، قدسی و حاج ناصر پسرشان را و او آینده اش را...»

«از ردیف درخت‌ها» نخستین مجموعه‌ داستان حکیمی است که در سال ۱۳۸۰ منتشر شده و «اهل هیچ‌کجا» هم یکی دیگر از کتاب‌های منتشرشده‌ اوست.
رمانی به نام «بادام تلخ» نیز به زودی از این نویسنده منتشر می‌شود.

زهره حکیمی متولد سال ۱۳۳۴ است و داستان‌نویسی را از اواسط دهه‌ ۷۰ با چاپ داستان در نشریات آغاز کرده است.

قیمت این کتاب، ۶۵۰۰ تومان است.


در همین رابطه:
تازه‌های نشر هفته