تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های مطبوعات

تشریح دلایل آمریکا برای آغاز مذاکره با ایران
روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود با عنوان «فاصله بیشتر شده» اعلام کرده که برقراری رابطه ایران با آمریکا هیچ سودی برای جمهوری اسلامی ندارد.

این روزنامه در ادامه سرمقاله خود از سیاست دولت خاتمی در قبال آمریکا انتقاد و از ایستادگی دولت احمدی‌نژاد مقابل این کشور تمجید کرده است.

کیهان در پایان نتیجه می‌گیرد که هدف آمریکا از مذاکره با ایران مخدوش کردن چهره جمهوری اسلامی در بین نهضت‌هایی است که علیه آمریکا در سرتاسر جهان مبارزه می‌کنند.

متن کامل سرمقاله

گسترش اعتراض‌ها به عملکرد سه ساله دولت نهم
روزنامه اعتماد ملی در سرمقاله امروز خود با عنوان «روز اعتراض» به بهانه اعتراض سینماگران و دانشگاهیان به سیاست‌های فرهنگی و آموزشی دولت نهم، به نقد عملکرد این دولت در سه سال گذشته پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد که «سکوت اولیه، نجواهای خموشانه و واگویی‌های متواتر می‌رود تا جای خود را به یک تصمیم عمومی و ملی بدهد. تصمیمی که نشان می‌دهد، چه میزان افکار عمومی، خود را با اقدامات و سیاست‌های دولت نهم ناهماهنگ می‌بیند.»

اعتماد ملی در ادامه سرمقاله خود می‌آورد: «صدای آرامی که آهسته‌آهسته بلند می‌شود و می‌رود تا آب رفته از جوی را به مسیر خرد و کمال بازگرداند. نیازی که بیش از هر زمان دیگری جامعه اسلا‌می ایران به آن محتاج است.»

متن کامل سرمقاله

واکنش به اعتراض غرب درخصوص کاهش احتمالی تولید نفت اوپک
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان «ضرورت تنظیم بازار جهانی نفت» به اعتراض بریتانیا مبنی بر کاهش احتمالی سقف تولید نفت اوپک واکنش نشان داده است.

این روزنامه می‌نویسد: «آنچه شرم آور است توقعات بیجای انگلیس برای جبران خسارات وارده از جیب دیگران است که البته انگلیسی‌های استعمارگر از این قبیل رفتارهای شرم آور در تاریخ سیاه خود فراوان دارند.»

جمهوری اسلامی معتقد است که دلیل اعتراض غربی‌ها با کاهش صدور نفت از سوی کشورهای عضو اوپک این است که «واشنگتن و متحدانش از این طریق {کاهش قیمت نفت} سرگرم انتقال کانون بحران اقتصادی خود از درون مرزهای جغرافیایی شان به کشورهای نفتی هستند و سعی دارند زیانهای مالی خود را از جیب گشاد کشورهای صادر کننده نفت جبران کنند.»

متن کامل سرمقاله

نقد شعار عدالت‌خواهی در ایران
روزنامه مردمسالاری در سرمقاله امروز خود با عنوان «از عدالت علی تا عدالت قلمی» به انتقاد از شعار‌ها در چند سال اخیر در اجرای عدالت در ایران پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد: «آنانی که شعار عدالت سر می‌دهند و فقط با الفاظ در انتظار اجرای عدالت هستند بدانند فقط با نوشتن و یا شعار عدالت و یا قطعه قطعه شدن در راه آن بدون شناختن آن، ره به جایی نمی‌برند.»

سرمقاله نویس مردمسالاری معتقد است: «عدالت عملی باید در جامعه پیدا شود که خواسته میلیون‌ها انسان تشنه عدالت می‌باشد به امید تحقق عدالت علوی و عملی در جامعه و توجه دولت مردان مدعی عدالت خواهی.»

متن کامل سرمقاله

نگرانی از تعویق اجرای قانون مالیاتی جدید
روزنامه سرمایه در سرمقاله امروز خود با عنوان «بدعت خطرناک» به درخواست دولت از مجلس برای توقف اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده واکنش نشان داده است.

این روزنامه می‌نویسد: «مجری قانون می‌تواند اصلاح قانون را از مجلس بخواهد یا مهلت برای ایجاد زمینه های اجرا درخواست کند اما حق درخواست توقف یا تعلیق قانون را ندارد.»

سرمایه معتقد است: «اگر مجری قانون بدون دلیل حتی درخواست توقف موقت قانون را از مجلس بخواهد نه تنها وجهه صحیحی ندارد بلکه پایه گذار هرج و مرج و بی قانونی و قانون گریزی خواهد شد.»

این روزنامه در ادامه سرمقاله خود می‌آورد: «قانون مالیات بر ارزش افزوده قانونی است که بیش از سه دهه روی آن کار شده و بسیار مفید است و چون منافع برخی افراد را به خطر می‌اندازد مانع اجرای آن می‌شوند.»

متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات
● سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «اقتصاد زیرزمینی و مالیات».
● سرمقاله روزنامه کارگزاران با عنوان «حاکمیت عراق یا امنیت آمریکا».

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)