تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تازه‌های نشر: «مرد دربند»

گزیده داستان ‌کوتاه اروپا با عنوان «مرد دربند» با انتخاب و ترجمه اسدالله امرایی در ۱۶۵۰ نسخه از سوی نشر افراز به بازار کتاب آمده است.

این کتاب، جلد سوم از یک مجموعه پنج‌جلدی است که با انتخاب و ترجمه آقای امرایی از نویسندگان آمریکای لاتین، آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا منتشر شده است.

جلد نخست این مجموعه با عنوان «زن وسطی» به داستان‌های کوتاه آمریکایی لاتین و جلد دوم این مجموعه به نام «مردی که کشتمش» به نویسندگان آمریکایی اختصاص داشت.

گونتر کنرت، هانس بندر، اسلاومیر مروژک، کاملیو خوسه‌سلا، آندره‌آس کدروس، مری لاوین، وارلام شالاموف، جیووانی پاپینی، جی.ام.ا. بیس‌هوفل، هاینریش بل، جیمز پلانکت، سزار پترسکو، میلوان جیلاس، آناتول پوتمکوفسکی، اینیاتسیو سیلونه، ایلزه آیکینگر، جفری آرچر، لیام اوفلاهرتی و آری دو لوکا نویسندگانی هستند که داستان‌هایشان در این کتاب، به فارسی ترجمه شده است.


مترجم کتاب در مقدمه نوشته است:‌ «در این مجموعه، داستان‌های پنج قاره جهان ارائه می‌شود و سعی کرده‌ام علاوه بر انتخاب داستان‌ها بر مبنای گستره جغرافیایی، نمونه‌های بارز را ارائه کنم و بیشترین تاکید را بر مضمون کار داشته‌ام تا نام نویسنده و شهرت او.»

به نوشته وی، در همه این داستان‌ها «وسواسی نهفته است و عنصری ثابت به نام عشق به انسان که در هزارتوی داستان، خود را آشکار می‌کند.»

در بخشی از داستان «مرد دربند» نوشته ایلزه آیکینگر آمده است: «آفتاب روی صورت او افتاده بود و بیدارش کرد؛ اما باعث شد چشم‌هایش را ببندد ... وقتی می‌خواست مگس‌هایی را که بر پیشانی‌اش نشسته بودند از خود براند، متوجه شد که او را بسته‌اند. طنابی نازک دور بازوهای او تاب خورده بود. دست‌هایش را طناب‌پیچ کرده بودند و یک رشته طناب دور مچ پایش پیچیده بود.»

قیمت این کتاب، ۳۶۰۰ تومان است.


در همین رابطه:
تازه‌های نشر: «بامدادی دیگر»
تازه‌های نشر: «شهرزاد پشت چراغ قرمز»
تازه‌های نشر: «شرلوک هلمز در محلول هفت درصدی»
تازه‌های نشر: «خویشاوندی پنهان»
تازه‌های نشر: «مانی، پیامبر باغ‌های اشراق»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)