تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعلام جوایز فستیوال فیلم کاتالونیا

فیلم جنیفر لینچ؛ دختر دیوید لینچ برنده جایزه بهترین فیلم فستیوال کاتالونیا شد.

«نظارت» (Surveillance) ساخته جنیفر لینچ دختر دیوید لینچ کارگردان برجسته آمریکایی، جایزه بهترین فیلم فستیوال سینمایی کاتالونیا(سیت گس) را به دست آورد.

کاتالونیا از مهم‌ترین فستیوال‌های فیلم در اسپانیا و اروپاست که از سال ۱۹۷۱همه ساله ‌در شهر سیت گس اسپانیا برگزار می‌شود.

جایزه ویژه هئیت داوران این فستیوال نیز به تریلر ترسناک «دریاچه بهشت» (ایدن لیک) ساخته جیمز واتکینز اهدا شد.

در این مراسم، کیم جی‌وون کارگردان فیلم «خوب، بد، عجیب» هم به عنوان بهترین کارگردان شناخته شد.

برایان کاکس بازیگر اسکاتلندی تریلر «قرمز»، جایزه بهترین بازیگر مرد را به دست آورد و سمرا توران هم به خاطر فیلم «مبارز»، برنده جایزه بهترین بازیگر زن این فستیوال شد.


نمایی از فیلم نظارت

در فیلم «قرمز»، برایان کاکس نقش مرد بازنشسته‌ای را دارد که روزهایش را به همراه سگش در کنار رودخانه به ماهی‌گیری می‌گذراند، اما بعد از کشتن سگش به دست عده‌ای جوان شرور، مجبور به گرفتن انتقام می‌شود.

الکسیس الکسیو سازنده فیلم «قصه ۵۲»، جایزه بهترین فیلمنامه نویس را دریافت کرد و جایژه بهترین طراحی صحنه نیز به تول پرک برای فیلم «کوری» تعلق گرفت.

«کوری» ساخته فرناندو میرلس که بر اساس رمان مشهور خوزه ساراماگو ساخته شده، به عنوان بهترین فیلم تماشاگران این فستیوال شناخته شد.

دیوید پی‌ری منتقد فیلم اهل بریتانیا، امبرتو لنزی فیلمساز و نویسنده ایتالیایی، الکس گورینا مدیر سابق فستیوال فیلم کاتولونیا، فرد ویلیامسن بازیگر آمریکایی و مارینا آنا‌ایش بازیگر آلمانی، از اعضاء هئیت داوران این فستیوال بودند.

نظرهای خوانندگان

«تریلر ترسناک» ترکیب غلطی است. مگر تریلر غیر ترسناک هم وجود دارد؟ بهتر نیست به جای «تریلر» بگوییم فیلم ترسناک یا ژانر ترسناک؟

با تشکر

-- علی ، Oct 14, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)