تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تازه‌های نشر: «شرلوک هلمز در محلول هفت درصدی»

«شرلوک هلمز در محلول هفت درصدی» نوشته نیکلاس مه‌یر با ترجمه رامین آذربهرام از سوی انتشارات مروارید در ۱۱۰۰نسخه به بازار کتاب آمده است.

نیکلاس مه‌یر نویسنده آلمانی‌تبار آمریکایی با بهره‌گیری از ساختار داستان‌های گوتیک، چند رمان جذاب و پرفروش بر مبنای شخصیت هلمز نوشته است که از میان آنها «محلول هفت درصدی» و «وحشت در وست‌اند» از بقیه معروف‌تر هستند.

در این کتاب، واتسن، هلمز را که به سختی بیمار است نزد دکتر زیگموند فروید می‌برد تا اعتیادش را به کوکائین معالجه کند. آن دو سراسر اروپا را با قطار سریع‌السیر طی می‌کنند و هلمز در منزل دکتر فروید در وین تحت درمان قرار می‌گیرد.
در این داستان، اروپا سال‌های بحرانی ابتدای قرن بیستم را می‌گذراند و هر روز به پرتگاه جنگ جهانی اول نزدیک‌تر می‌شود. آشنایی هلمز با یکی از بیماران فروید، او را درگیر پرونده‌ای عجیب و خطرناک می‌کند که به توطئه‌ای بین‌المللی مربوط است.

«محلول هفت درصدی» پس از انتشار در سال ۱۹۷۴با استقبال کم‌نظیری مواجه شد و در سال ۱۹۷۶هربرت راس بر مبنای آن، فیلمی تهیه کرد که در میان فیلم‌های پرفروش آن سال قرار گرفت.


آقای آذربهرام در مقدمه، با اشاره به تاریخچه داستان‌های پلیسی در جهان می‌نویسد: «بر اساس یک اصل کلی، نویسنده رمان پلیسی باید خوانندگان خود را از تمام اطلاعاتی که کارآگاه در اختیار دارد آگاه کند. این کار به خوانندگان امکان می‌دهد تا خود را به جای کارآگاه بگذارند و سعی کنند هویت مجرم را قبل از او حدس بزنند. همین نکته است که خواندن رمان پلیسی را به خودآزمایی ذهنی دلچسب و منحصر به فردی مبدل می‌سازد.»

شرلوک هلمز متولد ژانویه ۱۸۵۴در ایالت یورکشایر است. وی پس از پایان تحصیلاتش درآکسفورد، به عنوان کارآگاه خصوصی مشغول کار می‌شود. در ژانویه سال ۱۸۸۱در پی منزلی می‌گردد که در آن با شخصی مناسب هم‌خانه شود. یکی از دوستانش که پزشک هم هست، دکتر جان.د.واتسن را به او معرفی می‌کند. آن دو در منزلی در خیابان بیکر هم خانه می‌شوند و این آغاز رفاقتی پربار است که در طی آن معمای پرونده‌های بی‌شماری حل می‌شوند.

دکتر واتسن از همه پرونده‌های هلمز یادداشت برمی‌دارد ولی فقط بعضی از آنها را بازنویسی می‌کند. بقیه برای همیشه مکتوم باقی می‌مانند و تنها نامی از آنها برده می‌شود.

سر آرتور کنان دویل؛ نویسنده ماجراهای هلمز، برای آخرین بار وی را در داستان «واپسین کرنش او» نشان داد که پس از حل معمایی پیچیده، کارآگاهی را کنار می‌گذارد و به زنبورداری می‌پردازد.

«محلول هفت درصدی» در دو بخش و هفده فصل، ماجرای پلیسی جذابی را برای خوانندگان روایت می‌کند.

قیمت این کتاب، ۳۹۰۰ تومان است.


در همین رابطه:
تازه‌های نشر: «خویشاوندی پنهان»
تازه‌های نشر: «مانی، پیامبر باغ‌های اشراق»
تازه‌های نشر: «گرداب»
تازه‌های نشر: «داستان شورانگیز بازرگان وندیکی»
تازه‌های نشر: «اگه تو بمیری»

نظرهای خوانندگان

man vaghean asheghe dastanaye sherlook holmzha hastam. makhsoosan ba sedaye dooblere iranish ke moteasefana esmeshoon be yadam nemiad.

-- بدون نام ، Oct 14, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)