تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ایران بر انتخابات آذربایجان نظارت می‌کند

جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران برای نظارت بر انتخابات این کشور راهی باکو می‌شوند.

عباس‌علی حسن‌اف سفیر آذریجان در ایران، امروز یکشنبه در نشستی مطبوعاتی در سفارتخانه این کشور در تهران این خبر را اعلام کرده است.

خبرگزاری فارس به نقل از آقای حسن‌اف گزارش داده که این نمایندگان در راس هیئتی شش نفره عازم باکو خواهند شد تا بر انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان نظارت کنند.

این خبر هم‌زمان با اعلام حضور اولین نامزد ریاست جمهوری ایران در انتخابات خردادماه سال آینده، منتشر می‌شود. مهدی کروبی اولین نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری دهم ایران، از شورای نگهبان خواسته است که «بی‌طرفی و امانتداری» را در انتخابات رعایت کند.

مهدی کروبی که در دور نهم انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۴ برخی نهادهای نظامی و نظارتی را تلویحا به دخالت سازمان‌یافته در انتخابات متهم کرده بود، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی بار دیگر از مجریان و ناظران انتخاباتی خواسته است که «بی‌طرفی و امانتداری» در انتخابات را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گفته سفیر آذربایجان، هیئت شش نفره ناظر از سوی ایران متشکل از نمایندگانی از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، وزارت‌خارجه و انجمن دوستی ایران و آذربایجان هستند.

این هئیت فردا (دوشنبه) عازم باکو پایتخت آذربایجان خواهد شد.

علاوه بر هیئت ایرانی، نمایندگانی از اتحادیه اروپا نیز بر انتخابات این کشور نظارت خواهند کرد.

انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان روز ۱۵ اکتبر (چهارشنبه آینده) برگزار خواهد شد.

ستاد مرکزی انتخابات این کشور تاکنون نامزدی الهام علی‌اف از حزب آذربایجان نوین و رئیس جمهوری فعلی، اقبال آقا‌زاده از حزب مخالف امید، فاضل غضنفر اوغلو از حزب سازندگی بزرگ، قدرت حسن‌قلی‌اف از حزب جبهه خلق آذربایجان واحد، حافظ حاجی‌اف از حزب مساوات معاصر، فواد علی‌اف از حزب لیبرال دموکرات و غلامحسین علی بیلی نامزد مستقل را تائید کرده است.

حزب آذربایجان نوین در سال ۱۹۹۲ در نخجوان و توسط حیدرعلی‌اف رئیس جمهور سابق آذربایجان تاسیس شده و از سال ۱۹۹۳این حزب زمام امور در این کشور را در دست دارد.

آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد که مخالفان رئیس جمهور آذربایجان از رای دهندگان این کشور خواسته‌اند تا انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را تحریم کنند.

احزاب مخالف در بیانیه‌ای که امروز منتشر کرده‌اند با «فرمایشی خواندن انتخابات» آن‌را تلاش برای مشروعیت بخشیدن به تداوم حکومت الهام علی‌اف نامیدند و از مردم این کشور خواستند در انتخابات روز چهارشنبه شرکت نکنند.

نظرهای خوانندگان

الهام عليف براي همچين انتخاباتي بايد هم به چنين ناظرهايي نياز داشته باشد . آنهايي كه در حفظ آرا در كشور خود موفق بوده اند و كارنامه موفق دارند . آلبته حفظ آرا به نفع خود !

-- مهدي ، Oct 12, 2008

Kaboutar ba kaboutar, baz ba baz

-- Nam ، Oct 13, 2008

گفتند از دست خدا در رفته بلکه ابولفضل یه کاریش کنه.حالا قضیه جمهوری اسلامی ونظارت بر انتخابات.

-- دشتی ، Oct 13, 2008

کبوتر با کبوتر ،باز با باز
کند همجنس با همجنس پرواز
انتظار نمی رفت از فرانسه یا سوئد ناظر بیارن که بابا !!!!!
واقعاً موضوع خنده در دنیا چقدر زیاده !؟

-- مازیار ، Oct 13, 2008

چطور آقایان وقتی ازنظارت مجامغ بین المللی برای نظارت برانتخابات ازسوی بغض ازاصلاح طلبان سخنی گفته میشد سخت برمی آشفتند ؟وآن را توهین به ملت ایران میدانستند؟

-- ابراهیم ملکی ، Oct 13, 2008

سلام

خنده دار ترین خبری بود که تا الان خوندم!
ایران؟ حتما دکتر پرفسور دانشمند تمام دوران جناب علی کردان رو می فرستند!

وای به حال اون انتخابات!!!
دارم از خنده میمیرم!

-- آرش ، Oct 13, 2008

انتخابات این خراب شده را کی نظارت می کنه

-- بدون نام ، Oct 13, 2008

دروغ اول آوریل یا سیزده بدر که نیست ؟ هست ؟ اگه نه این بی‌ مزه‌ترین جوکی هست که شنیدم ! خبر بعدی چیه ؟ کره شمالی‌ کنفرانس حقوق بشر برگزار می‌کنه؟ یا عربستان تو مراسم گردن زدن هاش ژوری میاره؟ کل اگر طبیب بودی به انتخابات خود نظارت فرمودی !

-- majid ، Oct 14, 2008

... به روباه گفتند که شاهدت کیه که گفت دمم--- حالا اگه از الهام علی اف به پرسند که شاهدی برای منصفانه بودن انتخابات-- و البته برنده صد در صد شدنش-- دارید که خواهند فرمود بله" نمایندگانی از ایران-- صجنه ای را تصور به کنید که گرگ ها از گله شغال ها نگه داری می کنند

-- علی مرادی ، Oct 14, 2008

نه اول اوریل است و نه سیزده بدر ، این دیگر چه جوکیست ؟!.
داوید

-- داوید ، Oct 14, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)