تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

کروننبرگ به سینمای تجاری روی می‌آورد

دیوید کروننبرگ فیلمساز کانادایی که به خاطر فیلم‌های پست‌مدرن‌اش شهرت دارد، به‌زودی کارگردانی فیلم جدیدی را بر اساس رمان رابرت لودلام خالق شخصیت جیسون بورن در سری فیلم‌های تریلوژی بورن شروع خواهد کرد.

کروننبرگ که در دهه 80، کارش را با ساختن فیلم‌هایی در ژانر وحشت و علمی- تخیلی آغاز کرد، توانست خود را با ساختن فیلم‌هایی چون «سور عریان»، «مگس»، «ام باترفلای» و «تصادف»، به عنوان سینماگری مستقل با اندیشه‌هایی پست‌مدرن در باره هستی و سینما به جهان بشناساند.

با این حال به نظر می‌رسد که وی در 60 سالگی، به سینمای روایی مردم‌پسند گرایش پیدا کرده و این گرایش را بعد از فیلم‌های «عنکبوت» و «وعده‌های شرقی» می‌توان در کارهای او دنبال کرد.


در فیلم جدید کروننبرگ که «حلقه متریس» (The Matarese Circle) نام دارد، دنزل واشنگتن نقش یک جاسوس آمریکایی را بازی می‌کند که با گروه تبهکار ناشناسی که به مقامات رده بالای حکومت آمریکا هجوم می‌آورند، مبارزه می‌کند.

این فیلم بر اساس رمانی از رابرت لودلام نویسنده آمریکایی ساخته می‌شود که در سال 1979 منتشر شده است. داستان، درباره رقابت دو جاسوس از دو اردوگاه متضاد است که در موقعیتی قرار می‌گیرند که مجبورند با یکدیگر همکاری کنند.

کمپانی متروگلدوین مایر که تهیه کننده این فیلم است قرار است قسمت دوم این رمان را با عنوان «شمارش معکوس متریس» بسازد، اما هنوز موفق نشده کپی‌رایت آن را خریداری کند.

آخرین فیلم کروننبرگ، «وعده های شرقی»، درامی گانگستری درباره مافیای روسیه در لندن بود. در این فیلم، نیامی واتز و ویگو مورتنسن بازی می‌کردند که مورتنسن نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

نظرهای خوانندگان

مورتنسن نامزد شد و دی‌لوئیس برنده شد! چرا دقت نمی‌کنید.
. . . . . . .
زمانه ـ از توجه و تذکر شما سپاسگزاریم.
تصحیح شد.
. . .

-- سعید ، Oct 9, 2008

دورود /
اشتباه :‌
(( جایزه اسکار بهترین بازیگر، نصیب مورتنسن شد ))
جايزه نقش مكمل رو خاوير باردم براي پيرمردها
وطن ندارند گرفت . مورتنسن كانديدا بود .
وقت خوش
. . . . . . .
زمانه ـ از توجه و تذکر شما سپاسگزاریم.
تصحیح شد.
. . .

-- اميد صيادي ، Oct 9, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)