تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«مجلس در کار دولت دخالت نکند»

محمود احمدی‌نژاد در یک گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم ایران درباره روابط با آمریکا، طرح تحول اقتصادی، قطعنامه شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی سخن گفت و برای نخستین‌بار از مجلس شورای اسلامی به‌خاطر دخالت در امور اجرایی کشور انتقاد کرد.

اظهارات آقای احمدی‌نژاد امشب به طور زنده از شبکه اول تلویزیون جمهوری اسلامی پخش می‌شد.

وی در پاسخ به اولین پرسش مجری تلویزیون درباره دستاورد‌های سفرش به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «ما با جهان دعوا نداریم و باید از سازمان ملل متحد به عنوان بهترین مکان برای تبادل آراء‌ و تصمیم گیریهای جهانی استفاده کرد.»

آقای احمدی‌نژاد افزود که «ملت ایران نمی‌تواند این اندیشه و رفتار را که در صدد تحمیل خواسته‌های غیر قانونی یک گروه بر همه ملت‌هاست بپذیرد.»

محمود احمدی‌نژاد اواخر شهریور‌ماه امسال برای چهارمین سال متوالی بود که برای سخنرانی به سازمان ملل رفته بود.

وی گفته که در دیدار با ۵۰ گروه ضد جنگ، نمایندگان این گروه‌ها گفته‌اند: «به ملت ایران بگویید کارهایی که دولت امریکا انجام می‌دهد، نظر مردم امریکا نیست.»

آقای احمد‌ی‌نژاد در عین حال افزود که مردم آمریکا «چه بخواهند و چه نخواهند پایگاه و پایه سلطه در جهان هستند.»

به گفته رئیس جمهوری ایران‌ «مردم آمریکا در استضعاف کامل قرار دارند و با تبلیغات گسترده رسانه‌ای، نمی‌توانند اظهار‌ نظر کنند و امیدی هم به آن ندارند .»

آقای احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود حاضر نشد درباره گزارش‌ها مبنی بر اجازه آمریکا برای راه‌اندازی شورای آمریکائیان و ایرانیان در تهران اظهار نظر کند.

وی همچنین در مورد سرنوشت طرح راه‌اندازی دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران گفت که فکر می‌کند مقامات آمریکا قصد دارند پس از انتخابات ریاست جمهوری این طرح را دنبال کنند.

آقای احمدی‌نژاد در ادامه گفتگوی تلویزیونی‌اش گفت: «ارتباط با مردم آمریکا برقرار شده که این تعاملی عادلانه است و این اتفاق روی داده و باید روابط اصلاح شود تا عدالت برقرار گردد.»

اوضاع اقتصادی ایران
رییس‌جمهوری ایران در ادامه و در پاسخ به پرسشی در خصوص تورم و کنترل نقدینگی در جمهوری اسلامی گفت: «در حالی تورم داریم که شش ماه اخیر رشد نقدینگی صفر و حتی منفی بوده است.»

آقای احمدی‌نژاد در ادامه گفتگوی مستقیم با مردم که به طور زنده از شبکه یک سیما پخش می‌شد افزود که منحنی تورم در شش ماهه اول امسال نزولی بوده است.

وی گزارش‌ها درباره تورم بالای ۲۲ درصد در شش ماه گذشته را رد کرد و آن را غیر واقعی دانست.

آقای احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤالی درباره ذخایر ارزی کشور هم گفت: «خوشبختانه ذخایر ارزی بالایی داریم که در تاریخ کشور سابقه ندارد و برای چند سال مصرف کشور ارز در اختیار داریم.»

رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که ابهاماتی در حساب ذخیره ارزی مطرح می‌شود گفت: «این ابهامات از طرف کسانی است که خودشان مسئول هستند و می‌دانند که حساب ذخیره ارزی با چه دقتی مراقبت می‌شود.»

وی در عین حال اعلام کرد که میزان ذخیره ارزی محرمانه است و نمی‌تواند رقم واقعی آن را اعلام کند.
آقای احمدی‌نژاد در ادامه این برنامه تلویزیونی با اعلام این‌که بیش از ۶۳ میلیون نفر از طرح تحول اقتصادی حمایت کرده‌اند، آن را بزرگترین رفراندوم اقتصادی تاریخ خواند.

وی در تشریح بخش‌هایی از این طرح گفت: «۶۰ درصد منابع حاصل از یارانه‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مردم ارائه می‌شود و ۱۵ درصد آن به بخش‌های تولید، کشاورزی و صادرات تعلق می‌گیرد و ۲۵ درصد دیگر نیز به هزینه‌های دولت اختصاص می‌یابد.»

به گفته رئیس جمهوری ایران، طرح تحول اقتصادی با چارچوب‌های قانونی تنظیم شده است و نیمه آبان آمار اخذ شده از مردم نهایی خواهد شد.

آقای احمدی‌نژاد همچنین افزود: «با اجرای طرح تحول اقتصادی، به دهک‌های اول که شامل طبقات محروم روستایی می‌شود، پنجاه تا هفتاد هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت می‌شود.»

وی با اشاره به این‌که پرداخت یارانه‌ها در شش تا هفت دهک درآمدی در دو مرحله و سه توزیع جغرافیایی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: «در سه دهک دوم نیز به هر نفر چهل و پنج تا پنجاه هزار تومان پرداخت می‌شود.»

وی همچنین با دفاع از طرح بنگاه‌های زود بازده، گزارش‌ها در مورد انحراف ۳۸ درصدی این بنگاه‌ها را رد کرد و گفت که این بنگاه‌ها تنها چهار درصد انحراف داشته‌اند.

به گفته رئیس جمهوری ایران انحراف در طرح بنگاه‌های زودبازده رد سایر کشور‌ها بیش از ۲۵ درصد است.

آقای احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود درباره طرح برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: «ما هم در حال مبارزه با آنها هستیم منتها سخت است ولی مطمئنیم به فضل الهی غلبه می‌کنیم.»

وی افزود: «در حال حاضر در حال پاکسازی همه این مجاری فساد هستیم و از این پس نیز خواهیم بود ولی آنها با پوشش تبلیغاتی‌شان اینها را فراری می‌دهند.»

انتقاد از مجلس
رئیس جمهوری ایران در پاسخ به سئوالی درباره تلاش مجلس شورای اسلامی در ماه‌های اخیر برای ورود بیشتر به مسائل کشور گفت : «جایگاه مجلس از نظر قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین، جایگاه والایی است، اما در عین حال بر اساس قانون اساسی قوای کشور مستقل و مکمل هم هستند.»

احمدی‌نژاد همچنین با انتقاد از طرح مجلس مبنی بر افزایش۱۰ درصدی ظرفیت دانشگاه‌ها خطاب به آنها گفت: «برای چه فضاسازی و ده درصد به ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها در سال ۸۷اضافه می‌کنید؟ سال آینده چه می‌کنید؟ اینکه در نظام آموزش عالی کشور اخلال ایجاد می کنید، هزینه‌اش را چه کسی باید پرداخت کند؟»

وی با بیان اینکه نباید قانون را دور زد، دخالت در اجرا را مغایر قانون اساسی دانست و افزود: «این کار فشار به دولت و جوانان مملکت است.»
وی افزود: «این کار شأن مجلس نیست زیرا تمام وضع دانشگاه‌ها را به هم می‌زند.»

واکنش به قطعنامه شورای امنیت
رئیس جمهوری ایران همچنین قطعنامه چهارم علیه ایران را بی خاصیت خواند و گفت: «این نوع اقدامات دست و پا زدن نظام سلطه غربی برای دفاع از خود و حفظ خود است.»

وی فلسفه وجودی شورای امنیت را به بن بست رسیده خواند و افزود: «صدور چنین قطعنامه‌هایی آبرو‌ریزی بود.»

نظرهای خوانندگان

ما مجلسي داريم كه به وكيل الدولة بودن خود افتخار مي كند . و آنگاه اين رييس جمهور اين مجلس را هم نمي پذيرد . انسان ياد فتحعلي شاه مي افتد كه يك شخص چه مقدار بايد مستبد و از خود راضي باشد

-- بدون نام ، Oct 8, 2008

من در عين احترام به آقاي آحمدي‌نژاد فقط يك سؤال دارم
كجاي دنيا قانوني وضع مي‌شود و كساني كه مورد حق و تكليف آن قانون واقع مي‌شوند از آن بي‌خبرن؟
مگر نه اين كه بايد براساس ماده‌ دو قانون مدني قوانين 15 روز پس از انتشار براي همگان لازم‌الاجراست؟ و مگر نه اين كه ما در فقه‌مان داريم كه قوانين عطف به ماسبق نمي‌شوند؟
پس چرا نحوه‌ي گزينش داوطلبان كنكور به صورت غير علني و به يكباره تغيير كرد!!!!
حتي سازمان سنجش هم كه انتخاب رشته‌ي مجازي مي‌كرد هم از اين سهميه‌بندي بي‌اطلاع بود چه برسد به داوطلب بدبخت شهرستاني كه شبانه‌روز درس خوانده تا در دانشگاه تهران درس بخواند ام افسوس ....
دانش‌اموز رشته‌ي تجربي از منطقه‌ي 3 كشور با رتبه‌ي يك منطقه‌ي 3 و 20 كشوري رشته‌ي پزشكي در هيچ يك از دانشگاه‌هاي تهران پذيرفته نشد!!!!
ديگر بايد چه رتبه‌اي را كسب مي‌كرد؟
آن وقت آقاي رئيس‌جمهور! از افزايش 10 درصدي گله‌منديد؟؟؟

-- حامد ، Oct 8, 2008

صحت مطالب ایشان را با معکوس کردن همه موارد ذکر شده، می توان صد در صد تائید نمود. این بهترین شیوه استعلام و قبول آمار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و همه ملت ایران با آن خو گرفته اند. لطفا جناب رئیس جمهور به کار و سخنرانیت ادامه بده.

-- علیرضا ، Oct 8, 2008

جناب آقای رئیس جمهور محترم سیر نزولی منحنی تورم چگونه با افزایش قیمتها سازگاری دارد ،از ابتدای سال اکثر جنسها افزایش قیمت داشتند . لطفا استدلال شما بر اساس کدام قیمتهاست لطفا صادقانه اعلام فرمائید .

-- بدون نام ، Oct 8, 2008

چون حتی یک کلمه ی آن راست نیست هیچ حرفی نمیتوان زد جز این که امیدواریم در انتصابات سال بعد ایشان رئیس جمهور نشوند!

-- arash ، Oct 8, 2008

aghay ahmadenjad chetro shoma tavarom too 6 mah akhir nemibimid .
chera bayad ba kassy mosahebeh konim ke vaghyat haro nemibineh ?
koja mekhayem berim?

-- بدون نام ، Oct 8, 2008

در واقع نمایندگان مجلس سخنگویان مردم هستند و این حق رو دارند که نظارت داشته باشند و اظهار نظر بکنند در روند تصمیم گیریهای دولت و من نمیدانم اینجا کار نمایندگان مجلس چیست و چه رسالتی دارند این نمایندگان و کار آقای احمدی نژاد و وظیفه ایشون چیه؟ و دولت یعنی کی ؟ و چی؟ آقای احمدی نژاد منظورشان این هست مردم در کار ما دخالت نکنند ما مصلحت مردم و ملت رو بهتر از خودشون میدونیم یعنی این؟؟؟؟؟؟؟ پس به یکباره مجلس رو ببندیم و نمایندگان برند هرکدام سوی خودشون چرا چون احمدی نژاد خودش خوب میدونه مصلحت بد و خوب ملت رو یعنی این؟؟؟؟؟ این توهین به ملت ایران نیست حتی توهین به نمایندگان نیز هست این مظهر چه نوع حکومتی است؟؟؟

-- ماری ، Oct 8, 2008

شک دارم که رادیو زمانه خودی باشد و نظر مرا درج کند. فکر کنم جمهوری اسلامی سبیل رادیو زمانه را چرب کرده باشد که اینجور خبر تنظیم می کند. کم مانده که زمانه به جمهوری اسلامی بگوید: چاکرتیم! تا اینجا که به سلامتی تفاوتی بین رادیو زمانه و سایت رجانیوز نیست. بعد هم خدا کریم است! اینطور می خواهید برای دموکراسی مبارزه کندی آقایان؟! تبریک عرض می کنم!

-- ایرانی ، Oct 8, 2008

لطفاً به کسی که نماینده 18 میلیون ایرانی است ایراد نگیرید. مسخره کردن جناب آقای احمدی نژاد یعنی مسخره کردن تمام ملت ایران.

-- بسیجی مخلص زاده ، Oct 11, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)