تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«هواپیمای متخلف، آمریکایی نبود»

خبرگزاری ایسنا به نقل از یک مقام آگاه، ضمن تائید گزارش‌ها در مورد فرود اجباری هواپیمایی که به طور «غیر قانونی» وارد آسمان ایران شده، اعلام کرد که هواپیمای مذکور نه تنها متعلق به آمریکا نبوده بلکه سرنشینان آن نیز آمریکایی نبوده‌اند.

برخی رسانه‌های ایران ساعاتی پیش اعلام کردند، هواپیمایی که سرنشینان آن تعدادی از نظامیان آمریکایی بوده‌ و به طور«غیرقانونی» در آسمان ایران به پرواز در‌آمده توسط جنگنده‌های جمهوری اسلامی مجبور به فرود شده است.

وب‌سایت شبکه تلویزیونی العالم به نقل از یک منبع آگاه که نامش فاش نشده، اعلام کرده است که این هواپیما متعلق به آمریکا نیست اما سرنشینان آن آمریکایی هستند.

این مقام آگاه که خبرگزاری ایسنا نیز نام وی را فاش نکرده، اعلام کرده است: «یک فروند هواپیمای جت فالکن با یک اسم پرواز نظامی در تاریخ ۹/ ۷ / ۸۷قصد عبور از آسمان جمهوری اسلامی ایران را داشته که به علت نظامی‌بودن، با ورود هواپیما به حریم هوایی کشور مخالفت شد و هواپیما با تغییر مسیر و در ساعتی بعد با اسم پروازی غیرنظامی درخواست عبور از مسیر کشور را کرد.»

وی در ادامه افزود: «با احراز این که هواپیمای مورد اشاره همان هواپیمای قبلی است، هواپیما به وسیله جنگنده‌های جمهوری اسلامی ایران به زمین نشانده شد و با وجود آن که سرنشین‌های هواپیما نظامی و متعلق به کشور ثالث (غیرآمریکایی) بودند، پس از آن که عدم سوء نیت آنان به اثبات رسید، به هواپیما اجازه برخاستن و خارج شدن از کشور داده شد.»

لینک‌های مرتبط در بالاترین

برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که هواپیمای مذکور از سمت ترکیه وارد ایران شده و برای این‌که از دید رادارها محفوظ بماند در ارتفاع پائین پرواز می‌کرده است.
خبرگزاری فارس هم گزارش کرده بود که از هشت سرنشین این هواپیما، پنج نفر با لباس نظامی و سه نفر با لباس شخصی از افسران امنیتی و نظامی آمریکا بوده‌اند.

به گزارش رویترز، پنتاگون امروز سه‌شنبه خبر توقیف هواپیمای نظامی آمریکا را تکذیب کرده است.
سرهنگ پاتریک ریدر به این خبرگزاری گفت: «ما هیچ گزارشی در این باره نداشتیم و تمام هواپیماهای ما در منطقه، حسابرسی شده‌اند.»

وب‌سایت روزنامه جام‌جم نیز اعلام کرده که این هواپیما که از نوع فالکن است «پس از ره‌گیری و شناسایی و اعلام اخطار، به فرودگاه مهرآباد تهران هدایت شده» است.

نظرهای خوانندگان

اگر این خبر حقیقت دارد خب فیلمی از این خلبان ها و سرنشینان امریکایی در ایران حتما گرفته اند کاری ندارد پخش کنند تا همه ببینند که جمهوری اسلامی راست می گوید لااقل یک فیلم از این هواپیما با سرنشینانش گرفته اند ؟؟؟

-- amir ، Oct 7, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)