تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

او.جی سیمپسون مجرم شناخته شد

او.جی سیمپسون فوتبالیست و بازیگر سرشناس آمریکایی، به خاطر آدم‌ربایی و سرقت مسلحانه در کازینو لاس‌وگاس محکوم و مجرم شناخته شد.

اعضای هیات منصفه دادگاه به اجماع او را مجرم شناختند و احتمال دارد این بازیگر و فوتبالیست سابق آمریکایی حکم حبس ابد بگیرد.

وکیل او گفته است که تقاضای تجدیدنظر خواهد کرد.

وی چند سال پیش نیز به اتهام قتل همسرش نیکول براون سیمپسون و معشوق او رونالد گلدمن ( به خاطر خیانت) دستگیر شد، اما پس از محاکمه‌ای طولانی که یکی از جنجالی‌ترین محاکمات قضایی آمریکا بود، تبرئه شد.
با این حال، بر اساس رای دادگاه پیشین، خانواده گلدمن از سیمپسون مبلغ ۳۳.۵ میلیون دلار به عنوان خون‌بها دریافت کردند.

به گزارش سی‌ان‌ان، اتهام اخیر سیمپسون، ربودن دو دلال فروش لوازم ورزشی و حبس آنها در هتلی در لاس‌وگاس و سرقت اموالشان بود که سپتامبر سال گذشته انجام گرفت.

وکیل وی با اشاره به این‌که دادگاه به‌شدت تحت تاثیر شهرت و پرونده قبلی سیمپسون بوده، افزود: «رای صادره علیه سیمپسون شوک‌آور نبود. ما می‌دانستیم که دادگاه این حکم را صادر خواهد کرد. دوست ندارم کلمه انتقام را به کار ببرم اما از ابتدا نگران بودم که هیئت منصفه نتواند در قضاوت در مورد آقای سیمپسون احساسات شخصی را دخالت ندهد و بر اساس انصاف و صداقت داوری کند.»

وکیل سیمپسون به دادگاه گفت که قصد موکل وی سرقت نبوده بلکه تنها خواسته است وسایل شخصی خود را که دلال‌ها به حراج گذاشته بودند بازپس گیرد.
وی ادامه داد:«حماقت و مستاصل بودن به معنی مجرم بودن نیست.»

سیمپسون نیز به‌طور مکرر به دادگاه می‌گفت که در این حادثه اسلحه نداشته و نمی‌دانسته که در اتاق هتل، اسلحه وجود دارد.


سیمپسون در دادگاه

بر اساس این گزارش، چهار نفر از پنج همراه آقای سیمپسون در این سرقت، حاضر شدند علیه وی در دادگاه شهادت دهند.

او.جی سیمپسون علاوه بر فعالیت ورزشی، بازیگر سینما و تلویزیون هم بود و در سریال معروف ریشه‌ها (بر اساس رمان الکس هیلی) و فیلم‌های «کاپریکون یک»، «آسمانخراش جهنمی»، «گذرگاه کاساندرا» و «اسلحه عریان» بازی کرد.

سیمپسون در سال ۲۰۰۶ کتابی با عنوان «اگر من این کار را کرده باشم» نوشت و در آن، در باره نحوه به قتل رسیدن همسرش توضیح داد. با این‌که این کتاب هرگز منتشر نشد اما خانواده گلدمن (مقتول) بعدها آن را با عنوان «من این کار را کردم: اعترافات یک قاتل» منتشر کردند.

او.جی سیمپسون ۶۱ سال دارد و در میامی فلوریدا زندگی می‌کند.

نظرهای خوانندگان

that wrong, he was found guilty by the jury but the verdict will be given by December, he can receive as much as life in prison but he hasn't been sentenced to anything


--
زمانه: تصحیح شد. سپاس برای تدکرها و پوزش فراوان بابت اشتباه در اطلاع رسانی.

-- بدون نام ، Oct 5, 2008

No it wasn't wrong. He was found guilty and faces life in jail. that's the verdict but he has right to appeal against the verdict.

-- بدون نام ، Oct 6, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)