تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تعطیلی دفتر ناشر آمریکایی «جواهر مدینه»

ناشر آمریکایی رمان جنجالی «جواهر مدینه» نوشته شری جونز در باره زنان پیامبر اسلام، اعلام کرد که به خاطر احتیاط و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی، دفاتر انتشارات خود در نیویورک را تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌کند.

اریک کمپمن مدیر انتشاراتی بیوفورت بوکز، روز گذشته در گفتگو با سی‌ان‌ان اعلام کرد: «ما امروز به خاطر شرکت در جلسه‌ای، دفتر را ترک خواهیم کرد و فکر می‌کنم بازگشت کارکنان به دفتر، کار عاقلانه‌ای نباشد.»

انتشارات بیوفورت بوکز پس از اینکه نشر رندوم هاوس از چاپ کتاب خانم شری جونز به دلیل توهین به پیامبر اسلام و نگرانی از واکنش مسلمانان تندرو امتناع کرد، انتشار کتاب «جواهر مدینه» را به عهده گرفته است.


آقای کمپمن همچنین گفته است که وی درباره اقدام خود با مامورین اف‌بی‌آی و پلیس نیویورک مشورت کرده و هیچ گونه احساس نا امنی نمی‌کند.
علاوه بر این که، تا کنون هم پیام تهدیدآمیزی دریافت نکرده است.

به گفته وی، کتاب «جواهر مدینه» هم اکنون چاپ شده و روز پانزدهم اکتبر با تیراژ ۵۰ هزار نسخه در آمریکا توزیع خواهد شد.

از سوی دیگر پلیس لندن نیز اعلام کرد سه نفر را به جرم تهدید به قتل و آتش زدن دفتر کار مارتین رینجا، مدیر نشر گیبسون اسکوئر و ناشر بریتانیایی «جواهر مدینه» دستگیر کرده است.
مارتین رینجا نیز پس از امتناع رندوم هاوس از انتشار کتاب خانم جونز، اخیرا اعلام کرد آن را منتشر خواهد کرد.


شری جونز، نویسنده «جواهر مدینه»

وی در دفاع از اقدام خود به خبرنگاران گفته است: «انتشار کتابی مثل «جواهر مدینه» که دست روی سوژه زیبایی گذاشته که ما غربی‌ها درباره آن کمتر می‌دانیم، بسیار لازم است و جلوگیری از انتشار آن یعنی بازگشت به عصر تاریک‌اندیشی. انتشار این کتاب، میزان تحمل ما را در برابر عقاید دیگران نشان می‌دهد.»

وی توهین‌آمیز بودن کتاب را رد کرده و افزوده که فکر نمی‌کند انتشار آن، خشم مسلمانان را تحریک کند.
به اعتقاد ناشر بریتانیایی «جواهر مدینه»، آنچه که علیه این کتاب در اینترنت نوشته‌اند صحت ندارد. چرا که سوژه آن، درباره رابطه پیامبر اسلام با همسرش عایشه است و جنبه رومانس یا سکسی ندارد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)