رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۸۷

احمدی‌نژاد از مواضع خود دفاع کرد

محمود احمدی‌نژاد پیش از سخنرانی‌ در مجمع عمومی سازمان ملل، در گفتگو با رسانه‌های آمریکایی بار دیگر از مواضع و سیاست‌هایش در برابر غرب دفاع کرد.

آقای احمدی‌نژاد که در نیویورک به سر می‌برد، در گفتگو با روزنامه لس‌آنجلس تایمز و رادیو سراسری آمریکا «N.P.R» درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، رابطه با آمریکا و اوضاع داخلی ایران سخن گفته است.

رئیس جمهوری ایران در پاسخ یه سؤال خبرنگار روزنامه لس‌آنجلس تایمز درباره جنجال‌ها پیرامون فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: «ما بر اساس قوانین و با حفظ حقوق ملت‌مان با آژانس همکاری کردیم و آژانس نیز به روشنی متوجه شد که این اسناد جعلی و خنده‌دار است و در واقع به قدری ناشیانه جعل شده است که یک بچه دبستانی آن را بخواند متوجه این موضوع می‌شود.»

منظور وی از اسناد جعلی، مدارک جدیدی است که گفته می‌شود در آن به آزمایش‌های ایران در زمینه تجهیز موشک‌های خود به کلاهک هسته‌ای اشاره شده است.

احمدی‌نژاد همچنین در پاسخ به این پرسش که در ایران فعالان سیاسی و اساتید دانشگاه‌ها تحت فشار قرار دارند، گفت: «این حرف‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌هاست. اینها در ایران واقعیت ندارد.»
به گفته وی «در ایران آزادی و قانون حاکم است و ۹۸ درصد مردم طرفدار نظام ما هستند و ما نیازی به این کارها نداریم.»

رئیس جمهوری ایران همچنین در گفتگو با رادیو سراسری آمریکا «N.P.R» افزود که «مردم جهان طرفدار ما هستند. ۱۱۷ کشور عضو جنبش عدم تعهد از ما حمایت می‌کنند، ۵۷ کشور عضو کنفرانس اسلامی، کشورهای عضو D۸ و بسیاری از ملت‌ها از ما حمایت کرده‌اند.»

احمدی‌نژاد این اظهارات را در پاسخ به خبرنگار این شبکه رادیویی که از وی در مورد نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران پرسیده بود، ایراد کرد و گفت: «مردم جهان در مورد فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌‌ای ما نگرانی ندارند، این دولت آمریکاست که نگران است.»

وی همچنین با انتقاد از وضعیت داخلی آمریکا در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی گفت که «انتخابات ایران جزو آزادترین انتخابات است و حداقل ۱۰۰ برابر آمریکا در ایران آزادی هست.»

آقای احمدی‌نژاد اظهار داشت: «ما به مردم اعتماد داریم و انتخابات در کشور ما آزاد است و فکر می‌کنیم در آمریکا است که محدودیت وجود دارد.»
وی نشانه این اعتماد را انتخاب شدنش به عنوان رئیس جمهور ایران دانست و افزود: «نشانه اعتماد مردم، خود من هستم که جلوی شما نشسته‌ام. من خود یک کاندیدای مستقل بودم، عضو هیچ حزبی نبودم، دانشگاهیان طرفدار من بودند و من رای آوردم و رئیس جمهور شدم.»

آقای احمدی‌نژاد همچنین در پاسخ به این سئوال که در ایران، آزادی‌ها محدود است، گفت: «در ایران آزادی زیادی هست و نمونه‌ آن همین مصاحبه‌ای است که شما با من انجام می‌دهید. آیا شما می‌توانید اینگونه سوال‌ها را با رئیس جمهور خود مطرح کنید و اینگونه آزادانه با وی صحبت کنید؟ هرگز. در حالی که خبرنگاران در ایران آزاد هستند و به راحتی سوال می‌کنند.»

دیدار با دبیرکل سازمان ملل
آقای احمدی‌نژاد همچنین در دیدار با بان کی‌ مون دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که ایران علاقه‌مند است مسئله هسته‌ای‌اش به صورت صلح آمیز حل و فصل شود.

وی در عین حال ادعاهای آمریکا علیه ایران را پایان‌ناپذیر و ورود آژانس انرژی اتمی برای بررسی این ادعاها را «غیرقانونی» دانست.

رئیس جمهوری ایران خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد، گفت:«ریشه مشکلات امروز دنیا را باید در رفتار دولت آمریکا جست‌وجو کرد و امیدوارم بتوانیم در برقراری صلح در جهان موفق باشیم.»
آقای احمدی‌نژاد در این دیدار اعلام کرد که طرحی برای تعیین سرنوشت فلسطین به سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

سخنرانی در سازمان ملل
سه شنبه صبح به وقت نیویورک(بعداز ظهر تهران) مراسم گشایش‌ شصت و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور سران کشورهای مختلف آغاز می‌شود.

سخنرانی نمایند‌گان کشور‌های عضو این سازمان روز سه‌شنبه با سخنرانی نماینده برزیل آغاز و در روز پنج‌شنبه با سخنرانی واتیکان پایان خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، بر اساس پیش‌نویس اولیه برنامه سخنرانی‌ها، سخنرانی آقای احمدی‌نژاد بعدازظهر روز سه‌شنبه به وقت نیویورک( حدود نیمه شب به وقت تهران) آغاز می‌شود.
احمدی‌نژاد سخنران پنجم این اجلاس است.

حدود ۷۶کشور در سطح سران، ۹ کشور در سطح معاون نخست‌ وزیر و ۴۱ کشور در سطح وزیر خارجه در این نشست شرکت و سخنرانی می‌کنند.


در همین رابطه:
تظاهرات علیه احمدی‌نژاد در نیویورک
کنفرانس مطبوعاتی فعالان حقوق بشر در نیویورک
احمدی‌نژاد عازم نیویورک شد

نظرهای خوانندگان

... مرحوم صدام هم ۹۹.۹۹ درصد رای مردم عراق را در اخرین رای گیری بدست اورد. بشار اسد و قذافی هم همواره ۱۰۰ درصد رای می اورند. خود بخوان این لاطاعلات را.

-- بدون نام ، Sep 23, 2008 در ساعت 02:58 PM

آقا مارادونا را ول کن بچسب به غضنفر.!!!
عجب روحیه ای داره این ...
عجیبه که امسال از سوی مجله people کاندید نشده.
اگر واقعا اقای احمدی نژاد به حرفهایی که در مصاحبه بالا زده اعتقاد داشته باشد باید سریعا به ... مراجعه کنند. اگر هم خالی میبندد بنده هیچ مشکلی با ان ندارم تازه میشوند مثل بقیه سیاستمداران دنیا. خودشیفتگی افراطی درد همه حکومتداران جهان سومی است. بیچاره برخی از ما که فکر میکنیم میشود با استدلال و منطق نظر این قوم را عوض کرد.

-- Ali ، Sep 23, 2008 در ساعت 02:58 PM

آقاي احمدي نزاد حق دارند زيرا ايشان هنوز در سال 58 زندكي مي كنند . ايشان حد اقل خجالت بكشد از أيت الله منتظري كه به اعدامها و شكنجه ها اعتراض داشته و همجنين رجوع كند به فتواي خميني كه حكم اعدامها را براي زنداني ها داده يعني حتي زندانيها هم در امان نبوده اند كه در تاريخ بي سابقه است .آقاي احمدي نزاد كه از 117 كشور ي حرف مي زند كه همكي جزء كشورهاي مرتجعند و ايشان بكويد همه ي اين 117 كشور جند مليون جمعيت دارند؟
اكر انتخابات ايران آزاد است بكذاريد يكبار زير نظر سازمان ملل هم يك رفراندم كذاشته شود تا حرفهاي ايشان يك بار ديكر تائيد شود .
آقاي احمدي نزاد درست مي كويد ايشان عضو هيج حزبي نيستند زيرا در ايران احزاب اجازه ي حضور در انتخابات را ندارند و اساسا فعاليت احزاب در ايران ممنوع است .
در ايران آزادي بي نهايت است باز هم ايشان درست مي كويد زيرا هيج شهرداري در دنيا بيدا نمي شود كه با مفقود شدن 350 ميليارد تومان باز هم رئيس جمهور شود و هيج رئيس جمهوري هم نمي بينيد كه 47 ميليارد دلار بودجه اعلام كند ولي 140 ميليارد دلار خرج كند كه كسي هم نداند جكونه آقاي احمدي نزاد بي نهايت آزادند زيرا مانند رهبر باسخ كوي كسي نيستند . اكر رئيس جمهور آمريكا اين كارها را مي كرد قطعا استيضاح مي شد بس آمريكا اصلا آزادي وجود ندارد .
ايشان مسائل ايران را حل و فصل كرده حالا مي خواهد مسائل جهان را هم حل كند . ايشان براي فلسطين طرح دارند ما طرح ايشان را قبول مي كنيم ولي فقط به اين شرط كه طرح ايشان براي كردها آذري ها بلوجها و عربهاي ايران هم اجرا ء شود .

-- فرهاد-فرياد ، Sep 23, 2008 در ساعت 02:58 PM

in seri ro khoda be kheir begzarune

-- بدون نام ، Sep 23, 2008 در ساعت 02:58 PM

به این دو دوست غرب زده قبلی

گیرم که آزادی تو ایران پرفکت نیست مگه تو آمریکا پرفکته. همه چیز رو یه سری کورپوریشن بی پدر مادر و یه سری سازمان به نام ای پک و.. قبضه کردن دو تا حزب لولو سر خرمن هم درست کردن حالا یا این یا اون به هر کدوم خواستین رای بدین. آزادی ها هم فقط در حد همون شکم و زیر شکم هست جرات دارین در مورد اسراییل یا 11 سپتامبر سوال کنین اف بی آی سه سوته دهنتونو سرویس می کنه فرق چندانی با همون کمیته های اول انقلاب ندارن.

حالا قضیه اینه که مگه اون خبرنگار آمریکایی دلش برای حقوق بشر تو ایران سوخته که این سوالا رو می کنه. اگه این طوری بود که هشت سال آتش جنگ رو شعله ور نگه نمی داشتن. یه عذر خواهی بابت اون ایر باس می کردن و اون ... بر نمی گشت بگه ما همه ایرانیها رو از زمین نسلشونو ور می داریم تازه این دموکراتشون بود وای به حال ریپابلیکا. هر چند ....

عوض اینکه از حقوق کشورتون در برابر یه مشت آدم عوضی و زورگو دفاع کنین ... بوش و بلر و اولمرت رو باد می زنین بابا ایول

-- مانی ، Sep 24, 2008 در ساعت 02:58 PM

آره فرهاد جان تو راست می گه شاهد کو همین که جورج بوش الان می بینیم که استیضاخ شده یه شاهد از دموکراسی آمریکایی.

مثالاتم خیلی باحاله 350 ميليارد تومان!!!

مثل اینکه اخبار گوش نمی دی . بانکهای آمریکا که به خاطر این گندای جورج بوش الان میلیاردها دلار رو گم و گور کردن. از اونورم سه تریلیون دلار این جنگهای احمقانه پرزدنت رو دست آمرکایی ها خرج گذاشته پس چطور هنوز ایشون سر و مر و گنده تشریف دارن. نه عزیز شما فقط گول موهای بور و قیافه های حق به جانب اینارو خوردی والا صد برابر کشورهای در حال توسعه دیکتاتور تر سنگدل تر و زورگوترند.

-- مانی ، Sep 24, 2008 در ساعت 02:58 PM

Mani aziz hadaghal melthai EU vs USA azadi baian vs azadi antkhabat ra darand .

-- farzin ، Sep 24, 2008 در ساعت 02:58 PM

من فقط از جانب آن 98 درصدي كه رئيس فرموده حرف مي زنم
مراتب ارادت ما انقدر شناخته شده است كه ديگر لازم نيست به خودمان زحمت داده و پاي صندوق راي برويم چون از عقيده ما باخبر اند و به جاي ما راي مي اندازند
شما هم اينطوري راي اورديد و قطعا از حمايت ما 98 در صد برخورداريد آن 2 در صد هم كه اسرائيلي اند و اصلا حساب نمي شوند ...لعنت به شيطان !

-- mehdi ، Sep 24, 2008 در ساعت 02:58 PM