رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۸۷

وزیر دفاع: ایران نگران حمله اسرائیل نیست

فرماندهان بلند‌پایه نظامی ایران امروز شنبه در اظهاراتی جداگانه باردیگر تهدید کردند که اجازه نخواهند داد‌ تنگه هرمز محلی برای اقدامات «شوم دشمنان» باشد و آن‌ها هیچ نگرانی‌ بابت حمله احتمالی اسرائیل و آمریکا ندارند.

فرماندهان نظامی ایران هم‌زمان با آغازهفته «دفاع مقدس» که همه ساله در روزهای آخر شهریورماه در ایران آغاز می‌شود، جنگ لفظی علیه کشور‌هائی که قصد حمله به جمهوری اسلامی داشته باشند را افزایش داده‌اند.

۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ آغاز حمله نظامی عراق به خاک ایران بود و هفته «دفاع مقدس» هر سال به همین مناسبت برگزار می‌شود.

سرتیپ محمد جعفر اسدی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران امروز شنبه در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا، گفت: «نمی‌گذاریم دشمن در این آبراه مهم هر اقدامی که خواست انجام دهد و به هر شکلی که خواست، نیات شوم را دنبال کند.»


محمد مصطفی‌نجار وزیر دفاع جمهوری اسلامی

این فرمانده نظامی همچنین افزود که نیرو‌های نظامی ایران از اروند رود تا مرز پاکستان را تحت نظر داشته و از ظرفیت‌های آبراه خلیج‌فارس برای «امنیت خود و کشورهای همسایه» استفاده می‌کند.
به گفته سرتیپ اسدی اگر تا به امروز به ایران حمله نشده به این دلیل است که «دشمن نقاط قوت ما را به خوبی می‌شناسد.»

از سوی دیگر سردار محمد مصطفی‌نجار وزیر دفاع نیز طی سخنانی اظهار داشت: «ایران هیچ نگرانی از بابت تهدیدهای اسرائیل و هم پیمان آن آمریکا ندارد.»

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای نجار که در حاشیه مراسم تدفین سه تن از کشته شدگان جنگ در شهرک شهید چمران تهران سخن می‌گفت، افزود: «ما به طور مداوم رزمایش‌هایی را در سطح نیروهای مسلح برگزار می‌کنیم که هدف از انجام آن افزایش توان رزمی، آزمایش روش‌های جدید مدیریتی و دفاعی است.»
به گفته وی «درصورتی که دشمن قصد تجاوز به ملت و این آب و خاک را داشته باشد، ملت ایران با تمام توان به دفاع خواهند پرداخت.»

تهدید علیه کشور‌هائی که احتمال می‌رود برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران به اقدام نظامی متوسل شوند، ماه‌ها است که از سوی مقامات نظامی ایران تکرار می‌شود.
این فرماندهان اعلام کرده‌اند که نیروی‌های نظامی ایران توان مسدود کردن تنگه هرمز و ضربه زدن به منافع آمریکا در صورت حمله این کشور به تاسیسات اتمی جمهوری اسلامی را دارند.

اسرائیل و آمریکا که مخالف ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران هستند، بارها از گزینه نظامی به عنوان یکی از گزینه ها در ارتباط با مناقشه هسته ای ایران، یاد کرده اند.

هفته گذشته سرلشکر رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه پاسداران اعلام کرد که کنترل و امنیت خلیج فارس به نیروی‌های سپاه واگذار شده است.


در همین رابطه:
یک فرمانده نظامی ایران: ما مرد جنگ هستیم
هشدار وزیر دفاع ایران در قبال تعرض به ایران
حفر ۳۰۰ هزار قبر برای «سربازان متجاوز»