رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۸۷

جایزه حقوق بشر برای نسرین ستوده

نسرین ستوده، وکیل و فعال جنبش زنان ایران، برنده اولین جایزه حقوق بشر «سازمان حقوق بشر بین‌الملل»، یک سازمان حقوق بشر مستقر در ایتالیا، شد.

به گزارش سایت این سازمان، ستوده از طرف شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۰۳، به خاطر تلاش‌هایش برای دفاع از حقوق بشر برای این جایزه نامزد شده بود.


نسرین ستوده، فعال زنان/ عکس از سایت سازمان «حقوق بشر بین‌الملل»‬

در صفحه معرفی وب‌سایت این سازمان آمده که سازمان حقوق بشر بین‌الملل، «یک سازمان حقوق بشری غیرمذهبی و غیرسیاسی است که از نظر مالی مستقل است.» همچنین در معرفی این سازمان نوشته شده که «این سازمان یک سازمان غیرانتفاعی است که در راه اهداف خود از روش‌های بدون خشونت استفاده می‌کند.»

ستوده، در گفت و گو با سایت «تغییر برای برابری»، از دریافت این جایزه به دلیل «ایجاد اتحاد و پیوستگی فعالان حقوق بشر در حمایت از یکدیگر» و « اتحاد و پیوستگی حقوق بشر در سراسر جهان» ابراز خوشحالی کرد.

مراسم اهدای جایزه این سازمان در دسامبر ۲۰۰۸ در ایتالیا خواهد بود. این مراسم به افتخار ۱۰ دسامبر، سالگرد تصویب منشور حقوق بشر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، برگزار خواهد شد.

به گزارش سایت تغییر برای برابری، نسرین ستوده کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل از دانشگاه شهید بهشتی است. وی با روزنامه‌هایی چون جامعه، توس و صبح امروز همکاری داشته و در زمینه حقوق کودکان با انجمن حمایت کودکان همکاری می‌کند.

به گزارش این سایت، ستوده اکنون عضو کانون مدافعان حقوق بشر است و تاکنون وکالت فعالان حقوق بشر، حقوق زنان و کودکان آزار دیده و در معرض اعدام را بر عهده داشته است. وی وکالت شماری از فعالان جنبش زنان ایران و کمپین یک میلیون امضا، از جمله پروین اردلان، نوشین احمدی خراسانی، خدیجه مقدم، جلوه جواهری، مریم حسین‌خواه، ناهید کشاورز، امیر یعقوب‌علی و دلارام علی را به عهده داشته است.



سایت سازمان حقوق بشر بین‌‌الملل

نظرهای خوانندگان

چه میشود کرد؟! ینان لیاقت داشتن نام نیک در دنیا را ندارند ، فرداست که این خانم محترم را هم مانند خانم شیرین عبادی به قتل تهدید کنند و با بستن تهمت جدیدی مانند «‌ گرویدن دختر همسایه او به بودائيت ! » در پی پاک کردن اسم پر افتخار این دلسوز بشریت از صفحه خجالت اور تاریخ جمهوری اسلامی برایند!!.
داوید

-- داوید ، Sep 20, 2008 در ساعت 03:02 PM

امیدواریم همراه با هواپیما با آرامش کامل take off نمایند../.

-- astm1834 ، Sep 20, 2008 در ساعت 03:02 PM

امیدواریم همراه با هواپیما با آرامش کامل take off نمایند../...البته این امکان هم هست که در هنگام بلند شدن هواپیما خودبخود ایشون غیب شوند../.

-- astm1834 ، Sep 20, 2008 در ساعت 03:02 PM