رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۸۷

کناره‌گیری کلینتون از مراسم اعتراض به احمدی‌نژاد

هیلاری کلینتون حضور خود در مراسم اعتراض به اظهارات محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهوری ایران را پس از اطلاع از شرکت سارا پیلین، معاون جان مک‌کین در این برنامه، لغو کرد.


سناتور هیلاری کلینتون (عکس: رویترز)

رسانه‌های آمریکا به نقل از سازمان‌های یهودی، از حضور و سخنرانی پیلین و کلینتون در مراسم اعتراض به اظهارات آقای احمدی‌نژاد در خصوص ضرورت «محو اسراییل از صفحه روزگار» در روز دوشنبه آینده خبر داده بودند.

در همین حال رویترز نیز گزارش کرد که فیلیپ رینس، دستیار و مشاور خانم کلینتون اعلام کرد که وی در این مراسم شرکت نخواهد کرد و پیش‌تر حضور سارا پیلین به اطلاع آن‌ها نرسیده بوده است.

سناتور هیلاری کلینتون رقیب سرسخت باراک اوباما، اگرچه نتوانست بر وی در کسب کاندیداتوری حزب دموکرات غلبه کند، اما آقای اوباما را کاندیدای خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا معرفی کرد و از طرفدارانش خواست از وی حمایت کنند.

شرکت نکردن کلینتون در این مراسم، با واکنش ستاد انتخاباتی جان مک‌کین و جمهوری‌خواهان مواجه شده است.


سارا پیلین، کاندیدای حزب جمهوری‌خواه برای معاونت اول رییس‌جمهور

یکی از سخنگویان ستاد جمهوری‌خواهان گفت که فرماندار پیلین، «خطر ایران اتمی» را بزرگ‌تر از مسائل حزبی یا سیاسی می‌داند و امیدوار است همه احزاب برای مقابله با این تهدید با یکدیگر همکاری کنند.

سازمان‌های یهودی در آمریکا برای سومین دوره سفر رییس‌جمهوری ایران به سازمان ملل، چندین برنامه اعتراضی مثل راه‌اندازی راه‌پیمایی در نظر گرفته‌اند.

اگرچه معرفی پیلین به عنوان معاون مک‌کین، انرژی تازه‌ای به ستاد جمهوری‌خواهان بخشیده است، اما دموکرات‌ها معتقدند وی به دلیل سابقه کم مدیریتی، فقدان تجربه در سیاست خارجی و عقاید خاص مذهبی‌اش، شایسته این مقام نیست.

حضور احتمالی مک‌کین و پیلین در نخستین روز نشست مجمع عمومی سازمان ملل در روز سه‌شنبه آینده، شانس دیدار با سران جهان را در اختیار خانم پیلین قرار می‌دهد.


محمود احمدی‌نژاد امسال هم برای سخنرانی به سازمان ملل می‌رود

در اولین روز این نشست، محمود احمدی‌نژاد و جورج بوش، رؤسای جمهور ایران و ایالات متحده سخنرانی خواهند داشت.

ایالات متحده هنوز برای احمدی‌نژاد و هیأت ایرانی همراه وی ویزا صادر نکرده است.

نظرهای خوانندگان


اگر بجای سارا پیلین مردی انتخاب شده بود و آن مرد پنج تا بچه داشت ، هیچ کس به او نمی گفت چون تو پنج تا بچه داری نمی توانی معاون رئیس جمهور شوی، و قتی خانم سگولن رویال هم می خواست در فرانسه رئیس جمهور شود همین حرف را به او هم زدند که تو سه تا بچه داری. می بینید که حتی این زنان پیشرفته هم هنوز با چه مشکلاتی مواجهند.

-- بدون نام ، Sep 18, 2008 در ساعت 05:13 PM

ببخشید ممکنه منبع این ادعا که «دموکرات‌ها معتقدند مادری پنج فرزند و [...] ، شایسته معاونت یک رییس‌جمهور نیست» رو ذکر کنید؟؟
من فکر نمی‌کنم هیچ دموکرات سمت داری با همچنین استدلال احمقانه‌ای به پلین حمله کرده باشه. این زن (پلین)‌ به اندازه کافی نکات ترسناک/خنده‌دار دیگه در موردش وجود داره که حتی اگر تعداد ۵ بچه منافاتی هم با معاونت رییس جمهوری داشت در مقابل اون نکات اصلا دیده نمی‌شد. حال آنکه من نمی‌دانم داشتن این تعداد بچه به خودی خود چه ایرادی دارد؟؟ منظور ایراد محکمه پسند است، نه سلیقه‌ای.

---------------------------------------------------------------------
زمانه: دوست گرامی
حق با شماست. متأسفانه در تنظیم خبر، بی‌دقتی صورت گرفته بود که بابت آن پوزش می‌خواهیم

-- یاسمن ، Sep 18, 2008 در ساعت 05:13 PM

ظاهرا خبرنگار زمانه در تنظیم این خبر دچار خطا شده اند. دموکراتها هرگز نگفته اند که چون خانم پیلی پنج فرزند دارد شایستگی معاونت ریاست جمهوری آمریکا را ندارد. شاید مقصود خبرنگار تنظیم کننده این خبر این بوده است که تجربه بزرگ کردن پنج فرزند که در توصیفات جمهوری خواهان از سوابق پیلی می آید هیچ ربط مستقیمی به شایستگی او برای احراز آن سمت ندارد. بزرگ کردن پنج فرزند اگرچه کاری در خور ستایش می تواند باشد اما هیچ ربطی به قابلیتهایی که یک سیاستمدار برای احراز سمت معاونت ریاست جمهوری می باید داشته باشد، ندارد. به نظر من خبرنگار شما در تنظیم این خبر دقت کافی به خرج نداده اند.

-- بدون نام ، Sep 18, 2008 در ساعت 05:13 PM

I have read the article 3 times and I have no idea where in the context has been stated "democrats are against Palin because she has 5 children". So can anybody tell me to which TEXT belong these comments? Thanks

-- Aydin ، Sep 18, 2008 در ساعت 05:13 PM