رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۸۷

مدیر باشگاه استقلال برکنار شد

علی فتح‌‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال تهران از سوی هیأت مدیره این باشگاه برکنار شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، مسعود زریبافان رییس مجمع باشگاه استقلال دلایل برکناری آقای فتح‌الله‌‌زاده را «صلاحیت نداشتن» وی برای اداره این باشگاه اعلام کرده است.

به گفته آقای زریبافان، مدیرعامل استقلال باید پیش‌تر از این‌ها از سمت خود برکنار می‌شد.

برکناری فتح‌الله‌زاده که یکی از مدیران سرشناس فوتبال ایران است، پس از آن صورت می‌گیرد که تیم فوتبال استقلال در چند بازی اخیر خود نتایج ضعیفی کسب کرد.

آقای زریبافان در واکنش به کسب این نتایج گفت: «فتح‌الله‌زاده به جای این که خودش را فدای تیم بزرگی مانند استقلال کند، همه چیز استقلال را فدای خودش کرد.»

وی در عین حال با اعلام این‌که با فتح‌الله‌زاده اختلاف شخصی ندارد، اظهار داشت که تنها دلیل برکناری مدیرعامل این باشگاه «عملکرد ضعیفش در باشگاه بود.»

این در حالی است که آقای فتح‌الله زاده در گفتگو با خبرگزاری مهر، مهمترین علت برکناری‌اش را اختلاف با زریبافان اعلام کرده است.

وی در مورد علت‌های دیگر برکناری‌اش افزود که «ناگفته‌های بسیاری وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک بیان می‌کنم.»

از امیرحسین واعظی آشتیانی و محمدحسین قریب به عنوان جانشینان احتمالی فتح‌الله‌زاده نام برده می‌شود. محمدحسین قریب پیش‌تر ر مقطعی مدیرعامل باشگاه استقلال بود.

واعظی آشتیانی که امروز چهارشنبه به پیشنهادها مبنی بر عضویت در هیأت مدیره باشگاه استقلال پاسخ مثبت داده، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری است.

وی در خصوص احتمال معرفی‌اش به عنوان مدیرعامل جدید استقلال، حاضر نشد به طور صریح اظهار نظر کند.

هم‌زمان با برکناری مدیرعامل استقلال، اعلام شده که منصور پورحیدری، یک عضو هیأت مدیره این باشگاه نیز از مقام خود کنار گذاشته شده است. منصور پورحیدری سال‌ها پیش از این سرمربی تیم استقلال تهران بود.

مسعود زریبافان که حکم برکناری دو عضو هیأت مدیره استقلال را صادر کرده، کمتر از ۱۲۰ روز است که مسئولیت هیأت رئیسه باشگاه مزبور را در اختیار گرفته است.