رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۸۷

فرانسه خواستار تحریم بیشتر ایران شد

اریک شوالیه سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد که پاریس خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر سازمان ملل علیه ایران، به خاطر خودداری این کشور از توقف غنی‌سازی اورانیوم است.

شورای امنیت سازمان ملل تاکنون سه دور تحریم‌ علیه ایران وضع کرده که تهران نتایج آن را بی‌اثر می‌داند.

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی، آقای شوالیه امروز سه‌شنبه گفت: «ما انتخاب دیگری نداریم جز این‌که در هفته آینده قطعنامه جدیدی حاوی تحریم‌های بیشتر در شورای امنیت سازمان ملل متحد تنظیم کنیم.»

درخواست اعمال تحریم‌های گسترده‌تر بر ضد جمهوری اسلامی پس از انتشار سیزدهمین گزارش محمد البرادعی مدیرکل آژانس انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد.

آقای البرادعی در گزارش خود از این‌که ایران همچنان به فعالیت‌های غنی‌سازی ادامه می‌دهد انتقاد کرده و خواستار همکاری‌های بیشتر تهران در زمینه نظارت بیشتر بر فعالیت‌های هسته‌ای‌اش شده است.

این در حالی است که فرانک اشتاین‌مایر وزیر خارجه آلمان نیز، در دیدار با منوچهر متکی وزیرخارجه ایران، با انتقاد از عدم همکاری جمهوری اسلامی با بازرسان آژانس، از وی خواست با پاسخ مناسب به جامعه بین‌الملل، به تنش‌ها بر سر پرونده هسته‌ای کشورش پایان دهد.

آقای اشتاین‌مایر همچنین از ایران خواست که «وقت‌کشی را کنار بگذارد و یا منتظر اقدامات بیشتر شورای امنیت بماند.»

تنش میان ایران و غرب بر سر فعالیت‌های هسته‌ای تهران، با اعمال سه دور تحریم‌ علیه این کشور همچنان ادامه دارد.

غرب بیم آن دارد که فعالیت‌های هسته‌ای ایران منجر به دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای شود، اما تهران می‌گوید که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز و برای تامین برق است.


در همین رابطه:
حمایت چین از ادامه مذاکره با ایران
گزارش البرادعی درباره ایران منتشر شد
«ایران پاسخ ابهامات هسته‌ای را داده است»
مخالفت روسیه با تشدید تحریم‌ها علیه ایران
مذاکره ایران و روسیه درباره نیروگاه اتمی بوشهر

نظرهای خوانندگان

آره دیگه واسه تامین برقه. نمی بینید روزی 2 ساعت برق می ره!!!!!

-- مستانه ، Sep 16, 2008 در ساعت 02:00 PM

ایران نیز در آینده وارد بازار فروش سوخت هسته ای خواهد شد
روش فرانسه و کشورهای غربی برای رقابت ،غیر منطقی و ظالمانه است

-- سعید ، Sep 17, 2008 در ساعت 02:00 PM

اول باید بگویم که اینکه نظرات اول باید به تائید دبیر وب سایت برسد یک اصل بسیار غیر دمکراتیک است که همگی دم از دمکراسی در کشورمان میزنیم و بایستی نظرات آزاد باشد بدون سانسور .دوم اینکه واقعا"انرژی هسته ای حق ماست و تمام مخالفین کاملا" در این مورد بی منطق و یکجانبه برخورد میکنند و ما نباید سر سوزنی کوتاه نیاییم
. . . . . . .
زمانه ـ متاسفانه هستند معدود کسانی که به اندازه ی شما اصول دموکراتیک آشنا را رعایت نمی کنند و به جای نظر دادن، کلام خود را به هتک حرمت انسانها و فحاشی آلوده می کنند. ما از اینکه کسی در مخالفت با نظر شما در این محل خطاب به شما جملاتی رکیک بنویسد خوشنود نیستیم. پس نگاهی به متن کامنت ها قبل از انتشار آنها توسط دبیر وب سایت لزوما سانسور اصول مربوط به دموکراسی نیست.
. . .

-- nadia ، Sep 19, 2008 در ساعت 02:00 PM