رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۸۷

برپایی نمایشگاه روسپی‌های آمستردام در لندن

موزه نشنال گالری بریتانیا اعلام کرد که به زودی نمایشگاهی با موضوع «روسپی‌های آمستردام» در لندن برپا خواهد کرد.

به گزارش روزنامه گاردین، نیکلاس پنی مدیر نشنال گالری، روز گذشته در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این موزه قصد دارد در ماه فوریه آینده «اینستالیشن» روسپی‌خانه را در نشنال گالری به نمایش بگذارد.


بازسازی روسپی‌خانه‌های آمستردام

به گفته آقای پنی، این اینستالیشن، مشابه کاری است که اد و نانسی کین هولز قبلا با عنوان کانال روسپیان (Hoerengracht) ارائه کرده بودند.

در این نمایشگاه، محله «رد لایت» آمستردام با کوچه‌های تنگ و اتاقک‌های شیشه‌ای پرنور و پرزرق و برق آن عیناً بازسازی خواهد شد. به علاوه ماکت‌هایی از دخترانی با دامن‌های کوتاه نیز بخشی از این اینستالیشن خواهد بود.


تابلوی «جشن موسیقی در حیاط» اثر پیتر دی‌هوخ

به گفته مدیر نشنال گالری، این طرح بخشی از پروژه بزرگ مربوط به نمایشگاه نقاشی‌های قرن هفدهم هلند در نشنال گالری لندن خواهد بود.

در این نمایشگاه، تابلوهای مشهوری چون «فضای درونی یک مسافرخانه» اثر یان استین و «جشن موسیقی در حیاط» اثر پیتر دی‌هوخ، نقاشان بزرگ قرن هفدهم هلند نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

به گفته آقای پنی، برپایی نمایشگاه بزرگی از آثار پیکاسو از دهه پنجاه تا آخرین کارهای این نقاش نیز در برنامه سال آینده این موزه قرار دارد.

به نظر می‌رسد نشنال گالری که اساسا اختصاص به نمایش آثار کلاسیک نقاشی و هنرهای تجسمی داشت، برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر، در سیاست کلی خود تجدید نظر کرده و توجه خود را معطوف به هنرهای مدرن که مخاطب بیشتری دارند کرده است.