رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۸۷

سارا پیلین: ایران نباید به سلاح اتمی دست پیدا کند

سارا پیلین، معاون جان مک‌کین، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در نخستین گفتگوی تلویزیونی خود گفت ایالات متحده آمریکا باید اطمینان حاصل کند که ایران به سلاح کشتار جمعی دست پیدا نکند، و نباید در تصمیم اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران دخالت کنیم.

پیلین که به پرسش های اختصاصی چارلی گیبسون از شبکه (ABC) پاسخ می داد گفت: «به عقیده من نباید اجازه داد که سلاح اتمی به دست محمود احمدی نژاد داده شود چرا که واقعا برای جهان خطرناک خواهد بود.»

وی افزود: «دستیابی ایران به تسلیحات اتمی خطرناک است و آمریکا باید برای توقف برنامه اتمی ایران این کشور را تحت فشار قرار دهد.»


وی در پاسخ به این پرسش که نظرتان در مورد یک ایران اتمی چیست گفت: «ما باید از وجود سلاح‌های کشتارجمعی اطمینان حاصل کنیم. برای اینکه این سلاح‌ها نباید به دست احمدی‌نژاد بیفتد و نباید اجازه استفاده از آنها را پیدا کند؛ چرا که او به تروریست‌ها اجازه استفاده از این سلاح‌ها را بر ضد ما می‌دهد. به همین دلیل ما باید با کمک متحدین‌مان فشارهای دیپلماتیک بر ضد ایران را افزایش دهیم.»

سارا پیلین در پاسخ به اینکه اگر اسرائیل قصد حمله به تاسیسات اتمی ایران داشته باشد واکنش آمریکا چگونه خواهد بود، گفت که دولت آمریکا دوست اسرائیل است و در صورت اقدامات احتمالی اسرائیل برای دفاع از امنیتش، در درستی تصمیم این کشور تردید نخواهد کرد.

مصاحبه‌کننده شبکه ای بی سی، سه بار این سئوال را با جمله بندی‌های مختلف تکرار کرد و خانم پیلین هربار گفت که دولت آمریکا درباره درستی اقدامات اسرائیل برای حفاظت از خود تردید نخواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۴ آبان ماه امسال برگزار می شود. در این انتخابات جان مک‌کین از حزب جمهوری‌خواه با باراک اوباما از حزب دموکرات بر سر کسب عنوان ریاست جمهوری به رقابت می‌پردازند.

نظرهای خوانندگان

بسیار متاسفم که سیاستهای غلط جمهوری اسلامی کار ما را به اینجا رسانیده است.
ایکاش اجازه یک مصاحبه 30 دقیقه ای با خانم پیلین را به من میدادند. احتمال بسیار میدهم که اگر یک نقشه جهان بدون نام کشورها بر روی میز بگذارند و از خانم پیلین بخواهند ایران و اسراییل را بر روی نقشه پیدا کند دچار مشکل خواهد شد. ظاهرا جمهوری خواهان که در دوره گذشته با ایجاد وحشت از تروریسم برنده انتخابات شدند این بار نیز برنده بازی خواهند بود. فکر میکنم شناخت عقاید خانم پیلین برای ایرانیان ضرورت دارد.
یک کاتولیک دو اتشه که 5 فرزند دارد چون جلوگیری از بارداری را حرام میداند. کودک اخرش معلول است علیرغم انکه در زمان بارداری از ان اگاه بوده و چون سقط جنین را حرام میداند او را به دنیا اورده.
در سخنانی حمله امریکا به عراق را ماموریتی از جانب خدا دانسته بود.
کسی که تا 2 سال پیش حتی پاسپورت هم نداشته است و مسافرت های زیادی به بیرون از الاسکا نداشته.
مک کین به خوبی دریافت که گروه بزرگی از زنان تنها جنسیت معاون رییس جمهور برایشان مهم است و فرستادن اولین معاون رییس جمهور زن به کاخ سفید.
فکر میکنم اوباما با عدم انتخاب کلینتون به معاونت تیر خلاصی به خودش و حزب دمکرات زد. در نهایت باید منتظر ماند و....

-- Ali ، Sep 13, 2008 در ساعت 03:56 PM

Bedahid be daste madare Aros.khanome pailin ham mkhad sari tu sara dar biare va loby yahody ra khoshhal kone.saeid Alman

-- بدون نام ، Sep 13, 2008 در ساعت 03:56 PM

Baes waghtha adam feker mikone ke in amrikaeiha wagheanaghaboftade hastan yainke khodra be aghaboftadegi misanand.in khanom ki hast aslan va manande Ahmadynejad yekmartabe as bine mohreha entekhab mishe va yekshabe mishe fereshtenejat wase basi as Amrikaeiha?ba in afkare mashabi aghaboftade va goftane sokhanani ke adamo be yade harfahaye Ahmadynejad mindase.beharhal adam delesh wase ib donya ba in nemone as syasatmadaran misose.va yade sohbahaye mohandes Basergan dar iran miofte ke mogoft baba ma dar iran ghatolrejal darim.yani dar in dona waghean jaye Wilybranha,Olaf palmeha,khali ast.va motasefane jaye anhara amsale Sarkozy ya Berloskony va Bush va ghyro gerefteand va hala niz amsale Mc cain ya Pailin?Saman Almani

-- بدون نام ، Sep 13, 2008 در ساعت 03:56 PM