رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۸۷

مک‌کین در نطق پذیرش نامزدی جمهوری‌خواهان: ایران حامی اصلی تروریسم

در آخرین روز از همایش جمهوری‌خواهان در ایالت مینه سوتا، جان مک کین به طور رسمی نامزدی حزب جمهوری‌خواه را پذیرفت.

جان مک کین در سخنرانی خود که با دست زدن‌های ممتد طرفداران حزب همراه بود از مواضع انتخاباتی حزب جمهوری و اهدافش در زمینه ریاست جمهوری سخن گفت.

وی وعده داد در صورتی که به عنوان چهل و چهارمین رییس‌جمهور آمریكا برگزیده شود، تغییر ایجاد كند و با توسعه‌ منابع جدید انرژی میلیون‌ها شغل ایجاد كند.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویتزر جان مک کین گفت که «می‌تواند آن گونه تغییری را ایجاد كند كه باراک اوباما، نامزد رسمی دموكرات‌ها در این انتخابات یكسال است در مورد آن صحبت می‌كند؛ و آن این كه آمریكایی‌ها تشنه داشتن رهبری جدید هستند.»

وی در بخشی از سخنرانی ۴۸ دقیقه‌ای خود گفت: « بایستید! بایستید! بایستید و بجنگید! در این جا هیچ چیزی غیر قابل اجتناب نیست. ما آمریكایی‌ هستیم وهرگز تسلیم نخواهیم شد. ما هرگز كوتاه نخواهیم آمد، ما هرگز از تاریخ مخفی نخواهیم شد. ما تاریخ را خواهیم ساخت. »

وی در سخنان خود اشاره کوتاهی هم به ایران داشت اما از هرگونه صحبت جنگ‌طلبانه علیه ایران خود کرد و گفت: «ایران هم‌چنان حامی اصلی تروریسم است و در مسیر دستیابی به تسلیحات هسته‌ای قرار دارد.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۴ نوامبر۲۰۰۸ ( آبان‌ماه ۸۷) برگزار می شود.

نظرهای خوانندگان

با توجه به کارکردهای منفی حزب جمهوری خواه و جنگ طلبی آنها و همچنین هزینه هایی که این حزب بر دوش مردم آمریکا قرار داده در صورت وجود دموکراسی و عدم فساد انتخاباتی در این کشور این حزب شانسی برای ریاست جمهوری نخواهد داشت ولی با اینکه محبوبیتی ندارند و اکثریت مردم به اوباما رای خواهند داد و شکست جمهوری خواهان حتمی است باید منتظر قدرت گرفتن جمهوری خواهان و ریاست جمهوری مک کین باشیم چون ...

-- سعید ، Sep 6, 2008 در ساعت 01:00 PM