تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

درخشش فیلم ایرانی «آن سه» در بانکوک

فیلم «آن سه» ساخته نقی نعمتی، برنده جایزه ویژه هئیت داوران فستیوال فیلم بانکوک شد.

جایزه ویژه هیات داوران ششمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم بانگوک به فیلم ایرانی «آن سه» ساخته نقی نعمتی رسید.

فیلم «آن سه» در بخش مسابقه بین‌الملل فستیوال فیلم بانکوک با ۹ فیلم دیگر از جمله «آلیس بر روی زمین» ساخته استبان لارین از شیلی، «پائیز» ساخته اوزکان آلپر از ترکیه و فیلم برزیلی «یگان ویژه» ساخته خوزه پادیلا رقابت می کرد.

فیلم «آن سه» داستان سه سرباز است که در مناطق سردسیری دوره آموزشی خود را می‌گذرانند. آنها تصمیم به فرار می‌گیرند و در سر راه خود به زن بارداری بر می‌خورند.

این نخستین فیلم بلند نقی نعمتی است که تا کنون نمایش‌های موفقی در فستیوال‌های بین‌المللی از جمله لوکارنو داشته است. نقی نعمتی، پیش از این فیلم، سازنده چند فیلم مستند و کوتاه بوده است.


به نقل از ایمج نیوز، جایزه بزرگ فستیوال بانکوک به فیلم «پی‌وی‌سی یک» (PVC 1) ساخته اسپیروس استائولوپوس تعلق گرفت.

در بخش فیلم‌های آسیای جنوب شرقی نیز، فیلم سرویس ساخته بریلانته مندوزا فیلمساز فیلیپینی، جایزه بهترین فیلم این فستیوال را دریافت کرد. فیلم «روزهای آسمان فیروزه‌ای» ساخته وو مینگ‌جین فیلم‌ساز مالزیایی نیز جایزه ویژه هیئت داوران این بخش را دریافت کرد.

فیلم «سرویس»، داستان خانواده فقیری است که سینمایی را در شهر بانکوک اداره می‌کنند که تنها فیلم‌های پورنو نشان می‌دهد. این فیلم در فستیوال امسال کن نیز شرکت داشت اما مورد انتقاد وسیع منتقدان سینمایی قرار گرفت.

فستیوال فیلم بانکوک از سال ۲۰۰۳ آغاز به کار کرد و امسال ششمین دوره آن بود که از ۲۳ تا ۲۶ سپتامبر ادامه داشت.
در این فستیوال، ۱۴۷ فیلم از سراسر جهان به نمایش درآمد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)