تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تیم خبری فاکس نیوز وارد تهران شد

ایران به تیم خبری شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اجازه داد تا برای تهیه گزارش‌های «عمدتا غیر سیاسی» وارد تهران شود.

تیم سه نفره این شبکه تلویزیونی صبح امروز (یکشنبه) وارد تهران شده و قرار است یک هفته تا ۱۰ روز از ایران گزارش تهیه کند.

خبرگزاری دولتی ایرنا، به نقل از محسن مقدس‌زاده مدیرکل مطبوعات خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش داد: «وزارت ارشاد به صورت کلی مخالفتی با حضور خبرنگاران شبکه‌های خارجی و آمریکایی برای سفر به ایران ندارد.»

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، مهمترین شبکه مخالف ایران در آمریکا است که به طور عمده دیدگاه‌های نو محافظه‌کاران نزدیک به دولت جرج بوش، علیه جمهوری اسلامی را پوشش می‌دهد.

موافقت با حضور یک تیم خبری نظیر شبکه فاکس نیوز در ایران، اقدامی کم‌سابقه است که از سوی مقامات وزارت ارشاد صورت می‌گیرد.

آقای مقدس‌زاده با دفاع از این اقدام وزارت ارشاد اعلام کرده که این برای سومین‌بار است که تیم خبری سه نفره شبکه فاکس نیوز به ایران سفر می‌کند.

وی به تاریخ دو سفر قبلی این تیم خبری اشاره‌ای نکرد، اما گفت که «گزارش‌های منتشره از این گروه در جریان سفرهای خود به ایران بسیار مثبت و دقیق‌تر از اخباری است که توسط خبرنگاران این شبکه در خارج از کشور و براساس سیاست‌های غرض‌ورزانه و تبلیغات منفی علیه ایران تهیه و مخابره می‌شود.»

وزارت ارشاد موافقت با حضور شبکه‌های رسانه‌ای خارجی به خصوص آمریکائی در ایران را زمینه‌ای برای «مشاهده واقعیت‌های کشور برای این افراد و انعکاس صحیح آنها» عنوان کرده است.

به گفته آقای مقدس‌زاده، وزارت ارشاد برای خبرنگاران خارجی به هیچ وچه اقامت دائم نمی‌دهد و تنها با فعالیت کوتاه مدت آنها (۱۰ روز) موافقت می‌کند.

حضور یکی از سرسخت‌ترین رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی در ایران در شرایطی صورت می‌پذیرد که پیش‌تر مقامات ایران در ۱۲ شهوریور ماه امسال، خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه را به خاطر انعکاس «غیر واقعی» اخبار ایران از این کشور اخراج کردند.

شبکه العربیه یکی از شبکه‌های تلویزیونی خارجی است که از جمله اخبار و گزارش‌هایی از فعالیت گروه جندالله که دست به اقدامات مسلحانه علیه جمهوری اسلامی می‌زند را منعکس می‌کند.

این شبکه از زیرمجموعه‌های شبکه «ام.بی.سی» است که در سال ۲۰۰۳ فعالیت خود را در دوبی آغاز کرده است.

وزارت ارشاد همچنین در اول مرداد ماه امسال خبرنگار ارشد خبرگزاری فرانسه را از ایران اخراج کرد.
خبرگزاری فرانسه یکی از معتبرترین خبرگزاری‌های جهان است که در سال‌های اخیر تحولات ایران را توسط دفتر نمایندگی خود در تهران پوشش می‌دهد.

این خبرگزاری بسیاری از مأموریت‌های خبری خود را به انعکاس سخنان مقامات جمهوری اسلامی و وضعیت فعالان حقوق‌بشر در ایران اختصاص داده است.

خبرگزاری فرانسه همچنین یکی از معدود خبرگزاری‌های خارجی است که آمار دقیقی از تعداد اعدام‌ها در ایران در اختیار دارد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)