تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تغییر اولویت‌های فعالیت‌ دفتر تحکیم

دفتر تحکیم وحدت بزرگترین جریان منتقد دانشجوئی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که محور فعالیت‌های خود را از حوزه سیاست به مسائل اجتماعی تغییر داده است.

این بیانیه در نقد عملکرد ۱۰ ساله دفتر تحکیم و در آغاز رسمی سال تحصیلی دانشگاه‌ها در ایران صادر شده است.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن به دفتر رادیو زمانه ارسال شده، آمده است که دفتر تحکیم وحدت در سال تحصیلی جدید فعالیت‌های خود را معطوف به مسائلی هم‌چون «فقر، اعتیاد، فحشا، وضعیت کودکان و سالمندان بی سرپرست» خواهد کرد.

این دفتر همچنین اعلام کرده است که قصد دارد ارتباط نزدیک‌تری با فعالان جنبش زنان، جنبش‌های صنفی، کارگران، معلمان و نیز جنبش‌های اقوام داشته باشد.

به اعتقاد صادر کنندگان این بیانیه، اتخاذ چنین رویکردی باعث می‌شود جنبش دانشجوئی به مردم نزدیک‌تر شده و «انعکاس مقاومت دانشجویی کم نظیر سال‌های اخیر» در آثار هنرمندان انعکاس یابد.

دفتر تحکیم وحدت در سال ۱۳۵۸ و با تایید آیت‌الله خمینی تاسیس شده و به‌ویژه در دهه اخیر از منتقدان فعال دانشجوئی در ایران محسوب می‌شود.

این تشکل دانشجوئی در بخش دیگری از بیانیه خود با ابراز تاسف از افزایش «اعدام‌ها، عدم رعایت حقوق متهمین و زندانیان، بازداشت‌های خودسرانه» چنین رفتارهائی را نشان دهنده «روند نزولی میزان پایبندی حاکمان به حقوق بشر» دانسته است.

دفتر تحکیم در ادامه بیانیه آورده که افزایش سرکوب دانشجویان و فعالان مدنی حاوی این پیام است که «گشایش دوره‌ای جدید از انبساط سیاسی به وسیله نگاه اراده گرایانه امکان‌پذیر نیست.»

دفتر تحکیم وحدت با تجدید میثاق با «آرمان بلند جنبش دانشجویی» وظیفه خطیر آگاهی بخشی اجتماعی و «راه خروج از دوران انفعال را تقویت موثر جامعه مدنی» اعلام کرده است.

از زمان به قدرت رسیدن محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴، فعالان دانشجوئی و مدنی تحت فشار‌های بیشتری از سوی مقامات جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند.
این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که حدود ۳۰ دانشجو، ماه‌ها است که در زندان‌های سراسر کشور به سر می‌برند و اتهاماتشان همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)