تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آلمان سفیر خود در ایران را فراخواند

سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که برلین سفیر خود در تهران را به دلیل تمرد، فراخوانده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، در حالی که وابستگان سفارت‌خانه‌های عضو اتحادیه اروپا از شرکت در مراسم رژه هفته موسوم به «دفاع مقدس» در ایران منع شده بودند، وابسته نظامی سفارت آلمان در تهران در این مراسم شرکت کرده است.

وزارت خارجه آلمان، خبر نشریه اشپیگل، مبنی بر فراخواندن هربرت هونزوویتس سفیر آلمان در ایران از سوی فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیرخارجه را تائید کرده است.

سفیر آلمان باید برای ادای توضیحات در خصوص شرکت وابسته نظامی سفارت این کشور در مراسم رژه در تهران، روز دوشنبه در‌ وزارت خارجه کشورش حضور یابد.

آن طور که اشپیگل نوشته است آقای اشتاین‌مایر، پس از توافق کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خصوص تحریم حضور در رژه یادشده و حضور وابسته نظامی کشورش در این مراسم، «بسیار خشمگین» شده است.

خبرگزاری فارس هم نوشته است که سفیر آلمان در تهران به دلیل حضور وابسته نظامی این کشور در رژه ۳۱ شهریور و انتشار عکس وی در کنار شعار «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود» به آلمان فراخوانده شد.

آلمان یکی از اعضای گروه ۵+۱ است که همراه با ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، خواستار توقف غنی‌سازی اورانیوم از سوی تهران هستند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز این خبر را به نقل از خبرگزاری آلمان منتشر کرده است.

نظرهای خوانندگان

گول گلشيفته ديگري را خورده بوده لابد!

-- بدون نام ، Sep 27, 2008

من فکر می کنم اگر احمدی نژاد بجای اسرائیل مثلا می گفت آلمان باید از صحنه روزگار محو شود... نه آمریکا و نه حتی آلمان چنین موضع گیری نمی کردند... واقعا نمیشه باور کرد که سیستم های سیاسی کشورهای پیشرفته دنیا تا چه حد در برابر نفوذ بیگانگان آسیب پذیر شده اند... در واقع همه آنها توسط عده ای لابیست عملا کرک شده اند

-- رضا ، Sep 27, 2008

واقعا سیاست خارجی آلمان ها حرف نداره.

-- بدون نام ، Sep 27, 2008

Dooste aziz, ma hame ensanim va hich haghi nadarim ta dar morede boodan va ya naboodane ensanha tasmimi begirim, behtare ke iranian dast az in tafakorate fascist i shoon bardaran, va kami be fekre moshkelate mardome bicharee khodeshoon bashan

-- بدون نام ، Sep 28, 2008

ببینید غرور و خودبزرگ بینی حاکمان گذشته آلمان یعنی آدولف هیتلر و همدستانش چه بر سر این ملت آورده که مثل موش از اسرائیل و آمریکا حساب می برند و بعد از 63 سال هنوز استقلال واقعی خود را بدست نیاورده اند. این درسی است برای حاکمان ایران که تا دیر نشده دست از شعار دادنهای بی خودی بردارند و با واقعیات منطقی برخورد کنند والا روزی افسوس فرصتهای از دست رفته را خواهیم خورد.

-- شهرام ، Sep 28, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)