تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تیم ملی والیبال ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی والیبال ایران با كسب پیروزی سه بر دو مقابل تیم كره‌ جنوبی به مقام قهرمانی اولین رقابت‌های جام كنفدارسیون والیبال آسیا (AVC) دست یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال ایران بعد از ظهر امروز در برابر تیم كره‌ جنوبی قرار گرفت و توانست با پیروزی در ست های دوم و سوم و پنجم با نتایج ۲۵ بر ۱۵، ۲۶ بر ۲۴ و ۱۵ بر ۷ قهرمان والیبال آسیا شود.

تیم كره‌ جنوبی در ست های اول و چهارم با نتایج ۲۵ بر ۱۳ و ۲۵ بر ۱۵ مقابل تیم ایران پیروز شده بود.

به گزارش واحد مرکزي خبر، امير خوش خبر، سرپرست تيم ملي واليبال گفت: «تيم کره جنوبي بارها مقابل تيم کشورمان به برتري رسيده بود اما اين بار بازيکنان واليباليست ايران با قدرت اين تيم را شکست دادند.»

خوش خبر افزود: «فشار رواني بيش از حد به بازيکنان ايران موجب شد گيم نخست را به حريف واگذار کنند اما در گيم های دوم و سوم نمايندگان کشورمان توانستند به برتری دست يابند. بی تجربگي بازيکنان تيم ملي واليبال ايران نيز موجب شد ، گيم چهارم را به تيم کره ببازند. اما در پايان گيم پنجم را با قدرت پيروز شدند.

ایران در روز اول این رقابت ها و در مرحله گروهی از كره جنوبی سه بر یک شكست خورده بود.

پیش از این تیم ملی ایران برای رسیدن به دیدار نهایی این مسابقات كه در تایلند برگزار شد، تیم های ژاپن، تایلند، چین تایپه و چین را شکست داده بود.

رقابت‌های جام كنفدارسیون والیبال آسیا (AVC) هر دوسال یک بار برگزار می‏شود.

نظرهای خوانندگان

به وجود این شیر مردان افتخار میکنیم. ولی از همه مهمتر به رییس فدراسیونی افتخار میکنم که حدود بیست سال پیش از اینکه تیم ایران حریف تفریحی تیمهای قدر آسیایی بود خسته شد و با برنامه های اصولی و حمایت بی دریغ خود از مربی ژاپنی خود توانست پایه گذار این جهش باشد. اگر اشتباه نکنم این فرد یزدانی خرم بود.

-- بدون نام ، Sep 26, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)