تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ابراز نگرانی خاتمی از گسترش بی‌تفاوتی‌ها

محمد خاتمی رئیس جمهوری سابق ایران نسبت به آن‌چه که وی آن را «گسترش بی‌تفاوتی و بی انگیزگی در جامعه» ‌خواند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش امروز سه‌شنبه خبرگزاری ایلنا، آقای خاتمی که در جمع اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات سخن می‌گفت، افزود: «دیگر نه دیدگاه چپ اسلامی و نه معیارهای غربی مانند گذشته انگیزه حرکت در جامعه ایجاد نمی‌‏کند.»

به گفته وی «جامعه ما به سوی بی‌‏تفاوتی و بی‌‏انگیزگی حرکت می‌‏کند و نگرانی این است که خدای ناخواسته شاهد افول گرایش دینی بخصوص در میان جوانان باشیم.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کنونی ایران که در نیویورک به‌سر می‌برد در پاسخ به پرسش رسانه‌های آمریکا مبنی بر بی‌تفاوتی مردم ایران در قبال تحولات اجتماعی و سیاسی، با رد چنین مسئله‌ای آن را ساخته و پرداخته آمریکائی‌ها و اسرائیلی‌ها دانسته است.

آقای خاتمی که از وی به عنوان یکی از نامزد‌های مطرح ریاست جمهوری آتی در ایران نام برده می‌شود، در واکنش به دعوت‌ها از وی برای شرکت در این انتخابات گفت که در حال بررسی تاثیرات حضور و یا عدم حضور خود در این کارزار انتخاباتی است.

وی گفت که نه انگیزه آمدنش «هوس قدرت» است و نه نیامدنش به معنی «راحت‌طلبی».

آقای خاتمی در عین حال از این‌که برخی از جریان‌های سیاسی تاکید بر یک نامزد انتخاباتی دارند انتقاد کرد و افزود: «طرح شعار یا یک ‌‏نفر یا هیچ ‌‏کس خطرناک است و از دوستان بخواهید که این شعار را ندهند زیرا باعث دلخوری و افزایش گلایه‌‏ها خواهد شد.»

محمد خاتمی از سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۸۴ رئیس جمهوری ایران بود. وی در این سال‌ها قصد انجام اصلاحاتی در حوزه فرهنگ و سیاست را داشت که بسیاری از آنها با انتقادات تند و اقدامات پیش‌گیرانه جریان محافظه‌کار مواجه و به بن‌بست کشیده شد. به همین خاطر برخی منتقدان خاتمی او را به نداشتن عزم و توانایی سیاسی لازم برای مقاومت در برابر این مخالفت‌ها متهم کردند.

مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی که از وی نیز به عنوان یکی از نامزد‌های مطرح در انتخابات یاد می‌شود شب گذشته در دیدار با گروهی از روزنامه‌نگاران اعلام کرد که برای حضور در انتخابات دیدار‌هایی با علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، علی‌اکبر ناطق نوری و محمد خاتمی داشته است.

به گزارش ایلنا، آقای کروبی در این دیدار گفت که در جلساتش بحثی در خصوص این‌که چه کسی باید درانتخابات شرکت کند، نداشته است اما گفت که در میان اصلاح‌‏طلبان گزینه‌‏هایی مانند «روحانی، نجفی، عارف و خاتمی» مطرح هستند.

دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین گفت که در دیداری که با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی داشته، وی در خصوص حضورش (آقای کروبی) در انتخابات نظر منفی نداشته است.

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران در ۲۲ خرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

فضای سیاسی ایران از ماه گذشته خود را آماده این کارزار انتخاباتی می‌کند اما تاکنون گزارشی که نشان دهد چه کسی نامزد نهائی جریان‌های سیاسی اثر گذار خواهد بود، منتشر نشده است.
محمود احمدی‌نژاد نیز ترجیح داده است که در این مورد فعلا سکوت کند.


در همین رابطه:
واکنش خاتمی به شعار‌های تند علیه اسرائیل
تحلیل تاجزاده از عدم حضور خاتمی در انتخابات

نظرهای خوانندگان

"دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین گفت که در دیداری که با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی داشته، وی در خصوص حضورش (آقای کروبی) در انتخابات نظر منفی نداشته است."
هههههه علنا از همین الان دارند میگن بدون اجازه رهبری آب نمیخورند!!!
امیدوارم کسانی که هنوز فریب خاتمی رو میخورند کمی به اخبار و وقایع دور و بروشون توجه نشون بدن!!!!

-- بدون نام ، Sep 23, 2008 در ساعت 01:58 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)