تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«بزرگ‌ترین سرور جهان تشیع» هک شد

در یک حمله اینترنتی به سروری که پشتیبانی بیش از ۱۷۰ سایت مذهبی را بر عهده دارد، فعالیت‌های این سرور از اختیار مدیران آن خارج شد.

این حمله اینترنتی شب گذشته روی داده و بر اثر آن بسیاری از پایگاه‌های معتبر جهان تشیع که مرکز فعالیت آن‌ها شهر قم است، از کار افتاده‌اند.

به گزارش امروز پنج‌شنبه وب‌سایت شیعه ‌آن‌لاین، گروهی که سرور «آل البیت» را هک کرده‌اند، «group-xp» نام دارند.

مدیران این وب‌سرور، آن را «بزرگ‌ترین سرور جهان تشیع» می‌دانند.


تصویری از صفحه‌ای که هکرها جایگزین سایت‌های هک‌شده کرده‌اند

این گروه که گفته شده از «وهابیان عرب‌زبان امارات متحده عربی» هستند، اعلام کرده‌اند که «تمام پایگاه‌های اینترنتی جهان تشیع» را هک کرده‌اند.

این بزرگ‌ترین حمله اینترنتی به پایگاه‌های تشیع در چند سال اخیر است.

در میان وب‌سایت‌هایی که در این حمله اینترنتی هک شده‌اند می‌توان به وب‌سایت مراجعی چون آیت‌الله میرزا جواد تبریزی، آیت‌الله سید علی سیستانی و آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی اشاره کرد.

> فهرست سایت‌های هک‌شده را ببینید


آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی (عکس: ایرانیوز)

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله مکارم شیرازی در واکنش به این حمله اینترنتی گفته که «هک سایت‌های شیعه از سوی وهابی‌ها حکایت از عجز و ناتوانی آن‌ها در برابر شیعیان دارد.»

به گفته آقای مکارم شیرازی «وهابیت با این کار ثابت کرد که شیعه بر حق است و نمی‌توانند در برابر آن‌ها ایستادگی کنند.»

نظرهای خوانندگان

با سلام
نمي توان گفت چون اونها سايتهاي ما را هك كردن ما بر حق هستيم- اهل سنت ايران فوق العاده تحت فشار هستند- بايد به اونها حق بديم چون اين شيعه است كه از مسير خدا منحرف شده است-

-- سيد روح الله منتظر الظهور ، Sep 18, 2008


اگه خودشون اعلام نکرده بودند فکر میکردم از غیبی بازی های امام زمونه! اما خب بد نیست یکدفعه هم اینها خودشون طعم سانسور رو بچشند. کار خنده داریه.

-- بدون نام ، Sep 18, 2008

آفای مکارم محض رضای خدا اهل بیت که همه اهل سنت بودند! برحق درچی ؟اینجا که بیایی و با یک بچه 8-9 ساله به گفت و شنود دینی نشینی انوقت مبدانی که هیچ چیز نمیدانی! کدام بر حقی؟ شما که شبانه مدرسه دینی ( اهل سنت )در زابل تخریب میکنید؟! حتی اهل شیعه هم صدایش در آمده!

-- آریا ، Sep 18, 2008

یک نخود هک چه می داند چیست

-- بدون نام ، Sep 19, 2008

هههه... خیلی جالبه!اگه ما سایت اسرائیلی ها رو هک کنیم، با افتخار اعلام میکنیم و مشتی بر دهان استکبار جهانی میزنیم! اونوقت اگه اهل تسنن همچین کاری با ما بکنن، ما بر حق میشیم!
به این میگن توجیه رو توجیه...

-- محمد ، Sep 19, 2008

این جمله مکارم شیرازی آخر خنده بود: "آيت الله مكارم شيرازي گفت‏:‏ بهترين دليل براي حقانيت مذهب شيعه محو شدن سايت هاي اينترنتي علماي آنها بدست وهابيون است كه فكر مي كنند باسانسور آنها مي توانند از رشد روز افزون مذهب تشيع جلوگيري كنند‏.‏ "

-- کریمان اصفهانی ، Sep 19, 2008

جلوی ظهورامام زمان را که نمی توان گرفت متل اینکه جلوی خورشید پرده کشید

-- افرا ، Sep 19, 2008

اگر هک کردن سایت شیعه نشان حقانیت شیعه است پس فیلتر کردن سایت های سایر مذاهب توسّط شیعیان نشانه حقانیت آنها و ناحق بودن شیعه است

-- واقع گرا ، Sep 19, 2008

حق پیروز است و ظلم پایدار نیست و به زودی بر همگان معلوم می شود که حقِ حقیقی و واقعی کیست و چییست.
ما منتظر آن روزیم.

-- رضا محمدی تبار ، Sep 19, 2008

كار بسيار خوبي كردند كه بنكاههاي دروغ براكني را هك كردند يك نفر شيعه هم برود سايت آنها را هك كنند . وقتي جمهوري اسلامي هزاران سايت را فيلتر مي كنند آقاي مكارم شيرازي بيايند و بكويند كه ناشي از ناتواني شيعه است كه بسته ميشوند ما از آيت الله مكارم مي حواهيم باز هم از اين فتوا ها بدهند .
فيلتر كردن و بستن سايتهاي ديكران به نظر آيت الله العظمي مكارم شيرازي حكايت از عجز و ناتواني شيعيان در برابر دكر انديشان دارد "

-- فرهاد-فرياد ، Sep 19, 2008

خدا پدرتو بیامرزه مردم ایرون تو بدبختی غرقند اونوقت این خبرا میشه دغدغه خاطر ایرونی

-- mahboobeh ، Sep 19, 2008

تقريبا تمام سايتهاي بهايي را هك و آنهايي را كه نتوانسته اند فيلتر كرده اند . آنهايي كه هك شده را در آن تغييراتي ايجاد كرده اند تا مردم را نسبت به اين جامعهء بي گناه مشكوك كنند. اين كار آنها هم حتما نشان از حقانيت شيعه دارد !

-- spring ، Sep 19, 2008

خدايا كي مي شود تعصبات و نزاع ها وجنگ هاي مذهبي وسياسي و غيره تمام شود؟! خدايا كي انسان ها قرار است بجاي كينه ورقابت هاي خانمانسوز، عاقلانه ومنصفانه به يكديگر وعقايد هم احترام گذارند وبگذارند هر كه آزادانه هر عقيده اي مي خواهد داشته باشد؟!درميدان جنگ وتعصب وبي احترامي، تنها چيزي كه معلوم نمي شود حقيقت است وتنها چيزي كه نابود مي شود عقل وانصاف وداد است.
به نظر من وقتي چنين مي شود كه يك يك ما تمرين صبر واحترام ودوستي كنيم. دوستي هنر است؛ از هركسي ساخته نيست! صبر وبردباري وشفقت هنر است كار هر كس نيست. نيكوكاري هنري است كه هر كس آن را نمي داند. آيا نمي خواهيم تمرين كنيم؟! باور بفرمائيد تمرين مي خواهد! تربيت واصلاح تدريجي است وممارست ومشق وورزش مي خواهد! با جو سازي ودشمني ودشنام وانتقام وبي احترامي انسانيت حاصل نمي شود.
من مطمئنم بشريت بالاخره مجبور است كه انسان شود و حالات ونزاع وكينهء بچگانهء را كنار گذارد وبالغ گردد. جز اين راهي براي بقاي زمين ندارم.
بيائيد ازهمين الان شروع كنيم

-- نويد ، Sep 23, 2008

هک کردن سایتها عمل زشتی است. درست مانند وارد شدن در خانه کسی بدون اجازه صاحبش. دلیل بر حق بودن صاحب سایت نمی شود ولی دلیل زشت کاری و بی منطقی و خشونت طلبی هک کننده می باشد.

متاسفانه برداشت پاره ای از علماء دینی از اسلام بر پایه خشونت و تجاوز به حقوق دیگران است. آنان به مریدهای خود چنین آموزش می دهند که با پیروی از آنها حق دارند هر فرد مخالفی را مورد تهاجم قرار دهند و هر صدای متفاوتی را در گلو خفه کنند. این اوج زشتکاری و تجاوز به حقوق دیگران است.

باید همگی همصدا شویم و از رهبران دینی بخواهیم که پیروان خود را به اعمال حسنه و احترام به حقوق دیگران سفارش کنند و دست از خشونت طلبی و روحیه تهاجم بردارند. اگر در این کار همصدا شویم و ثبات داشته باشیم به مرور زمان مجبور خواهند شد دست از اعمال زشت و کریه و تجاوزکارانه خود بردارند.

-- پویان ، Oct 6, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)