تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بیانیه عفو بین‌الملل درباره اعتصاب غذای زندانیان کرد

سازمان عفو بین‌الملل درباره سلامتی زندانیان کرد که دست به اعتصاب غذا زده‌اند ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه نوشته شده که بیش از ۵۰ زندانی کرد در اعتراض به شکنجه در زندان‌ها و نقض حقوق بشر و صدور حکم اعدام برای زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.


از تاریخ ۲۵ اگوست (۴شهریور)، به طورهمزمان ۱۵ نفر در زندان سنندج، ۳۳ نفر در زندان ارومیه، سه نفر در زندان سقز و چهار نفر در تهران دست به اعتصاب غذا زده‌اند. همچنین روناک صفارزاده، هانا عابدی و زینب بایزیدی، از فعالین کرد حقوق زنان نیز در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

در بیانیه سازمان عفو بین‌الملل، از جمهوری اسلامی ایران خواسته شده تا هرچه سریع‌تر به ادامه اعمال شکنجه‌های روحی و جسمی و صدور احکام اعدام بر ضد زندانیان کرد و اقلیت‌های مذهبی پایان داده شود.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین خواهان آزادی بی قیدوشرط روناک صفارزاده، هانا عابدی زینب بایزیدی، و نیز ارسلان اولیا، انور حسینی پناهی، حبیب لطیفی، فرهاد کمانگر، فرهاد وکیلی و علی حیدریان شده است.

به گفته سازمان «حقوق بشر کردستان» این اعتصاب تا تامین خواسته‏های زندانیان ادامه پیدا خواهد کرد. تجدید‌نظر در احکام صادره و پذیرفتن حقوق و هویت سیاسی زندانیان، از جمله خواسته‏های اعتصابیون است.

در سال‌های اخیر شدیدترین برخوردها با زندانیان کرد صورت گرفته است و برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی دو روزنامه نگار کرد به نام‌های عدنان حسن‌پور و هیوا بوتیمار با صدور حکم اعدام مواجه شدند.


در همین رابطه:
«نسبت به نقض حقوق بشر در کردستان سکوت نکنیم»
خانواده‌های زندانیان، جلوی دادگستری سنندج
تظاهرات در پاریس، در حمایت از زندانیان کرد ایرانی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)