تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«ریسمان باز» نماینده ایران در جشنواره فیلم لندن

فیلم «ریسمان باز» ساخته مهرشاد کارخانه تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره فیلم لندن امسال خواهد بود.

روز گذشته خانم ساندرا هبرون، مدیر هنری جشنواره فیلم لندن در مراسمی که با حضور نویسندگان مطبوعات و رسانه‌های گروهی در سینمای ادئون لستر اسکوئر لندن برگزار شد، برنامه‌های پنجاه و دومین دوره جشنواره فیلم لندن را اعلام کرد.

به گفته خانم هبرون، فیلم «فراست \ نیکسون» ساخته ران هوارد قرار است در شب افتتاحیه این فستیوال به نمایش درآید.

این فیلم که اولین نمایش جهانی آن در فستیوال لندن خواهد بود، بر اساس نمایش‌نامه‌ای به همین نام از پیتر مورگان نمایش‌نامه‌نویس انگلیسی ساخته شده و درباره سلسله مصاحبه هایی است که دیوید فراست، روزنامه‌نگار و برنامه‌ساز تلویزیونی مشهور بریتانیایی با ریچارد نیکسون در سال ۱۹۷۷ انجام داد و در آن نیکسون به نقش خود در ماجرای واترگیت اعتراف کرد.

فیلم زاغه‌نشین میلیونر ساخته دنی بویل نیز به عنوان فیلم افتتاحیه فستیوال به نمایش درمی‌آید.

فیلم خداحافظ سولو ساخته رامین بحرانی فیلم‌ساز ایرانی مقیم آمریکا نیز در بخش سینمای جهان این فستیوال شرکت دارد.


بیش از ۱۸۰ فیلم بلند و ۱۰۸ فیلم کوتاه از سراسر جهان برای نمایش در جشنواره فیلم لندن انتخاب شده‌اند و آخرین ساخته‌های فیلم‌سازان سرشناسی چون استیون سودربرگ، الیور استون، آینس واردا، شیام بنگال، برادران داردن، جاناتان دمی، وودی آلن و نوری بیلگه جیلان سینماگر ترک در طی دو هفته برگزاری این فستیوال به نمایش درمی‌آیند.

به گفته خانم هبرون، ۱۵ فیلم در بخش سینمای جهان، ۲۰ فیلم در بخش سینمای اروپا و ۱۱۹ فیلم از سینمای بریتانیا برای نخستین بار در این فستیوال به نمایش در می‌آیند که شامل فیلم «دبلیو» الیور استون درباره جرج بوش، «بیروت شهر بی‌دفاع» ساخته سمیر هبچی از لبنان، «جنوا» ساخته مایکل وینترباتم و «فرانکلین» ساخته جرالد مک‌مورو خواهد بود.

به علاوه نسخه اصلاح‌شده‌ای از شاهکار وسترن سرجیو لئونه به نام «روزی روزگاری در غرب» در بخش گنجینه‌های آرشیوی این فستیوال به نمایش درمی‌آید.

هم‌چون سالیان گذشته، برخی از فیلم‌های کلاسیک سینما که درباره شهر لندن ساخته شده، بر روی پرده عظیمی در میدان ترافلگار این شهر نمایش داده می‌شود.

برگزاری مسترکلاس‌هایی با حضور فیلم‌سازان و فیلم‌نامه‌نویسان مستقلی چون پیتر مورگان، چارلی کافمن و رابرت کارلایل از برنامه‌های دیگر پنجاه و دومین دوره جشنواره فیلم لندن خواهد بود.

جشنواره فیلم لندن روز پانزدهم اکتبر (۲۴ مهر) با فیلم «فراست \ نیکسون» ساخته ران هاوارد گشایش یافته و تا سی‌ام اکتبر (۹ آبان) ادامه می‌یابد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)