تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

زرداری سوگند ریاست جمهوری یاد کرد

آصف علی زرداری رئیس حزب مردم پاکستان و همسر بی‌نظیر بوتو امروز سه‌شنبه در کاخ ریاست جمهوری این کشور سوگند ریاست جمهوری یاد کرد.

آقای زرداری که از سوی نمایندگان پارلمان و مجالس محلی پاکستان به عنوان رئیس جمهور برگزیده شده بود، پس از ادای سوگند رسما به عنوان جانشین پرویز مشرف رئیس جمهوری مستعفی این کشور معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مشکلات اقتصادی و افزایش افراط گرایی و حملات تروریستی در این کشور از چالش‌های پیش روی زرداری هستند.


در پایان این مراسم کوتاه که با حضور شخصیت‌های سیاسی داخلی و خارجی، قضات عالیرتبه و نیز فرزندان زرداری و بوتو برگزار شد، فریاد«بوتو زنده است» و «زنده باد بوتو» در کاخ ریاست جمهوری پاکستان طنین‌انداز شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در صف نخست حضار این مراسم، حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان حضور داشت که دولت وی پاکستان را به خاطر مقابله نکردن جدی با طالبان مورد اتهام قرار داده است.

با انتخاب زرداری ۵۳ ساله، حکومت پاکستان پس از نه سال زمامداری آقای مشرف، دوباره در اختیار یک غیرنظامی قرار گرفت.

به گزارش بی‌بی‌سی نیوز نیز در روز برگزاری انتخابات در شنیه گذشته، حداقل ۳۰ نفر در اثر انفجاری در نزدیکی پیشاور جان خود را از دست دادند.

آقای زرداری که ۱۱ سال را به اتهام فساد مالی درزندان گذراند، یک سیاستمدار نزدیک به ایالات‌متحده محسوب می‌شود. با این حال، اتهامات وی هرگز ثابت نشده‌اند.

اخیرا نیز شایعاتی مبنی بر مشکلات جسمی و روانی زرداری به خاطر حضور بیش از یک دهه در زندان بر سر زبان‌ها افتاده بود.

وی پس از ترور همسرش بی‌نظیر بوتو در ماه دسامبر سال گذشته، وارد سیاست شد و رهبری حزب مردم پاکستان را پذیرفت.


در همین رابطه:
آصف‌علی زرداری رئیس‌جمهور پاکستان شد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)