تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پس از هفت سال «جادوگر» به پرسپولیس بازگشت

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس تهران، از امضای قراردادی یک‌ساله میان این باشگاه و علی کریمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، داریوش مصطفوی گفت که این قرارداد، مقدماتی است و قرارداد نهایی، روز شنبه بین دو طرف امضا می‌شود و از این روز، وی در تمرینات پرسپولیس حاضر خواهد شد.


علی کریمی که یک بار در سال ۲۰۰۴ به عنوان مرد سال فوتبال آسیا نیز دست یافته است، از سال ۱۳۷۷ تا سال ۱۳۸۰ در تیم پرسپولیس تهران بازی می‌کرد.

وی سپس به تیم الاهلی امارات پیوست و از آن‌جا راهی آلمان شد تا دو سال برای تیم بایرن‌مونیخ این کشور به میدان برود.

کریمی سال گذشته با جدایی از بایرن مونیخ، به تیم القطر قطر پیوست و سپس راهی تیم السیلیه این کشور شد تا پس از هفت سال، دوباره برای بازی در پرسپولیس، به ایران بازگردد.


البته به گفته داریوش مصطفوی، برای بازی در پرسپولیس، کریمی باید رضایت‌نامه‌اش را از کمیته ملی المپیک قطر بگیرد و برای این کار، تیم پرسپولیس مبلغی را به این کمیته پرداخت خواهد کرد.

علی کریمی ۳۰ ساله که متولد شهر کرج در استان تهران است، در بین دوستدارانش به «جادوگر» و «مارادونای آسیا» مشهور است.

کریمی نخستین بار در پاییز سال ۱۳۷۷ برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفت و تا کنون ۱۰۹ بازی برای تیم ملی انجام داده و ۳۵ گل نیز به ثمر رسانده است.

پس از کنار رفتن علی دایی و یحیی گل‌محمدی از تیم ملی فوتبال ایران پس از جام جهانی ۲۰۰۶، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی به عنوان باسابقه‌ترین بازیکنان، کاپیتانی تیم ملی را بر عهده گرفتند.


اما با معرفی علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران در اسفندماه، این دو بازیکن از تیم ملی به دور مانده‌اند.

منتقدان دایی، اختلافات گذشته میان این دو بازیکن، مخصوصاً مهدی مهدوی‌کیا با علی دایی را دلیل اصلی دور ماندن این دو از تیم ملی می‌دانند؛ اما سرمربی تیم ملی، دلیل دعوت نشدن این دو بازیکن را «ناآمادگی» اعلام کرده است.

اردیبهشت‌ماه امسال، علی کریمی در گفت و گویی، با انتقاد شدید از مسئولان فدراسیون فوتبال، گفته بود که «در ۱۰ سال اخیر، هیچ گاه فدراسیون را این قدر ضعیف و بی‌برنامه ندیده است.»

پس از این مصاحبه، فدراسیون فوتبال وی را از تیم ملی اخراج کرد.

هر چند که بعدتر با وساطت سید حسن خمینی و محمود احمدی‌نژاد، محرومیت کریمی ملغی اعلام شد، اما او دیگر به تیم ملی دعوت نشده است.


در همین رابطه:
علی کریمی از تیم ملی اخراج شد
بخشودگی علی کریمی با وساطت احمدی‌نژاد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)