تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار سارکوزی درباره «فاجعه» حمله به ایران

رییس‌جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه به ایران هشدار داد که مصمم بودن ایران در ادامه برنامه هسته‌ای‌اش، خطر یک حمله اسراییلی را با خود به همراه دارد و چنین حمله‌ای «فاجعه‌انگیز» خواهد بود.


دیدار رییس‌جمهوری فرانسه از سوریه (عکس: AFP)

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیکولا سارکوزی که روز پنج‌شنبه در سفر خود در دمشق سخن می‌گفت، اظهار داشت: «ایران با تداوم روند دستیابی به فن‌آوری هسته‌ای با مقاصد نظامی، ریسک بزرگی را متقبل می‌شود. زیرا روزی، فرقی نمی‌کند کدام دولت اسراییلی بر سر کار باشد، یک روز صبح از خواب بلند می‌شویم و می‌شنویم که اسراییل حمله کرده است.»

ایران، همواره ضمن رد وجود مقاصد نظامی در برنامه هسته‌ای‌اش، بر صلح‌آمیز بودن این برنامه تأکید کرده است.

وی که در دومین روز سفر خود و در یک نشست چهارجانبه با مقامات ارشد سوریه، ترکیه و قطر سخن می‌گفت افزود: «مسأله این نیست که آیا این امر قانونی است یا عاقلانه یا خیر؛ چنین چیزی فاجعه‌بار خواهد بود و ما باید از به وجود آمدن چنین فاجعه‌ای جلوگیری کنیم.»


دیدار رییس‌جمهوری فرانسه از سوریه (عکس: AFP)

بشار اسد نیز پیش از این در مورد هر گونه حمله اسراییل به ایران، گفته بود: «چنین حمله‌ای پیامدهای فاجعه‌باری برای جهان به دنبال خواهد داشت.»

وی طی روزهای گذشته در گفتگو با شبکه سوم تلویزیون فرانسه گفته بود: «ما فکر می‌کنیم که اسراییل سعی می‌کند به ایران، لبنان یا سوریه حمله کند.»

سارکوزی نخستین رییس‌جمهور غربی است که پس از قتل نخست‌وزیر پیشین لبنان، که در سال ۲۰۰۵ رخ داد به سوریه سفر کرده است.

بسیاری، سوریه را مقصر اصلی در قتل رفیق حریری نخست‌وزیر پیشین لبنان می‌دانند.


در همین رابطه:
هشدار اسد در خصوص حمله به ایران
«آمریکا برای حمله به ایران به اسرائیل کمک نمی‌کند»
اسرائیل: با ایران هسته‌ای آشتی نمی‌کنیم

نظرهای خوانندگان

Israiel Jorate in ghalata ro nadare, Iran faghat hokomat nist balke 80 milion Irani ke be keshvareshon va abo khakeshon eshgh mivarzand hastand ke na tanha ba dast balke ba lagad toye dahane Israiel mizanand, Vali ghabl az in harfha jaiee baraye doshmani miyane Israiel va Iran vojod nadare, Vali agar harekati bar alaihe Iran bekone midone ke hich kasi saket nemishine.

-- Ali ، Sep 4, 2008 در ساعت 07:55 PM

بر اسرائیل و ایران تفکر مذهبی بجای عقل و انسانیت تصمیم سازند و از آنها هر عمل غیر معقولی باید انتظار داشت.ای کاش آمریکا آلوده سیاست های اسرائیل نبود و پول نفت در دست حکومت مذهبی ایران.

-- بدون نام ، Sep 4, 2008 در ساعت 07:55 PM

تو صیهونیست بیخود کرده ای که این مزخرفات راتکرار میکنی. تو اصلا" کی هستی که بخود جرأت میدهی در این مسائل دخالت کنی؟ تو اول بمب های اتمی خود را طبق دستور ان پی تی به صفر تقلیل بده و بعدا" همین را از دیگر کشورهای دارنده بمب اتم بخواه و بازرسان را روانه اسراییل کن که بمب های اتمی اسراییل را نابود کنند و بعد سعی کن دیگر در مسائلی که بتو مربوط نیست دخالت نکنی تا مورد استهزاء ومسخره قرارنگیری . مگر ایران چه کار غیرقانونی انجام داده است؟ ما با آژانس انرژی هسته ای اشکالی نداریم. تو هستی که ازطرف صیهونیستها هر روز بدنبال دسیسه ای برای بزیرکشیدن ایران فعالیت میکنی. امروز هم با وعده های پوچ و تو خالی برای به برده در آوردن سوریه بمنظور خفه کردن کودکان ایران مانند دیگر سران نوکرصفت عرب که بعنوان پادوی های قدرتهای استعماری و صیهونیستی در پایگاههای نظامی که نام "کشور" بر آن نهاده اید وروزانه به کشتار مردم منطقه ادامه می دهید و منابع آنها رابغارت می برید همت گذارده اید. اگر وضع به این منوال باشد دیگر کسی نمی تواند در کره زمین دوام بیاورد و بهتراست که کره زمین منفجر شود تادنیا از وجوددسیسه بازان صیهونیست که روزانه برای نگه داشتن کشور نژادپرست اسراییل برروی زمین های دزدی شده ازفلسطینی ها با راندن آنها بزور تفنگ از سرزمینشان وکشتارروزانه مردم فلسطین سعی دارید که آپارتاید را مانند ضحاک چند روزی دیگر با کشتار کودکان ایرانی ادامه دهید. وقاحت هم حدی دارد.

-- مهتاب ، Sep 4, 2008 در ساعت 07:55 PM

Yekrooz niz ma as khab boland mishawim jenabe aghaye Sakozi ke digar Jahani wojode khareji nadarad.an ham hemayathaye bichono cheraye hamin shomaha va siasathaye keshwarhaye shoma dar hemayat as Israeal baese hamle Iran niz be Israeal va digar keshwarhaye Arab khahad bod.bad bayad az khod porsid ke chera gharb be in keshwar komak kard bombe Atomi dashte bashad.beharhal aghaye sarkozy ham be mikh misanad ham be nael.ham janjal afarini mikonad va jange rawani ra miandasad va ham mikhahad be Iran cheraghe sabz neshan bedahad.behtar ast aghaye sarkozy va oropa be israeal goshsad konad ke in donya ghanon darad.Saied Belaros

-- بدون نام ، Sep 4, 2008 در ساعت 07:55 PM

حزب الله که از دسته های کوچک سپاه پاسداران بودشلواره.........حالااگه اسراییل میخواد بازم ما ایرانیها شلوارشو......بیاد ایران تا نشونش بدیم.جوابه هر فشنگ اسراییل موشک خواهد بود .یه روز صبح بلند میشیم میبینیم اسراییل نیست!احتمالا آقای سارکوزی در استفاده از مشروب بازم زیاده روی کرده!خواهشمندم نظرو روی سایت بگذارید.

-- meysam ، Sep 5, 2008 در ساعت 07:55 PM

اگر به سابقه تاریخی نظام نگاه کنیم به خوبی در می یابیم که در زمان جنگ با عراق به مراتب نظام از پشتوانه مردمی بیشتری برخوردار بود و سختیها توسط مردم راحتتر تحمل می شد و مخالفان نظام جرات اظهار نظر و اقدامی نداشتنند و سرکوب و اعدام مخالفان چه به راحتی انجام می شد و به راحتی تمام کمبودها به نوعی به جنگ که یک تقدس به آن داده شده یود ربط داده می شد لذا در شرایط کنونی نه تنها بروز جنگ به خصوص از نوع اسراییلی آن که امکان تصرف ایران نیست برای نظام بد نیست چه بسا باعث تقویت نظام و پشتیبانی بیشتر مردم و نهایتا انداختن تمام تقصیرها در بوجود آمدن وضعیت سیاسی و اقتصادی به گردن اسراییل و آمریکا خواهد شد و این وسط یازنده های اصلی مردم بخصوص اقشار ضعیف جامعه خواهند بود

-- مسعود هدایتی ، Sep 5, 2008 در ساعت 07:55 PM

یک روز از خواب بیدار می شویم و می شنویم که اسراییل حمله کرده است... این سخن آقای سارکوزی نشان از ادامه بحران اتمی جمهوری اسلامی است. تنها ایشان نیست که از خواب بیدار می شود، مردم ایران هر روز که از خواب بیدار می شوند منتظر اتفاقی هستند که اسم اش جنگ است و ادامه آن جز نابودی و مرگ نیست. ریشه اصلی این بحران و نگرانی مردم، مردمی که با فقر، بیکاری، گرانی، اعتیاد، فساد، مواجه هستند در خود نظام بحران زا و فاسد جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی با بحران و تولید دشمن زندگی می کند و با تکیه به قدرت زورگویی و ادامه هسته ای خود سرزمین و منافعه ملی ما را بشدت به خطر انداخته است.

-- هادی ، Sep 5, 2008 در ساعت 07:55 PM

آقا این ضرب المثلهای ایرانی رو باید آب طلا بگیرند مخصوصا این یکی رو

"یه کلمه هم از مادر عروس بشنویم" که کاملا در مورد این سارکوزی صدق می کنه آخه تو رو سنن این وسط

وقتی شیمون پرز خودش می گه جنگ با ایران حماقته و جو بایدن می گه اسراییل باید ایران اتمی رو بپذیره تو این وسط پادویی کیو می کنه برو به همون مملکت خودت برس بد بخت

-- مانی ، Sep 5, 2008 در ساعت 07:55 PM

به نظر من جنگ یک ائتلاف غربی با ایران اجتناب ناپذیر شده و تا دو سه سال دیگه حتما به وقوع میپیونده ولی چنین جنگی اگر منجر به سقوط رژیم فعلی ایران نشه حداقل به مدت 100 سال دیگه ملت ما رو اسیر این حکومت اشغالگر مذهبی میکنه

-- نیما ، Sep 6, 2008 در ساعت 07:55 PM

کسی در جایی نوشته که یک روز صبح ملت ایران از خواب بیدار می شود و می بیندکه جنگ شده!! و ای وای که ملت ایران هرگز از خواب بیدار نخواهد شد!! و این در خواب بودن است که با این اپوزیسیون گسترده بازهم این رژیم را سر پا نگه داشته!! و اما جنگ برای این ملت مبارکش خواهد شد!!

-- ناظر ، Sep 6, 2008 در ساعت 07:55 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)