تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نشان افتخار فیلم‌سازان برای کیارستمی در ونیز

عباس کیارستمی، کارگردان ایرانی در شصت ‌و پنجمین فستیوال فیلم ونیز، «نشان افتخار فیلم‌سازان» را دریافت کرد.

به گزارش زمانه، این جایزه از سال گذشته برای تقدیر و به افتخار فیلم‌ساز معروف ژاپنی تاکه‌شی کیتانو، تاسیس شد که به نوعی تجلیل از اساتید بزرگ سینمای دنیا محسوب می‌شود.


کیارستمی در کنار کیتانو

کیتانو فیلم‌ساز، بازیگر، نویسنده و کمدین معروف ژاپنی است که امسال به عنوان کارگردان ‌فیلم «آشیل و لاک‌پشت» در بخش مسابقه فیلم ونیز برای رقابت بر سر شیرطلایی حضور دارد.

این فیلم‌ساز ژاپنی در سال ۲۰۰۳ به خاطر فیلم Beat Takeshi جایزه شیر طلایی فستیوال ونیز را به دست آورد.

تاکه‌شی کیتانو، «نشان افتخار برای فیلم‌سازان» (‌Glory to the Filmmaker Award) را در فستیوال فیلم ونیز امسال به کیارستمی اهدا کرد.

عباس کیارستمی امسال با فیلم «شیرین» در بخش خارج از مسابقه فیلم ونیز شرکت کرده است. در آخرین فیلم او ۱۱۳ بازیگر سینمای ایران همراه با ژولیت بینوش در نماهایی جداگانه، رو به دوربین درحالی‌که به نظر می‌رسد فیلمی درباره داستان عاشقانه خسرو وشیرین می‌بینند، اشک می‌ریزند.

کیارستمی در کنفرانس مطبوعاتی که بعد از نمایش فیلمش در فستیوال فیلم ونیز برگزار شد، اعلام کرد که این بازیگران، به یک کاغذ سفید خیره شده بودند و در ذهنشان به موضوعی فکر می‌کردند که آن‌ها را به گریه می‌انداخت.

شصت‌ و پنجمین فستیوال فیلم ونیز از روز ۲۷ ماه اوت در جزیره لیدو در ونیز شروع شده و ششم سپتامبر با مشخص شدن بهترین‌ها و اهدای جوایز، به پایان می‌رسد.


خبر مرتبط:
جايزه انسانيت فيلم ونيز، برای ناتالی پورتمن

نظرهای خوانندگان

جالب است كه تلويزيون ايران نه تنها در مورد اين نشان افتخار چيزي نگفتبلكه تا مي توانست كيا رستمي را بخاطر فيلم شيرين ضايع كرد !

-- بدون نام ، Sep 3, 2008 در ساعت 03:51 PM

من واقعا افسوس می خورم بابت این که کشور ما بعد از یه عمر تلاش و کار هنری یه هنرمند چه جوری حقش رو کف دستش می گذره..ولی زنده باد به سرسختی هر چی هنرمند که از تمام این بی مهریها عبور می کنه!

-- سارا ، Sep 3, 2008 در ساعت 03:51 PM

ماهنوز کیارستمی را نشناختیم وتا وقتی که هست او را نخواهیم شناخت
او تنها ایرانی بود که جایزه جشنواره کن را به خاطر فیلم طعم گیلاس گرفت
وسه بار جایزه شوالیه فرانسه را و هیچ جا نگفت وهیچ ادعایی نکرد
به امید اون روزی که قدر این هنرمندان را قبل از مرگشون بدونیم

-- مهدی ، Sep 10, 2008 در ساعت 03:51 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)