رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۸۷

تقدیر نمایندگان از تذکر شاهرودی به دادستان تهران

گروهی ازنمایندگان محافظه‌کار تهران در مجلس شورای اسلامی با امضای نامه‌ای، از دستور آیت‌الله شاهرودی رئیس قوه قضائیه این کشور مبنی بر لزوم رعایت قوانین در برخورد با پایگاه‌های خبری از سوی دادستانی تهران، قدردانی کرده‌اند.

آقای شاهرودی روز گذشته طی نامه‌ای کم‌سابقه از سعید مرتضوی دادستان تهران خواست که برخورد با وب‌سایت‌هایی که جرایم «امنیتی و اخلاقی» ندارند با نظر دادگاه‌ها و محاکم قضائی صورت پذیرد.

خبرگزاری فارس امروز یکشنبه به نقل از علیرضا زاکانی نماینده محافظه‌کار مجلس هشتم اعلام کرده است که در نامه این نمایندگان آمده: «موضع روشن گر و قاطع جنابعالی در دفاع از آزادی مطبوعات و سایت‌های سیاسی و تذکر به دادستان محترم تهران برای خودداری از توقیف سایت‌ها پیش از حکم دادگاه، اسباب امتنان و موجب دلگرمی اصحاب سیاست و رسانه شد.»

آقای زاکانی که گفته می‌شود مسئولیت اداره وب سایت مسدود شده جهان‌نیوز را برعهده دارد،گفته است که این نامه را 17 تن از نمایندگان امضاء کرده‌اند.
در میان نام این نمایندگان، نام احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری وب‌سایت الف که روز گذشته با دستور آقای شاهرودی رفع فیلتر شد نیز به چشم می‌خورد.

وب‌سایت الف ماه گذشته در جریان اطلاع‌سانی در مورد صحت مدرک تحصیلی علی کردان وزیر جدید کشور مسدود شد.
آقای توکلی یک روز پس از دستور رفع فیلتر از این وب سایت، اعلام کرده که سایت الف به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای توکلی رفع فیلتر سایت الف را نقطه عطفی برای حیات مجدد سایت‌های سیاسی دانسته است. این در حالی است که آقای زاکانی اعلام کرده که که نمایندگان مجلس در نامه خود «ضمن تشکر از هاشمی شاهرودی برای رفع خلاء های قانونی در این زمینه، آمادگی همکاری خود را اعلام کرده‌اند.»

در ایران تا کنون هزاران سایت و وبلاگ بدون آن‌که دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات آنها تشکیل شود از سوی "کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ" به طور دائم یا متناوب مسدود شده‌اند. رسانه های الکترونیک در ایران مشمول قانون مطبوعات نمی شوند و وبلاگ‌نویسان با فشار‌های فراوانی روبرو هستند. تاکنون ده‌ها تن وبلاگ نویس به اتهام‌های گوناگون دستگیر و محاکمه شده و یا تحت پیگرد قرار دارند‌.


در همین رابطه:
وب‌سایت محافظه‌کار «الف» مسدود شد
بیانیه رسمی آکسفورد درباره دکترای علی کردان
تشکیک در مدرک معاون حقوقی رییس‌جمهور
دانشگاه آکسفورد صدور مدرک برای کردان را تکذیب کرد
بالا گرفتن تنش‌ها بر سر مدرک تحصیلی وزیر کشور
وزارت کشور: تشکیک در مدرک دکترای کردان ممنوع
رأی اعتماد به وزیران ‍پيشنهادی احمدی‌نژاد