رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۸۷

کنترل نیروهای عراقی بر اردوگاه اشرف

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که برای حفظ امنیت اردوگاه اشرف، ارتش این کشور را جایگزین نیروهای آمریکایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژنرال محمد العسکری سخنگوی وزیر دفاع عراق گفت که ارتش عراق مسئولیت حفاظت از اردوگاه اشرف را بر عهده دارد.

وی افزود: «نیروهای ما برای حفاظت از این کمپ در منطقه مستقر شده‌اند و شایعه استقرار ما برای تصرف آن بی‌اساس است.»

حدود 4000 تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران ـ بزرگ‌ترین گروه مسلح مخالف جمهوری اسلامی - از سال 1980 در اردوگاه اشرف در 80 کیلومتری شمال بغداد مستقر بوده‌اند. پس از سقوط رژیم صدام حسین این افراد خلع سلاح شدند و گروه هایی از آنان به تدریج عراق را ترک کردند. اما اردوگاه تحت کنترل نیروهای آمریکا باقی ماند.

صدام حسین رئیس‌جمهوری سابق عراق، در جریان جنگ با ایران این اردوگاه را در اختیار اعضای سازمان مجاهدین خلق قرار داده بود.

بر اساس این گزارش، با توجه به نزدیکی نوری المالکی نخست‌وزیر عراق به ایران، آینده این گروه در عراق نامعلوم است. آقای مالکی پیش‌تر گفته بود که به دنبال راهی برای پایان حضور این گروه درعراق است.

سازمان مجاهدین خلق ایران، در اروپا در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارد و دارایی‌هایش در محدوده اروپا توقیف شده‌اند. ایالات متحده نیز این سازمان را جزء سازمان‌های خارجی تروریستی قرار داده است.

تصمیم بریتانیا در ماه ژوئن مبنی بر خروج این گروه از فهرست سازمان‌های هوادار تروریسم، خشم تهران را برانگیخت و این اقدام را «توهین و رسوایی» نامید.

Share

نظرهای خوانندگان

aya mojahedin hanoz ham dar noke gole pirozi v haganiyat hastand?aya jan o zendegiye adamha barayeshan arzesh darad?tarikh gezavate khahad kard.

-- aziminastaran ، Aug 31, 2008 در ساعت 03:25 PM

درودبرخلق-قهرمان-ایران-که-همچون-مسلمانان-صدر-اسلامبا-ظالمان-میجنگند

-- بدون نام ، Jan 21, 2009 در ساعت 03:25 PM