رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۸۷

اهدای هفتمین مدال نوشین تئاتر توسط شجریان

محمدرضا شجریان استاد آواز ایران با حضور در مراسم جشن سالانه انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر «مدال نوشین» را به عزت‌الله انتظامی، توران مهرزاد و علی نصیریان به عنوان سه چهره جاودان گروه تئاتر اهدا کرد.

به گزارش ایسنا و مهر، در این مراسم که شامگاه پنج‌شنبه ۳۱ مرداد در تالار اندیشه حوزه هنری در تهران برگزار شد، آقای شجریان با پخش آهنگ «ایران ای سرای امید» بر صحنه حاضر شد و در میان تشویق حاضران، مراسم تقدیر از هنرمندان نام‌برده را انجام داد.

همچنین مدال نوشین هفتمین جشن انجمن نویسندگان و منتقدان خانه تئاتر، توسط ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر به محمدرضا شجریان به عنوان یک چهره ملی اهدا شد.

آقای شجریان اهدای مدال نوشین به بزرگان تئاتر و سینمای کشور، و دریافت آن را افتخار بزرگی برای خود دانست.

عزت‌الله انتظامی نیز در سخنان کوتاهی گفت: «پس از انقلاب متن مورد علاقه خود را پیدا نکردم و به همین دلیل روی صحنه نرفتم و دیگر هم توانایی دوماه تمرین و یک‌ماه اجرا را ندارم. اما تلاش می‌کنم با حضور در خانه تئاتر، خانه‌ هنرمندان و موزه سینما برای این هنرها آنچه را از دستم بر می‌آید، انجام دهم.»

آقای انتظامی تأکید کرد: «جوانان با امکانات گسترده‌ای که در اختیار دارند، باید پیش از این بدرخشند. چرا که شرایط امروز با دوران ما بسیار متفاوت است.»

توران مهرزاد هم هنگام دریافت نشان نوشین ضمن قدردانی از برگزاری این مراسم گفت: «افتخار می‌کنم که با استاد نوشین کار کردم و بزرگ شدم.»

علی نصیریان هم در این مراسم، نویسندگی و نقد را بنیان تئاتر دانست و یاد‌آور شد: «اگر این پایه سست باشد، به هدفمان که همان تئاتر ملی که شایسته ایران است نخواهیم رسید و توجه به این مقوله باید از سوی نهادها و هنرمندان صورت بگیرد، به همین دلیل این انجمن بسیار مهم است و جای تأسف دارد که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.»

گزارش ایسنا حاکی‌است، در بخش دیگری از این مراسم بهرام بیضایی، به خاطر کارگردانی نمایش «افرا» از سوی اعضای این انجمن به عنوان کارگردان برگزیده بالای ۴۰ سال انتخاب شد.

در بخش کارگردان‌های زیر ۴۰ سال نیز جایزه برگزیده انجمن نمایش، به نادر برهانی‌مرند به‌خاطر اجرای «مرغابی وحشی» تقدیم شد.

گروه تئاتر «لیو» به سرپرستی حسن معجونی نیز به‌دلیل انجام فعالیت پژوهشی در زمینه تئاتر و مخاطب و اجراهای موفق به‌عنوان گروه برگزیده سال انتخاب شد.

این گزارش حاکی است در این مراسم همچنین از چهره‌های مطبوعاتی در حوزه تئاتر قدردانی شد و از جمله محمد محمدعلی داستان‌نویس از دکتر بیژن نفیسی، روزنامه‌نگار باسابقه‌ تقدیر کرد.

نظرهای خوانندگان

ajab esme ghashangi , medale noushin. ta hala chizi raje behesh nashenideh boodam

-- بدون نام ، Aug 22, 2008 در ساعت 11:09 AM